Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Graag advies onderhoud

23 jul 2017 9:56

Graag zou ik van de experts hier eens advies willen hebben over het volgende. Bij aankoop vorig jaar van mijn Boxster uit 1997 lekte deze wat olie aan de passagierszijde. Dit zou door de garage worden verholpen. Echter tot op heden nog niet gelukt. ( Zou volgens hun een deksel eerst zijn ) Nu gaat de auto komende herfst naar binnen en gaan ze de motor er vanonder halen en goed nakijken. Volgens mij is het de krukaskeerring...? Wat zou ik nog moeten laten nakijken als de motor er toch vanonder gaat? Mss wat onderdelen vervangen nu de motor er toch vanonder is? Ik heb geen onderhoudshistorie die bekent is, dus weet niet wat er al aangedaan is de laatste jaren. Ik hoor wel bij starten even de kettingspanners lawaai maken, maar dat geluid is ook zo weer weg. Is trouwens de automaatbak te resetten? Ik vind dat deze soms wat raar doet in zijn toeren. Trekt soms vanzelf wat hoger in zijn toeren en schakelt dan automatisch over.

Re: Graag advies onderhoud

23 jul 2017 15:40

Over het olielek, misschien eens een andere specialist contacteren. Voor RMS moet de motor er niet uit. Zijn aardig wat werkuren om zomaar op goed geluk te gaan zoeken. Second opinion kan dus geen kwaad.

Wat betreft de adaptatiewaarden van de Tiptronic. Die kan je resetten met durametric of een meer pro-OBD toestel. Of eventueel bij de dealer langsgaan.

Als je geen durametric hebt om een TCU reset te doen kan je deze werkwijze volgen (ook de ECU wordt dan gereset). Opgelet! wel radio codes bij de hand hebben.

RESETTING THE PORSCHE ECU
The Porsche ECU is constantly learning and memorizing vital engine functions that communicate through a variety of engine monitoring systems. Performing a “hard” reset will clear the ECU of all previous “memories” (i.e. O2 memories, MAF intake, boost curves, fuel maps, etc.) and allow the ECU a fresh clean start to re-learn and make all the necessary adaptative changes in relation to the feedback from the engine monitoring system. In order to complete the ECU “clearing” process you must start by…

1. First disconnect the negative terminal on your battery.
2. Then you will need to clear the ECU by making a wire connection that connects the negative wire (NOT the negative post on the battery) to the positive post on the battery.
3. We recommend using 2 alligator clips joined by about 18” of wire.
4. This connection needs to be in place for about 5 minutes to complete a full re-set.
5. Remove alligators clips and reconnect the negative battery wire to the battery.

Re: Graag advies onderhoud

23 jul 2017 17:39

Als de motor er vanonder gaat sowieso alle leidingen laten nakijken, oa. Vaccuum systeem en kleppen.

Voor de rest lastiger te zeggen. Bij de boxster kan je makkelijker bij bepaalde delen van de motor bij vegeleken met een 911.

Bij de 911 zou je dan bv ook de klopsensoren meenemen. Zijn niet zo duur en als daar er eentje van stuk gaat moet de motor er ook weer uit.
Laatst bijgewerkt door Kheldar op 24 jul 2017 8:33, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Graag advies onderhoud

23 jul 2017 18:03

Rammelen bij het starten doet elke Boxster enkele seconden.
Zou inderdaad een erkende specialist laten kijken of het wel nodig is de motor helemaal te droppen, want dat is nogal heftig. Is het toch echt nodig, pak het dan goed aan en laat ook meteen ook bv het IMS lager checken/vervangen.

Re: Graag advies onderhoud

23 jul 2017 21:45

een bekende naam hier op het forum http://auto-resto.nl/

staat hier wel het een en ander over op het forum :thumleft:
search.php?keywords=resto&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoeken :salut:
Plaats een reactie