Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 14:59



Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Ervaringen met 996/997 luchtfilter modificaties? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Ervaringen met 996/997 luchtfilter modificaties?
Afgelopen week dopje binnengekregen van Ebay. Dopje had ik gevonden via Rennlistforum, daar heeft iemand er gebruik van gemaakt en de link geplaatst.
Dus vandaag luchtfilter bovenkant eraf, en de helmholtzresonator verwijderd, en wat blijkt; het dopje is te klein... Dit dopje past wel (met wat kracht) in de helmholtzresonator maar die wil ik juist uit de luchtfilter behuizing hebben. Jammer, want ik vond de gladde look van het dopje wel ok. Dus gaan we weer verder opzoek.

@Kheldar; jij hebt dus ook een tijdje rond gereden zonder die resonatorbox, hoe had jij het gat afgedicht van de luchtfilter?

Hier enkele foto's
https://www.porscheforum.nl/album/album_page.php?pic_id=76158
https://www.porscheforum.nl/album/album_page.php?pic_id=76157


22 dec 2019 11:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Ervaringen met 996/997 luchtfilter modificaties?
... ik heb net zo’n gripper van 2inch besteld. Lijkt me de beste oplossing voor dit. Nu alleen de buis nog.


22 dec 2019 13:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Ervaringen met 996/997 luchtfilter modificaties?
Ruud, is dat dopje niet gewoon om de resonator zelf af te sluiten? Dus de resonator blijft gewoon zitten. En dan kan je het afdoppen zodanig dat er niks invalt. Dat is de enige functie van zo een kapje.


Laatst bijgewerkt door Kheldar op 22 dec 2019 14:08, in totaal 1 keer bewerkt.



22 dec 2019 14:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Ervaringen met 996/997 luchtfilter modificaties?
Ruud81 schreef:

Hier enkele foto's
76158
76157


22 dec 2019 14:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Ervaringen met 996/997 luchtfilter modificaties?
Thanks voor het plaatsen van de foto’s. Dit wil me steeds maar niet lukken.

Ja, dat dopje daarmee kan ik de resonator afdoppen, dat past. Maar ik wil de resonator graag eruit hebben ivm de extra lucht die dan in de airbox past. Dus nu ook die gripper besteld en buis moet ik nog bestellen.


22 dec 2019 15:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Ervaringen met 996/997 luchtfilter modificaties?
Snap ik ... die plug werkt erg goed.
En de extra lucht zit helaas echt gewoon tss de oren ...


23 dec 2019 2:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Ervaringen met 996/997 luchtfilter modificaties?
Haha, die extra lucht daarover maak ik me geen illusies.. :) Maar als ik dan toch bezig ben dan meteen voor de 100%

Thanks


23 dec 2019 22:54
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4 Cabrio 2001 944 S2 1989
Zuid Limburg
Bericht Re: Ervaringen met 996/997 luchtfilter modificaties?
Heren
Leuk om dit te lezen.
Ik was vandaag op ebay ook wat aan het zoeken en kwam een andere versie van de dop tegen.
Maar dit setje is zeker interessant. Ik heb ook een c4 cabrio met Tiptronic dus met een extra aftakking.

Wat zijn de ervaringen hiermee? Wie heeft het ingebouwd? Ben erg benieuwd.


24 jan 2020 20:17
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4 Cabrio 2001 944 S2 1989
Zuid Limburg
Bericht Re: Ervaringen met 996/997 luchtfilter modificaties?
Dit is wat ik gevonden had

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2582790907

.


24 jan 2020 20:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Ervaringen met 996/997 luchtfilter modificaties?
Sorry, vergeten te updaten hier...
Ik heb de gele dop zoals hier eerder in dit topic vermeld samen met de inlaatbuis vervangen (beide via ebay gekocht). Dus nu de resonatorbox uit de luchtfilter gehaald. Om eerlijk te zijn heb ik daarna niet meer gereden vanwege het weer eb dat de wagen nu in winterslaap staat :). Ik kan dus nog niets vertellen over het geluid. Zodra ik meer weet dan laat ik het weten.

Edit; de onderdelen die ik heb gebruikt;
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 3644828563

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2849907882


24 jan 2020 20:51
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4 Cabrio 2001 944 S2 1989
Zuid Limburg
Bericht Re: Ervaringen met 996/997 luchtfilter modificaties?
Even een update.

