Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 13:46



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Sport cat 200 cell voor Boxster 3.4 S - 987 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S 981 GT Zilver
Bericht Sport cat 200 cell voor Boxster 3.4 S - 987
Hallo heeft iemand ervaring met een sport cat 200 cell want vraag me af of het wat doet met mijn Boxster S 3.4 981.
Ben benieuwd of het dan meer geluid maakt en nog wat meer vermogen.
Heb het wel gelezen maar verneem het graag van iemand die er ervaring mee heeft.
Gr Jeroen
_________________________________________
Loop nooit in de pas van andere maar volg je eigen pad!


05 mei 2017 1:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968CS - 1995
Tijnje
Bericht Re: Sport cat 200 cell
Heb deze onder de CS hangen, plus volledige uitlaat RVS gemaakt door EPS Uitlaten in Kiel-Windeweer.
Gewichtsbesparing en prima geluidje. Kom zonder problemen door de APK bij Porsche Centrum Groningen.


05 mei 2017 10:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Sport cat 200 cell voor Boxster 3.4 S - 987
Meer geluid wel. Vermogen ga je denk ik niet voelen. Enkel tussen de oren. Tenzij je een chiptune op maat via de rollenbank laat uitvoeren. Met een betere flow in de uitlaat kan je daarop optimaliseren. Idealiter zou je dan ook aan inlaatzijde wat tweaks kunnen doen (minder weerstand in en uit).

Verwacht geen grote toename van piekvermigen of koppel met alle aanpassingen; 25pk misschien

De winst zit hem meer in een geoptimaliseerde koppelcurve. Dat maakt dat de auto wat vlotter aanvoer en beter oppakt in de lage toeren (vinniger) en gecombineerd met het extra uitlaatgeluid daardoor sneller lijkt. Kleine winst op performance, meer in geluid en gevoel. Begrijp me niet verkeerd de beleving kan ook als winst gezien worden!

Met pdk lijkt het me geen probleem. Voor diegenen met een ouder model met tiptronic geen goed idee. Ik spreek uit ervaring met een 200cell x-pipe. Bij mijn auto vond de TCU het niet fijn die andere meetwaardes vanuit de ECU. Reed plots niet lekker. Tiptronic adaptatie liet op gegeven moment de lock-up in de koppelomvormer wat langer slippen dan normaal etc etc. Terug ombouwen naar origineel en de problemen waren weg.


Laatst bijgewerkt door Kheldar op 06 mei 2017 22:22, in totaal 1 keer bewerkt.



05 mei 2017 14:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S 981 GT Zilver
Bericht Re: Sport cat 200 cell voor Boxster 3.4 S - 987
Dank voor jullie reactie ga er over na denken maar alleen het geluid
Zal al mooi zijn.
Heb ook een aangepaste uitlaat van Carnewal er al onderzetten maar mag nog wel ietsje meer zijn
_________________________________________
Loop nooit in de pas van andere maar volg je eigen pad!


06 mei 2017 19:21
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.