Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Cayenne 958 tuning

12 okt 2017 0:26

Beste allemaal, ik heb een cayenne s benzine 401pk. Dit is echter te traag voor mij. Chiptuning doet niet veel. Is het mogelijk om er bv een turbo motor in te leggen. Zijn er andere opties mogelijk? Moet wel betrouwbaar blijven natuurlijk.

Re: Cayenne 958 tuning

12 okt 2017 0:44

Inruilen voor een Cayenne Turbo S verhelpt gelijk je probleem.

Re: Cayenne 958 tuning

12 okt 2017 8:05

Klopt maar is een Mansory en die zijn redelijk schaars..

Re: Cayenne 958 tuning

12 okt 2017 8:25

Helemaal een reden om hem in te ruilen 8)

Re: Cayenne 958 tuning

12 okt 2017 8:28

N weekje in een oude ford transit gaan rijden. Dan kan je je 400+ pk vast wel weer waarderen.

Re: Cayenne 958 tuning

12 okt 2017 8:32

Weekje gefietst. Vond de auto daarna no trager :P

Re: Cayenne 958 tuning

12 okt 2017 16:37

Is Supercharger niks voor je?
Past iig wel bij de Mansory-look!

Re: Cayenne 958 tuning

12 okt 2017 17:17

Waar rij jij dan? Een KN met 401 pk te traag voor je? Bizar. Hoop niet dat je bij mijn in de vinex wijk woont :cheesy:

Re: Cayenne 958 tuning

12 okt 2017 18:33

zou lekker een bus kopen :salut:

https://www.youtube.com/watch?v=JWkfFnrDRP0

Re: Cayenne 958 tuning

12 okt 2017 18:41

En dan bij Horn door de buurt scheuren !!! :mrgreen:

Re: Cayenne 958 tuning

12 okt 2017 19:20

Speeddevil schreef:Beste allemaal, ik heb een cayenne s benzine 401pk. Dit is echter te traag voor mij. Chiptuning doet niet veel. Is het mogelijk om er bv een turbo motor in te leggen. Zijn er andere opties mogelijk? Moet wel betrouwbaar blijven natuurlijk.


Er is maar 1 zinnige optie en dat is inruilen voor een turbo. Die kun je vervolgens nog laten tunen indien nodig.

Blok vervangen blijft het namelijk niet bij. Je zal dan ook een bak moeten hebben die het meervermogen aankan. Remmen aanpassen.

Als je dat uit gaat rekenen dan heb je heel makkelijk een switch naar een Turbo S bekostigd.

Btw: als snelheid je ding is, dan is een Cayenne op zichzelf geen logische keuze.

Re: Cayenne 958 tuning

12 okt 2017 20:23

Ongetwijfeld vooral hard optrekken :wink:

Re: Cayenne 958 tuning

12 okt 2017 20:49

Zat ooit bij ppp356 in zijn witte KN turbo. Denk dat ik nooit meer zo hard en zo stabiel een klaverblad gerond heb. Zat in het midden achterin en had een beetje dit gevoel....

http://dumpest.com/premier-rides-sky-loop-style-roller-coaster/

Afbeelding

Re: Cayenne 958 tuning

13 okt 2017 11:15

Ok duidelijk. Dank voor de berichten allemaal. Msn is de supercharger het beste idee. Alleen waar is dan de vraag?

Overigens heb ik een Cayenne omdat ik 3 kinderen heb. Dus dat is een logische keuze.

Re: Cayenne 958 tuning

13 okt 2017 11:38

Moest ff Mansory opzoeken, want daar had ik nog nooit van gehoord.

http://www.mansory.com/en/range-cars/new-cayenne

De buitenkant ziet er wel stoer uit, van de binnenkant ben ik minder gecharmeerd.

Re: Cayenne 958 tuning

13 okt 2017 11:56

Speeddevil schreef:Overigens heb ik een Cayenne omdat ik 3 kinderen heb.


Er zijn overigens zat mensen met 3 kinderen die geen Cayenne hebben :mrgreen:

Succes met je zoektocht en keuze en laat ff weten wat het geworden is en vooral.... hoeveel pk en Nm. :thumleft:

Re: Cayenne 958 tuning

13 okt 2017 13:08

Devils son schreef:
Speeddevil schreef:Beste allemaal, ik heb een cayenne s benzine 401pk. Dit is echter te traag voor mij. Chiptuning doet niet veel. Is het mogelijk om er bv een turbo motor in te leggen. Zijn er andere opties mogelijk? Moet wel betrouwbaar blijven natuurlijk.


