Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 20:49



Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
M'n 964 op de rollenbank 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht M'n 964 op de rollenbank
Was wel benieuwd wat m'n 964 nog in huis had na 25 jaar en 265.000 Km.

Begin september met Harry Verkerk van RFF in Aalsmeer een afspraak gemaakt en op 16 september 's-ochtend naar Aalsmeer
gereden. Na een kop koffie heeft Patrick m'n 964 op de bank gereden en vastgezet. Door alle drukte op m'n werk nu pas tijd hier e.e.a. te posten :wink:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Na wat gerommel om een juiste CO2 sonde te vinden die goed in de (dubbele) uitlaat paste en de juiste CO
waarde kon meten een paar runs gedaan. Uiteindelijk 270 Pk en 345 Nm gemeten. Standaard is 250 Pk en 310 Nm.
RFF gaf aan dat hun bank "behoudend" is qua waardes. Ze hebben hem in het verleden wel eens vergeleken met de
oude bank van Beek Racing en die gaf altijd ca 15 Pk meer aan op dezelfde auto.

Afbeelding Afbeelding

M'n 964 heeft een RS chip van Kappi, en een custom made RSR type uitlaat erop zitten van Fast Oldies uit Breda. Ik tank, sinds ik deze chip erin heb altijd 98. Volgens RFF de eerste stappen naar vermogens winst. Conclusie was dan ook "niks meer aan doen is goed zo, hele gezonde motor"

Nog een filmpje voor de liefhebbers:
joetoebfilmpje


21 okt 2017 18:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: M'n 964 op de rollenbank
Dat zijn hele mooie cijfers. :thumleft:

Toen we laatst in de Eifel reden kwam ik Kappi ook al niet voorbij. :wink:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


21 okt 2017 19:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: M'n 964 op de rollenbank
mooie cijfertjes maar wat een lelijke kleur heeft deze porsche :mrgreen: :cheers: :ba:


21 okt 2017 20:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: M'n 964 op de rollenbank
Hoi Willem, ziet er geweldig uit. Vind het wel 'een dingetje' om een auto met 265 k op de teller zo het maximum toerengebied in te jagen. Aan de andere kant: vrouwen van 25 zijn ook in de bloei van hun leven toch? :mrgreen: .
Benieuwd hoe de olietemperatuur opliep zo zonder rijwindkoeling :scratch:
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


21 okt 2017 20:49
Profiel
Bericht Re: M'n 964 op de rollenbank
Oliekoeler in de 2e stand is voldoende voor de koeling bij stilstand.

Voor de geinteresseerde ik heb nog een paar Tjips op voorraad. RS Ron98 uitvoering zoals Willem.


21 okt 2017 20:53
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: M'n 964 op de rollenbank
996Tom schreef:
Hoi Willem, ziet er geweldig uit. Vind het wel 'een dingetje' om een auto met 265 k op de teller zo het maximum toerengebied in te jagen. Aan de andere kant: vrouwen van 25 zijn ook in de bloei van hun leven toch? :mrgreen: .
Benieuwd hoe de olietemperatuur opliep zo zonder rijwindkoeling :scratch:


Je moet ze juist af en toe uitlaten. Niemand is ooit fitter geworden van stil in een hoekje gaan zitten.


21 okt 2017 21:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 944 S2 1989, 987 Boxster 2.7L 2005 Atlas Grey
Haarlem
Bericht Re: M'n 964 op de rollenbank
Dat zijn lekkere waardes voor zo'n oud beestje.

Nooit geweten dat RFF een rollenbank had, en ik ken Harry toch al jaren. :shock:
_________________________________________
Rij niet sneller dan je beschermengel vliegen kan.