Ik heb deze set gemonteerd:
https://www.ebay.de/itm/Porsche-996-Kal ... SwCpRa~7Li
Kostte circa 60 euro incl verzenden.

Beste mensen, wat een super effect!!
Het geluid is super en ik durf zelfs te beweren dat de auto sneller aanvoelt. Hij is gewoon gretiger nu.
Maar vooral het geluid is echt te gek! Niet asociaal hard, maar heerlijk gebrom.

Het geld meer dan waard!

dat brengt me op het volgende.
Zou het dan nog zin hebben om die resonatorbehuizing eruit te halen? Zou dat meer effect hebben? Of is de grens nu wel bereikt?

Ik hoor het graag.


25 feb 2020 22:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Ervaringen met 996/997 luchtfilter modificaties?
Waarom zou de auto sneller zijn? Er verandert niks wezenlijks aan de luchtstroom. Ik merkte er in ieder geval helemaal niks van.

Ik vind het daarom mijn plicht om je mee te delen dat je gevoel met grote waarschijnlijkheid denkbeeldig is en dat je jezelf voor de gek houdt. :mrgreen:

Maar het extra (inlaat)geluidje kan wel lekker klinken ja, Het kan daarom de kleine investering meer dan waard zijn.

De resonator is gewoon een holle kamer die in het luchtfilterhuis steekt, die dop had je dus zelfs kunnen weglaten. Je zou het er kunnen uithalen. Heeft ook geen merkbaar effect. Moet je we iets knutselen zodat je het gat kan afsluiten.

Het luchtfilterhuis van de 996 en volgende is al in zoverre optimaal dat bijna geen enkel alternatief duidelijk bewezen beter is.


26 feb 2020 17:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Ervaringen met 996/997 luchtfilter modificaties?
Voor al degenen die denken dat de inlaatmodificaties iets uithalen ... integendeel, enkel tussen, of in, de oren.

Nog maar eens het bewijs dat die zogenaamde cold air intakes niks waard zijn qua zijn qua performance. Heat soak verstoord A/F ration en de timing en fors minder pk’s

https://m.youtube.com/watch?v=mc9c07qCu ... e=youtu.be

Wel jammer dat ze het met een tiptronic gedaan hebben. Was beter geweest met een handbak. Minder verliezen op de aandrijving.

Zonder tune en zonder mods aan de uitgang of idealiter in volume weinig tot geen toegevoegde waarde!

Anyway heb zelf ook wel wat ervaring met een aantal van de mods. Heb IPD plenum en grotere gasklep gehad. Nu gewoon standaard plenum, vond het inlaatlawaai zonder de resonator niet zo prettig. Heb aan uitlaatzijde wel 200cell kats en ander setje dempers. Wil nog een keer spruitstukken van een 997 s 3.8l monteren als ik ze ergens op de kop kan tikken. En heb een aangepaste map met party mode.

Jammer genoeg geen vrienden met een dyno bezitter om alles ook eens goed te documenteren of het echt wat uitmaakt of niet.


11 apr 2020 20:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Ervaringen met 996/997 luchtfilter modificaties?
Mooi/Informatief filmpje.
Ikzelf heb het nooit zo gehad op die laatste cold air intake van K&N, omdat ik altijd het vermoeden had dat deze meer warmere lucht zou aantrekken uit de enginebay. En wat blijkt; het is nu ook aangetoond.

Zoals hierboven wat verderop staat beschreven heb ik de resonator afgedopt en het resonator bakje eruit geschroefd. Dit is werk van 30min. en zo weer terug te zetten. Ik vind het geluid wat ik ervoor terug krijg +1, en vermogen verlies ik er niet door (tenminste, dat geloof ik niet maar is niet aangetoond op de dyno!) omdat feitelijk alles nog hetzelfde is als daarvoor behalve dat het airfilter huis ongeveer 1,5 liter meer lucht bevat.

Wat betreft het filmpje; zo zie je maar weer hoe moeilijk het is om een paar extra peekaas uit een niet turbo/compressor blok te halen. Misschien geeft dat ook wel aan hoe goed het product doordacht is door de engineers..??


