Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: M'n 964 op de rollenbank

24 okt 2017 19:29

Zou ik ook niet doen, die begrenzer zit er niet voor niks.

Er wordt de laatste 500 Tpm al extra benzine ingespoten om de boel inwendig te koelen.

Ook het koppel zakt in volgens mij......
Laatst bijgewerkt door WillemB op 24 okt 2017 20:44, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: M'n 964 op de rollenbank

24 okt 2017 20:25

Klopt helemaal Willem.

Valt geen winst te halen, wel schade!

Re: M'n 964 op de rollenbank

24 okt 2017 23:56

horn schreef:
donkey schreef:Eigenlijk wist ik het ook wel : ooit op de autobaan 262 km op de tomtom gezien terwijl ik nog versnelde.

964 rulezzzzzz. Lekker Willem :thumleft:

Afbeelding


Wat is dat geperforeerde rondje? Lijkt op een soort speakertje....

Re: M'n 964 op de rollenbank

25 okt 2017 0:24

Die gaat piepen met bepaalde waarschuwings lampje
Bv remmen

Re: M'n 964 op de rollenbank

25 okt 2017 12:57

Moet wel zeggen dat ik 265kmpu bij mijn C2 enger vond dan bij mijn C4, die extra 150kg zorg voor net wat minder zoekerigheid in de voorkant.
Maar zal vast subjectief zijn :?:

Re: M'n 964 op de rollenbank

25 okt 2017 13:46

Nadat ik bij Rebelengineering Billstein set heb laten installeren kan ik bij 250kmh met een vinger de 964 besturen.

Re: M'n 964 op de rollenbank

25 okt 2017 14:12

de overige vingers zeker bij de ontgrendeling van de rem parachute :mrgreen:

Re: M'n 964 op de rollenbank

25 okt 2017 17:57

Kappi2907 schreef:Nadat ik bij Rebelengineering Billstein set heb laten installeren kan ik bij 250kmh met een vinger de 964 besturen.

Bovenstaande foto van mijn 964 met 275 km/u op de digitale teller heeft ook nog een beetje discussie met totmbo opgeleverd. "Wie heeft die foto gemaakt?" Ik. "Wie reed er dan?" Ik. "Huh? Hoe kan dat?" Omdat ik op dat moment met mijn knie stuurde.... :twisted: :twisted:

Die 964 lag als een blok op de weg. Kon je echt idd met een vinger besturen. Ook met die snelheid. Uitgelijnd en -gewogen door Erwin van Rebel (destijds nog Renntech).

@ Dr Porsche - standaard, dat 'geperforeerde rondje'. Geen idee wat het doet. Dus zal wel zijn wat rob964.c4 zegt.

Re: M'n 964 op de rollenbank

25 okt 2017 19:01

Moet toegeven, C4 is net uitgewogen, uitgelijnd, nieuwe polybushes, eibach en billsteins. C2 had dat niet, dus appel peer...

Re: M'n 964 op de rollenbank

25 okt 2017 19:41

donkey schreef:ooit op de autobaan 262 km op de tomtom gezien terwijl ik nog versnelde.

:lol: Bij mijn 964 idem: 262 km/u op Tomtom (wat waarschijnlijk ook ± 275 km/u op de snelheidsmeter is geweest :wink: ).

Re: M'n 964 op de rollenbank

25 okt 2017 20:07

rob964.c4 schreef:Die gaat piepen met bepaalde waarschuwings lampje
Bv remmen


Ik vindt het meer een sirene :lol: je schrikt je kapot als die afgaat. Heb het 2x gehad en geloof me..... je stopt
gelijk om die herrie uit te zetten :wink:

De eerste keer met de C2 op de autobahn was ook niet echt prettig, had 2 rijbanen nodig als ik boven de 200 kwam :oops:

Na het verwijderen van de oude schokbrekers en veren en de montage van de Bilsteinset en uitlijnen en wegen kreeg ik een snaarstrak sturende C2 terug, een complete wereld van verschil.

Heb met de jaarbeurt in oktober de C2 ook weer laten uitlijnen, na de zomer bij hogere snelheid leek het net of de auto achter zo af en toe een stapje naar rechts of links deed.. :pale: Voor was alles in orde maar achter stond e.e.a. compleet verkeerd. Ik heb het idee dat de 964 er extreem gevoelig voor is en je het direct merkt als er iets niet klopt in de afstelling van het onderstel.

Re: M'n 964 op de rollenbank

25 okt 2017 21:07

Kappi2907 schreef:Nadat ik bij Rebelengineering Billstein set heb laten installeren kan ik bij 250kmh met een vinger de 964 besturen.


oh, dan moet ik het nog eens proberen, mijn eerste keer was idd op het oude onderstel, maar heb sinds 2 jaar pss10 en rebel-uitlijning :-), alleen nog nooit weer geprobeerd echt hard te gaan...

Re: M'n 964 op de rollenbank

06 nov 2017 1:01

Is de bank onlangs nog geijkt? Welke correctie is er toegepast bij de meting? Zijn er meerdere runs gemaakt? Zoniet dan weten we nog niet veel over het werkelijke vermogen van de 964
Rollenbank is eigenlijk alleen nuttig om je auto goed af te stellen en metingen voor en na tuning. Wil je echt weten wat ie heeft dan het blok eruit lepelen en op de testbank ermee.

Re: M'n 964 op de rollenbank

23 nov 2017 9:45

Na een nieuw setje Bilstein op de 964 heb ik ook eens de autobahn geprobeerd. Geen idee hoe snel ik ging (geen tomtom en geen vertrouwen in de snelheidsmeter die dik 280 aangaf). Ik weet wel dat ik sneller ging dan een dikke audi die (ik denk bij 250) in de begrenzer liep. Mooi moment om dan in dat oude gebakje langs zij te komen. De beste meneer gunde me geen blik waardig alsof hij dagelijks zn auto in de begrenzer joeg en me helemaal niet had opgemerkt na meerdere malen vol gas te versnellen naar dit soort snelheden. Ik vond het zo treurig dat ik het wel grappig vond eigenlijk. Zelf totmbo kon erom lachen terwijl die meestal niet zo vrolijk wordt van dit soort snelheden. en dan druk ik het heeeeel voorzichtig uit :mrgreen:

Re: M'n 964 op de rollenbank

23 nov 2017 11:11

Ik heb een afwijking van 6-7% over het hele bereik dus jouw 280 komt neer op ongeveer 260 en een beetje. Heel reëel.

Re: M'n 964 op de rollenbank

23 nov 2017 15:50

aaaiiiii dat is niet prettig voor je :mrgreen:

Re: M'n 964 op de rollenbank

23 nov 2017 15:56

Ik heb weer een aantal RS Chipkes op voorraad voor de degene die zeker de 260+ willen aantikken (-:

Re: M'n 964 op de rollenbank

23 nov 2017 15:56

Ik wist dat die ging komen... :cheers:

Re: M'n 964 op de rollenbank

23 nov 2017 19:49

Voor de rest valt ie wel mee hoor............... :mrgreen:
Plaats een reactie