21 okt 2017 21:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: M'n 964 op de rollenbank
996Tom schreef:
Hoi Willem, ziet er geweldig uit. Vind het wel 'een dingetje' om een auto met 265 k op de teller zo het maximum toerengebied in te jagen. Aan de andere kant: vrouwen van 25 zijn ook in de bloei van hun leven toch? :mrgreen: .
Benieuwd hoe de olietemperatuur opliep zo zonder rijwindkoeling :scratch:


Hi Tom, met een motor op bedrijfstemperatuur is dit echt geen probleem hoor, ik trap hem regelmatig naar het maximum toerental, uiteraard wel alleen als de motor- en bak (-olie) op temperatuur is.

Je kan het op de foto's niet zien, maar naast de grote ventilator (wel op de foto) die de uitlaatgassen uit de ruimte zuigt zit er voor de auto ook nog een geforceerde toevoer van lucht in de wand. Je ziet rechts boven op een van de foto's een grote ronde toevoerbuis zitten. De auto krijgt dus z'n "normale" rijwind koeling :!:


21 okt 2017 21:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: M'n 964 op de rollenbank
Mooi cijfers, en mag je best tevreden mee zijn...en zoals geschreven: niets meer aan doen.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


22 okt 2017 10:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: M'n 964 op de rollenbank
Mooie cijfers! Ben eigenlijk wel benieuwd wat de rollenbank aan zou geven als ie nog helemaal origineel zou zijn. Hoeveel vermogen zou je verliezen na al die jaren?
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


22 okt 2017 11:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: M'n 964 op de rollenbank
Ik heb helaas geen gegevens van voor alle aanpassingen.

Zoals (wellicht) bekend geeft Porsche altijd een opgave die vrij behoudend is, de motoren leveren (of leverde) altijd iets meer PK en koppel dan de fabrieksopgave.

Ik weet niet of je de aflevering van Top Gear nog kan herinneren met de Italiaanse super cars? Daar was het vermogens verlies
dramatisch, maar dat waren ook geen goed onderhouden auto's.

Heb via een FB reactie begrepen dat een standaard 964 na 20-25 jaar meestal ergens rond de 240 a 250 Pk zit.

Daarom ben ik allang blij met de waardes zoals ze nu gemeten zijn en dat ik een "gezonde" motor heb, ik ben verder ook geen aanpassingen van plan, alleen als de katalysator het begeeft overweeg ik nog deze te vervangen voor een katvervanger oid.


22 okt 2017 11:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: M'n 964 op de rollenbank
Standaard na 20 jaar 240 - 250 PK, das niet verkeerd!
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


22 okt 2017 12:11
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 - zwart - MY1992
Bericht Re: M'n 964 op de rollenbank
Een RS vliegwiel heb ik al vaker over gelezen, maar wat brengt een RS motorophanging? Meer trillingen? Stijvere motor mounts?


22 okt 2017 16:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: M'n 964 op de rollenbank
Idd stijvere motor ophanging.

Je krijgt wel wat meer "geluid" binnen maar ik gebruik de 964 puur hobby matig en ik vind
het niet storend ook niet op langere ritten.


22 okt 2017 19:33
Profiel
Bericht Re: M'n 964 op de rollenbank
Effect RS motorsteunen is afhankelijk van hoe ver je motorsteunen heen zijn.
Ik zie 964's die de motorsteunen af-fabriek er nog in hebben zitten, die zijn na 25 jaar ver heen.

Wat levert het op? Veel meer stabiliteit in de bochten.


23 okt 2017 8:39
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: M'n 964 op de rollenbank
Nou dat wordt wat met die van mij dan... custom made MAF kit, andere intake en Wevo solid mounts. Raggen maar.


23 okt 2017 9:22
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 - zwart - MY1992
Bericht Re: M'n 964 op de rollenbank
Kappi2907 schreef:
Effect RS motorsteunen is afhankelijk van hoe ver je motorsteunen heen zijn.
Ik zie 964's die de motorsteunen af-fabriek er nog in hebben zitten, die zijn na 25 jaar ver heen.

Wat levert het op? Veel meer stabiliteit in de bochten.


Dat is bij de mijne vast ook nog zo. Ik ga vrijdag voor een inventarisatie, ik zal het vragen.


