Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 13:42



Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Wat is wijsheid bij het vervangen van V-bak en diff olie? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Wat is wijsheid bij het vervangen van V-bak en diff olie?
Betreft geen Porsche (jammer genoeg), maar is een algemene technische vraag die ook van toepassing kan zijn op Porsches (denk ik), vandaar dat ik het hier durf te vragen :wink:

Auto dateert uit 2008 (RWD en differentieel) met 112K km en visueel lijkt het - aan de staat van de 4 bouten te zien - dat er nog nooit eerder aan geschroefd is. Wat is volgens jullie de beste manier om die los te krijgen?

Ik dacht zelf aan warmrijden, vervolgens royaal inspuiten met WD40, een nacht laten inwerken, weer warmrijden en dan sleutelen maar.

Als jullie betere tips and tricks hebben, laat gerust weten en alvast dank bij voorbaat!
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


30 apr 2017 23:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wat is wijsheid bij het vervangen van V-bak en diff olie
WD40 is geen kruipolie. B.v. IMAL wel.
Wil je het diff vervangen of alleen de olie? Als je alleen de olie wilt vervangen: Kan dat niet bij een gemonteerd diff?
Bij mijn 987 een paar weken terug gedaan en lekker laten zitten. Warmrijden. Vuldop eruit. Leegzuigen met vacuumpomp (doet de dealer ook) of aftappen en weer vullen. Wel even eerst de auto waterpas zetten. Nieuwe vulplug of ring monteren en gaan.


01 mei 2017 0:17
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 2 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.