Er is maar 1 zinnige optie en dat is inruilen voor een turbo. Die kun je vervolgens nog laten tunen indien nodig.

Blok vervangen blijft het namelijk niet bij. Je zal dan ook een bak moeten hebben die het meervermogen aankan. Remmen aanpassen.

Als je dat uit gaat rekenen dan heb je heel makkelijk een switch naar een Turbo S bekostigd.

Btw: als snelheid je ding is, dan is een Cayenne op zichzelf geen logische keuze.


Plus 1, Ding gaan tunen gaat bergen geld kosten en frustraties opleveren.
Kocht zelf eerder een M5 of ja zelfs een RS6. Kunnen ook genoeg kinderen in.

Re: Cayenne 958 tuning

13 okt 2017 13:44

Thanks Cazzo. Rs6 en M5 heb ik al gehad. Nu deze nog beetje kietelen. Komt goed.

Re: Cayenne 958 tuning

13 okt 2017 14:51

Speeddevil schreef:Ok duidelijk. Dank voor de berichten allemaal. Msn is de supercharger het beste idee. Alleen waar is dan de vraag?

Overigens heb ik een Cayenne omdat ik 3 kinderen heb. Dus dat is een logische keuze.


Ook met drie kinderen blijft de logische keuze een Turbo S kopen. En eventueel daarna nog tunen.

Ik heb verder geen probleem met tunen (ik vond 580 pk in een RS6 ook wat lafjes denk ik...), maar ik zie niet helemaal in waarom je the long way home zou kiezen.

Re: Cayenne 958 tuning

13 okt 2017 19:33

Cazzo Super Veloce schreef:Kocht zelf eerder een M5 of ja zelfs een RS6. Kunnen ook genoeg kinderen in.

Maar ik denk dat ie er langer dan een week plezier van wil hebben.

Re: Cayenne 958 tuning

13 okt 2017 19:54

Speeddevil schreef:Alleen waar is dan de vraag?.


http://www.chargertech.nl/

Probeer deze eens, ooit eens contact mee gehad voor een supercharger op mijn sc blok.
Is er (nog) niet van gekomen, dus ik heb geen ervaringen die ik kan delen.
Sccs iig.....wel een mooi fotoverslag hier plaatsen hè!! :thumleft:

Re: Cayenne 958 tuning

13 okt 2017 20:09

Na het plaatsen van een supercharger is je auto wel meteen minder waard dan daarvoor. Nog afgezien van dat in de praktijk zeker bij one offs er vaak nog een aantal keer met de auto retour gegaan moet worden.

Best onhandig, met drie kinderen iedere keer een leenauto regelen.

Voor een daily vind ik het echt een onbegrijpelijke beslissing.

Van de andere kant: wie betaalt, bepaalt!

Re: Cayenne 958 tuning

13 okt 2017 21:04

Cazzo Super Veloce schreef:... zelfs een RS6.


Wat zeg jij nou? :mrgreen: :thumleft:

Re: Cayenne 958 tuning

13 okt 2017 21:57

Ik vind het een heerlijk verhaal om over te bomen. Maar begrijp oprecht niet waar je met meer dan 400 pk in NL naar toe moet. Had een mini cabrio met 240 pk en kreeg daar elke maand boetes mee. En dan reed ik niet extreem hard... 400 pk. Man man, wat een power. Ook in zo'n busje. Ben wel benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen...

Afbeelding

Re: Cayenne 958 tuning

13 okt 2017 22:40

horn schreef:Ik vind het een heerlijk verhaal om over te bomen. Maar begrijp oprecht niet waar je met meer dan 400 pk in NL naar toe moet. Had een mini cabrio met 240 pk en kreeg daar elke maand boetes mee. En dan reed ik niet extreem hard... 400 pk. Man man, wat een power. Ook in zo'n busje. Ben wel benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen...

Afbeelding


Mini cabrio met 240 pk heeft ongeveer dezelfde pk/gewichtsverhouding als een Cayenne met 400 pk. ;)
Plaats een reactie