| www.porscheforum.nl |
https://www.porscheforum.nl/

Aanrijding Konijn, oliemeter stuk Porsche 964
https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=49665
Pagina 2 van 2

Auteur:  Enguess [ 30 jun 2017 18:03 ]
Berichttitel:  Re: Aanrijding Konijn, oliemeter stuk Porsche 964

Maar hoe is het nou met dat Konijn?

Auteur:  Marquez93 [ 30 jun 2017 18:06 ]
Berichttitel:  Re: Aanrijding Konijn, oliemeter stuk Porsche 964

Wil ik ook wel weten.

Auteur:  Taxi Hans [ 30 jun 2017 18:30 ]
Berichttitel:  Re: Aanrijding Konijn, oliemeter stuk Porsche 964

BBQ verwarmd door verloren olie :ba: :mrgreen:

Auteur:  Brulaap [ 01 jul 2017 21:20 ]
Berichttitel:  Re: Aanrijding Konijn, oliemeter stuk Porsche 964

Taai en niet te vreten :mrgreen:

Auteur:  bjft [ 01 jul 2017 22:43 ]
Berichttitel:  Re: Aanrijding Konijn, oliemeter stuk Porsche 964

Dat kwam omdat dat konijn ONLANGS was aangereden. Dat was dus al even geleden.....

Auteur:  rarebear [ 12 jul 2017 16:59 ]
Berichttitel:  Re: Aanrijding Konijn, oliemeter stuk Porsche 964

...en peilen met lopende warme motor !

Auteur:  Niels911SC [ 12 jul 2017 17:35 ]
Berichttitel:  Re: Aanrijding Konijn, oliemeter stuk Porsche 964

rarebear schreef:
...en peilen met lopende warme motor !

Serieus?!

Auteur:  mayonaise [ 14 jul 2017 20:40 ]
Berichttitel:  Re: Aanrijding Konijn, oliemeter stuk Porsche 964

Niels911SC schreef:
rarebear schreef:
...en peilen met lopende warme motor !

Serieus?!



ja serieus.

als je motor niet draait zit er te veel olie in het carter (dat leeg moet gezogen worden).
Terwijl jij zit te peilen op de olie tank (waar de olie naar toe moet gepompt worden) en daar heb je dan te weinig oile, omdat die nog in het carter zit..

Lucht gekoelde 911 olie peil moet bij warme motor , stationair draaiend worden gemeten.
Bij motor af kun je al snel een anderhalve liter of meer te weinig hebben op je dipstick.
En als je die er dan wel in kapt.. na starten pompt je carter leeg in je tank en heb je teveel olie in je tank..

Die gaat dan via je tank ontluchting naar je inlaat en in het beste geval rookt het ding een beetje veel..
Medium case gaat er een sensor in je inlaat kapot.

In het slechtste geval heb je olie in je cylinders en hydro lock + zuiger schade.
Want olie comprimeert niet zoals lucht/benzine mengsel.

Lees je handleiding maar even...

Pagina 2 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/