12 apr 2020 19:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Ervaringen met 996/997 luchtfilter modificaties?
Ik was ook op zoek naar een airintake voor mijn auto.
Ik kan helaas de test niet meer vinden maar een aantal jaren geleden zag ik een test voor een airintake voor de 997.2
Diverse bekende en minder bekende intakes werden getest op een dyno. Geen enkele gaf vermogenswinst! Sterker nog, bij de meeste was van een duidelijk verlies sprake.
Je begrijpt dat ik geen intake gekocht heb. :mrgreen:


13 apr 2020 0:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Ervaringen met 996/997 luchtfilter modificaties?
Met de dyno filmpjes altijd opletten. De heat soak op de lmm is echt een dingetje dat je in de gaten moet houden. Daar zijn ze echt gevoelig voor. Even stilstaan en je zit zo 10-15 graden hoger qua intake temperatuur. Die gaat maar langzaam naar beneden. Dat hebben ze bij bovenstaand filmpje echt goed gedaan dat die terug stabiliseert, vooraleer te meten. Kan zomaar op een rollenbank als je niet oplet een heleboel pk’s schelen. Ook met standaard setup.

Bij zo een cold air intake komt daar nog bovenop dat hij dus standaard ook gewoon warmere lucht aanzuigt. Niet verwarren met de heat soak.


13 apr 2020 9:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Ervaringen met 996/997 luchtfilter modificaties?
Toen ik de titel las, was mijn eerste gedachte ook. Tijdens verschillende tests kwam toch naar voren dat het alleen maar vermogensverlies op leverde.
Nu maakt het niet uit als je er genoeg hebt en je krijgt er een leuk geluid voor terug. Maar aan de andere kant, wie heeft er genoeg vermogen :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
Mvg,

René


13 apr 2020 10:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Re: Ervaringen met 996/997 luchtfilter modificaties?
Heb deze zojuist besteld voor mijn 997.1 C4. Zal de ervaringen tzt delen 8)

https://www.ebay.nl/vod/FetchOrderDetai ... noapp=true
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


22 aug 2020 15:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Ervaringen met 996/997 luchtfilter modificaties?
Ben wel benieuwd hier naar. Ik kan alleen de link niet openen? Heb je een naam en merk zodat ik het op kan zoeken?


22 aug 2020 23:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Ervaringen met 996/997 luchtfilter modificaties?
https://www.ebay.nl/itm/Porsche-997-Gen1-3-6-Cold-Air-Induction-Kit-With-Silicone-Hose-Resonator-Plate/333672038005?hash=item4db0673e75:g:vG0AAOSwjh1fKG3T deze link zou moeten werken.


23 aug 2020 8:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Ervaringen met 996/997 luchtfilter modificaties?
Ah top, en ik zag ook andere aanbieders met meer kleuren. Is hetzelfde neem ik aan maar dan met een flashy kleur? Ik zou namelijk geel willen..:)


23 aug 2020 9:48
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4 Cabrio 2001 944 S2 1989
Zuid Limburg
Bericht Re: Ervaringen met 996/997 luchtfilter modificaties?
Ik heb hem ook van deze verkoper gekocht.
Ik ben er heel blij mee. Verschil is duidelijk hoorbaar.
Van Kheldar mag ik niet voelbaar zeggen hahaha


23 aug 2020 13:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Ervaringen met 996/997 luchtfilter modificaties?
En ik ook net besteld, ben benieuwd. Helaas in het zwart, geel kon ik niet vinden. Installeren lijkt zelfs te doen voor mij :)


23 aug 2020 14:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Ervaringen met 996/997 luchtfilter modificaties?
Voor degenen die ook gaan bestellen, wel even opletten dat je de goede versie besteld. Volgens deze advertentie is de versie voor een gewone 997 anders dan een S. Even goed checken dat je de juiste besteld dus


23 aug 2020 14:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Re: Ervaringen met 996/997 luchtfilter modificaties?
Zojuist geïnstalleerd en een ongeduldig proefritje mee gemaakt :) Het was een beetje gepriegel maar uiteindelijk past het goed. Bij lage toerentallen merk je een wat meer `basserige`ondertoon.. Vanaf rond de 4500 rpm een veel vollere grom vanuit het achteronder :-D Het klinkt meer open, verwacht geen wereld van verschil bij rustig rijden maar bij lekker gas geven voelt en klinkt het echt wel een stuk meer racy :) Ik vind het 5 prima besteedde tientjes icm de gundo hack die ik al had 8)
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


31 aug 2020 15:41
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.