Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Stotterende boxster

29 jul 2017 18:16

Mijn boxster 986 2.5 stottert een beetje als ik op een constante lage snelheid rijd . Voor de rest gaat ie perfect. Heb al bougies,luchtfilter, oliefilter en natuurlijk olie vervangen. Bij het uitlezen kom ik geen fout tegen.
Heb voor alle zekerheid eens de lmm schoongemaakt, meende eerst dat het voorbij was maar hij heeft het nog steeds.
Weet iemand hoe ik de LMM kan contoleren?
Bij het uitlezen (stationair) geeft hij een waarde aan van 3.54 g/s.
Weet niet of dit een normale waarde is.
Voordat ik de lmm vervang zomaar vervang wil ik het ook wel zeker weten. Heb op het forum gezocht en lees dat de lmm wel vaker defect is.

Alvast bedankt voor de hulp.

Re: Stotterende boxster

04 aug 2017 11:38

Kijk dat is weer een voordeel van een USA Boxster S met een zeer fijn ingestelde engine check. Wat jij beschrijft gaf bij mij een lampje check engine en kon wel uitgelezen worden dat het de LMM was. Precies dezelfde ervaring wat jij had. Zo rond de 2000 toeren was het ergste. Bij constant toerental.

Re: Stotterende boxster

04 aug 2017 12:39

Bij mij blijft idd het lampje "engine check" uit. Was het bij jou auto na vervangen van de lmm over?

Re: Stotterende boxster

04 aug 2017 13:33

Je kan de LMM ook checken door het voltage te checken bij motor uit. Ik weet alleen niet de waarde uit mijn hoofd wat het zou mouten zijn. En kan het ook niet zo direct 123 vinden.

Als ik me goed herinner een voltage (hot film maf) tss de 1.01-1.04V bij motor uit sleutel in contact, contact aan. Als het hoger of lager is dan is er iets mis met je LMM.

Je kan ook kijken wat het deze hot film voltage doet bij variërende rpm

Re: Stotterende boxster

04 aug 2017 16:52

Moet ik dat met een multimeter aan de stekker van de lmm meten?

Re: Stotterende boxster

04 aug 2017 18:03

Ik had hetzelfde probleem. Hier op het forum geleerd hoe je een LLM testje kan doen. Laat de motor draaien en koppel de LLM af. Dan merk je als snel genoeg of het blok weer lekker loopt. Bij mij was dit overigens ontstaan toen het blok na een beurt met te veel olie was afgevuld (mijn fout, verkeerde hoeveelheid opgegeven!). Na het testje de LMM besteld en wat olie afgetapt en we waren weer wat wijzer!

Re: Stotterende boxster

04 aug 2017 18:06

Linkje naar mijn topic waar uiteindelijk de LLM als "dader" uitkomt : viewtopic.php?f=3&t=45232

Re: Stotterende boxster

06 aug 2017 2:41

Krijg binnenkort de nieuwe aos,als ik deze erin gezet heb zal ik de lmm ook vervangen. Heb de stekker van de lmm los gemaakt stationair bleeft ie goed lopen, maar tijdens een kort stukje rijden liep ie voor geen meter.

Re: Stotterende boxster

10 aug 2017 18:43

Bobine's misschien ?

Re: Stotterende boxster

10 aug 2017 20:34

Heb de lmm besteld als ik hem geplaatst heb zal ik laten weten of het geholpen heeft. De bobine zijn voor zover ik kan beoordelen in orde.

Re: Stotterende boxster

10 aug 2017 21:21

De bobines kosten de wereld niet. Als ze nog nooit vervangen zijn, zou ik ze alle 6 vervangen.

Geheid goedkoper dan een nieuwe LLM ;)

Re: Stotterende boxster

11 aug 2017 17:27

Zo net klaar met plaatsen van de nieuwe aos(ca 2.5 uurtjes werk). Als ik de nieuwe lmm krijg kan ik die ook zetten

Re: Stotterende boxster

11 aug 2017 19:53

Heb hem zojuist gestart , maar loopt nu stationair niet goed. Toerental slingert op en neer. Had ie van te voren niet, toen liep ie stationair mooi. Weet niet waardoor dit nu is?

Re: Stotterende boxster

12 aug 2017 8:02

En met LMM losgekoppeld loopt hij dan beter?

Re: Stotterende boxster

12 aug 2017 10:19

Voordat ik de Aos vernieuwde heb ik dat wel gedaan en toen liep ie slechter. Zal het eens proberen nu er een nieuwe Aos inzit.

Re: Stotterende boxster

12 aug 2017 10:42

Dat het niet uit te lezen is? Bij mij was dit geen probleem. LMM en klaar.

Re: Stotterende boxster

12 aug 2017 11:11

Aos heb ik vernieuwd omdat ie niet meer helemaal goed was.met uitlezen vind ik niets over lmm

Re: Stotterende boxster

12 aug 2017 11:45

nakkie schreef:Aos heb ik vernieuwd omdat ie niet meer helemaal goed was.


Heb je meteen de modificatie uitgevoerd :?:

Re: Stotterende boxster

12 aug 2017 12:17

Nee alleen een nieuwe geplaatst

Re: Stotterende boxster

12 aug 2017 12:28

... ik zou dan toch ook de modificatie doorvoeren :wink:

Re: Stotterende boxster

12 aug 2017 13:41

Wat houdt het precies in? Heb gelezen dat er een opvang vaatje tussenkomt.
Waar kan ik het bestellen?

Re: Stotterende boxster

15 aug 2017 13:58

loopt stationair weer goed. Had één slang vergeten aan te sluiten :bang:

Re: Stotterende boxster

17 okt 2017 21:38

Oeps... kan gebeuren.

Is je gasklep schoon/vrij bewegend? Als die vuil is, beweegt die bij bijna dicht (stationair) wat lpakkerig en dat kan de regelaar dan weer niet corrigeren. Kan dat door het bewegen van de buizen er wat vuiligheid is verplaatst en dat dat net genoeg is om war te storen.

Re: Stotterende boxster

17 okt 2017 21:40

Sorry voor de typos, mobielgepiel met grote vingers

Re: Stotterende boxster

19 okt 2017 6:16

Daar heb ik nog niet na gekeken. Aangezien hij nu goed loopt blijfvikmer ook maar vanaf.
Plaats een reactie