Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 15:47



Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Oilpressure too low ! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Cayenne MK 1 met TechArt Magnum mod ;)
Rilland
Bericht Oilpressure too low !
Hallo allemaal en nog de beste wensen ;)

sinds een tijdje (eigenlijk sinds de temperaturen lager zijn) verschijnt bij mijn Cayenne uit 2002 na een koude start de melding Oilpressure Too Low. Telkens als de olietemperatuur gaat stijgen in het dashbord, verdwijnt deze melding en komt ook niet meer terug tot de volgende ochtend. Wat gezocht om internet , maar in alle gevonden gevallen is het juist andersom ( dus de melding als de motor juist op temperatuur is ) Oliepeil staat prima. Maar ik laat overmorgen eens de olie+filter verversen (geen idee wanneer dat bij de vorige eigenaar is gebeurd ) Heeft iemand nog een andere idee, of kent dat probleem ? :?: :?: :?:
_________________________________________
" Folie is voor boterhammen - Échte auto's zijn gespoten ! "


03 jan 2018 13:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Oilpressure too low !
Dat is raar inderdaad. Ik weet dat bij mijn 993 de oliedruk hoger is bij koude olie en lager bij warme olie.

Logisch ook overigens, want koude olie is dikker en dat verhoogt de druk. Warme olie is dunner en verlaagt de druk.

Wellicht dat Porsche in de software rekening houdt met de temperatuur van de olie en de daarbij behorende oliedruk.

Ik zou hem eens uit laten lezen en wellicht komt hier iets uit. Mogelijk is dus de oliedruksensor stuk, de temperatuursensor stuk of zit er gewoon olie met een verkeerde viscositeit in.

Als het echt een mechanisch probleem is (oliepomp slecht bijvoorbeeld) is dat behoorlijk zorgelijk!!


03 jan 2018 16:18
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Cayenne MK 1 met TechArt Magnum mod ;)
Rilland
Bericht Re: Oilpressure too low !
bedankt voor het meedenken.......er is trouwens ook geen foutcode opgeslagen, en nadat de melding uit is, staat er ook niks meer op het dashboard. Ik zelf zit ook meer aan een druksensor te denken, die niet wil zoals het hoort. In elk geval in de garage meteen een de oliedruk laten checken (bij koude motor ;) )
_________________________________________
" Folie is voor boterhammen - Échte auto's zijn gespoten ! "


03 jan 2018 16:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Oilpressure too low !
Wanneer je hem uit laat lezen met een computer specifiek voor Porsche kan je heel wat meer zien dan de gemiddelde garage met een universele OBD lezer.

Laatst meegekeken en je kan dan alle temperaturen terugzien. (buiten temperatuur, motorolie, bakolie etc etc)

Bij deze test liet de auto waardes zien die niet logisch waren, waardoor er een storing gegeven werd. (gaf aan dat de motor te heet werd, bleek een storing in een hele andere sensor te zijn)

Het is dus echt even zoeken en nu maar gewoon sensors vervangen zonder te weten of ze slecht zijn is een kostbare hobby. Probeer bijvoorbeeld ook na te gaan hoe je een sensor test. Vaak moeten zie binnen een bepaalde range vallen qua weerstand en dan zijn ze goed.


03 jan 2018 17:21
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Cayenne MK 1 met TechArt Magnum mod ;)
Rilland
Bericht Re: Oilpressure too low !
Wederom bedankt.ik ga er zelf niet sleutelen maar laat inderdaad de garage ermee aan de slag gaan. Zeker een goed begin om alle relevante sensoren te laten checken. Ik heb het vermoeden dat hier ook ergens de fout ligt.....gezien het wat vreemde gedrag met temperatuurverschillen. Als leek zou ik zeggen: Mocht de druk echt te laag zijn bijvoorbeeld dooR een kapotte oliepomp etc. Zou die toch niet telkens boven de 50 graden weer normaal gaan worden ?????!!!!! (( of heb ik het nu totaal mis ))
_________________________________________
" Folie is voor boterhammen - Échte auto's zijn gespoten ! "


03 jan 2018 17:39
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.