23 okt 2017 13:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3 997 GTS 964 C2 930 ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht Re: M'n 964 op de rollenbank
Gefeliciteerd met deze mooie waardes Willem. :cheers: :thumleft:


23 okt 2017 15:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1990
utrecht
Bericht Re: M'n 964 op de rollenbank
mbembe schreef:
Mooie cijfers! Ben eigenlijk wel benieuwd wat de rollenbank aan zou geven als ie nog helemaal origineel zou zijn. Hoeveel vermogen zou je verliezen na al die jaren?


Daar was ik ook benieuwd naar: ben in maart bij Beek op de bank geweest: 267,8 PK en 313 nm. Beduidend meer dan fabrieksopgave dus. En dat zonder noemenswaardige aanpassingen (u bocht), 95 RON en 230 K zonder revisie. Ze vertelden dat dit veel vaker voorkomt bij Porsche, meer vermogen dan de fabrieksopgave. Zitten ze altijd veilig. Wat een merk! Eigenlijk wist ik het ook wel : ooit op de autobaan 262 km op de tomtom gezien terwijl ik nog versnelde. Een inhalende auto belemmerde een hogere snelheid. Vond het stiekem ook wel hard en was blij dat de remmen het gelukkig ook goed doen.
_________________________________________
Make the most of now!


23 okt 2017 18:12
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: M'n 964 op de rollenbank
donkey schreef:
Eigenlijk wist ik het ook wel : ooit op de autobaan 262 km op de tomtom gezien terwijl ik nog versnelde.

964 rulezzzzzz. Lekker Willem :thumleft:

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


23 okt 2017 18:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1991 Fiesta 2015
Drechtsteden
Bericht Re: M'n 964 op de rollenbank
" Eigenlijk wist ik het ook wel : ooit op de autobaan 262 km op de tomtom gezien terwijl ik nog versnelde "

Zelfde ervaring hier, je wil toch een keer kijken wat 'ie kan. Ik kreeg 270 op de teller, 255 TomTom, de auto
kon en wilde nog meer, maar ik vond het genoeg. Ik kan er stoer over vertellen, maar vond het toch
erg spannend. Misschien de leeftijd (beetje ouwe jippie). Zal het niet snel weer doen.
Wel indrukwekkend, vooral boven de 200, lekker in de toeren, het sleurt en huilt maar door.
_________________________________________
Win on sunday, sell on monday.


23 okt 2017 21:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: M'n 964 op de rollenbank
Gelijkluidende momenten bij mij met de 964. Tipte op een mooie zomeravond de 300 aan, iets van 278 op de tomtom. 98 ron en vers gereviseerde motor.
Is overigens onverantwoord snel, tegen begrenzer aan, en niet meer stabiel. Ga er dus van uit dat deze motor ook meer leverde.


23 okt 2017 23:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: M'n 964 op de rollenbank
Snelheid is toch toerenafhankelijk? Omwentelingen en overbrengingsverhouding in gedachten. Denk ik verkeerd dat elke 964 (250pk met laag gewicht en aerodynamisch koets) wel de power heeft om gewoon in hoogste versnelling tot aan de toerenbegrenzer (= maximale snelheid) te lopen of ligt die max meestal lager?


23 okt 2017 23:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: M'n 964 op de rollenbank
mijn 964 liep in de begrenzer rond de 265 gps km.

als je de begrenzer hoger zet, of grotere wielen monteert zit er wellicht meer in... :popcorn:
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


24 okt 2017 10:42
Profiel WWW
Bericht Re: M'n 964 op de rollenbank
....voor de liefhebber kan ik de RS Chip leveren met de begrenzer aangepast naar een hoger toerental!

Zou ik echter niet doen!

....ik kan de begrenzer ook op een lager toerental begrenzen, onlangs voor 2x964 Cabrio die worden verhuurd gedaan (-:


24 okt 2017 15:20
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.