12 aug 2017 10:41
MichM3 schreef:Omdat die onder andere de warmte niet kwijt kan en snel gaat barsten.
MichM3 schreef:Dus jij gaat ervan uit dat hier multikleppentechniek gebruikt is? Daar staat niks van in het artikel. Ik ga ervan uit dat het om een 2 klepper gaat.
MichM3 schreef:Met turbo kan je dat niet vergelijken. Ik vind he scheef om je te baseren op het feit dat turbo van 800pk, ook atmo van 500pk moet mogelijk zijn.
MichM3 schreef:
En dan die ninemeister... zijn dat die kerels niet die een groene 964cup vonden en ervan uitgingen dat het de Manthey auto was? Ik zou ni zomaar aannemen van wat die uit hun nek kletsen!!
12 aug 2017 11:26
12 aug 2017 13:48
12 aug 2017 13:56
12 aug 2017 14:47
13 aug 2017 13:52
13 aug 2017 14:49
Cazzo Super Veloce schreef:MichM3 schreef:Omdat die onder andere de warmte niet kwijt kan en snel gaat barsten.
Waar baseer je dat op?
Tis 2017 he, je kunt alles meten aan een motor. Inlaat temp, uitlaattemp, olie temp, koelluchttemp etc.
Als 1 van de gemeten waarden een vooraf ingestelde waarde overschreid, regel je het vermogen terug.MichM3 schreef:Dus jij gaat ervan uit dat hier multikleppentechniek gebruikt is? Daar staat niks van in het artikel. Ik ga ervan uit dat het om een 2 klepper gaat.
Volgens mij is de 9M motor met 450 PK een 2-klepper.
Om 500PK te halen zal je inderdaad wel naar 4 kleppen moeten.MichM3 schreef:Met turbo kan je dat niet vergelijken. Ik vind he scheef om je te baseren op het feit dat turbo van 800pk, ook atmo van 500pk moet mogelijk zijn.
Dat zg ik ook niet, ik beweer alleen dat de warmteontwikkelng in een 800pk turbomotor groter is dan in een 500pk NA motor.MichM3 schreef:
En dan die ninemeister... zijn dat die kerels niet die een groene 964cup vonden en ervan uitgingen dat het de Manthey auto was? Ik zou ni zomaar aannemen van wat die uit hun nek kletsen!!
Volgens mij heeft 9M toch wel zn sporen verdiend in de Porsche wereld.
Over jouw Cup kan ik niet oordelen
13 aug 2017 15:26
16 aug 2017 12:13
Subdriver schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Als je de specs van een 997 4.0 blok kopieert (koppen, nokkenassen) naar een luchtgekoeld blok, waarom zou je dan geen 500PK hebben?
Misschien omdat het blok dan de ontwikkelde warmte niet kwijt kan?
16 aug 2017 13:33
16 aug 2017 14:03
16 aug 2017 14:20
MichM3 schreef:Omdat die onder andere de warmte niet kwijt kan en snel gaat barsten.
Dus jij gaat ervan uit dat hier multikleppentechniek gebruikt is? Daar staat niks van in het artikel. Ik ga ervan uit dat het om een 2 klepper gaat.
16 aug 2017 16:33
16 aug 2017 16:40
16 aug 2017 16:48
16 aug 2017 17:07
mayonaise schreef:Want ik gok dat ze gewoon een GT3RS kop of iets in die aard zullen aanpassen voor gebruik op deze motor
16 aug 2017 19:26
17 aug 2017 21:21
17 aug 2017 21:41
08 nov 2017 13:24
08 nov 2017 13:40
08 nov 2017 13:43
08 nov 2017 14:30
08 nov 2017 14:32