Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

onregelmatig lopen 3.2 uit 1985

03 jan 2018 22:30

Hallo forumleden,

Heb bovenstaande auto. Nog niet mee kunnen rijden moet nog ingevoerd worden, maar ivm weer nog niet te veel haast gemaakt.

Auto startte tot kort nog perfect, en liep regelmatig.

Nu slecht starten, stinkt naar benzine, en als ik het gaspedaal indruk, valt de motor uit.
Heb DME relais onder bestuurderstoel vervangen, maar geen resultaat.

Iemand suggestie wat ik kan checken voordat ik hem naar een garage breng?

Gr
Jeroen Veldhuis

Re: onregelmatig lopen 3.2 uit 1985

03 jan 2018 23:40

Zitten hier die 50 mm PMO’s op die je aanbiedt :?:

Re: onregelmatig lopen 3.2 uit 1985

04 jan 2018 9:58

Dat lijkt mij niet Olaf :lol:

Moeilijk om hier een gericht goed antwoord op te geven omdat je niet genoeg info hebt gegeven.

Ik wil bijvoorbeeld graag weten:
Start de auto slecht of slaat de motor slecht aan?
Loopt de motor na aanslaan eerst normaal en gaat hij daarna onregelmatig lopen of....?
Slaat de motor nu altijd af na gas geven? Hoe hoog toerental haal je met de motor?

Dat het geen DME relais probleem is ligt voor de hand. Maar daar was je al achter gekomen.

Ik dacht meteen aan een cilinderkoptemperatuursensor die onderbroken is waardoor de motor veel te rijk gaat lopen.
Maar dan gaat de motor bij gasgeven meestal wel wat beter lopen en zal de koude start niet veel problemen opleveren. Misschien loopt de motor niet goed
omdat er een paar bougies de geest hebben gegeven door ouderdom, lange stilstand en veel 'even laten lopen'.

Re: onregelmatig lopen 3.2 uit 1985

04 jan 2018 12:30

Indien Carburateurs: acceleratiepomp defect...opengooien van de vlinders is je mengsel te arm...

En van injectie heb ik te weinig kennis misschien brandstofpomp te weinig opbrengst, verstopte benzinefilter, defecte temp sensor....

Succes...

Re: onregelmatig lopen 3.2 uit 1985

04 jan 2018 14:00

Hoelang heeft die stilgestaan? De huidige benzine heeft helaas een korte bewaarduur en dan dan ver in kwaliteit af.
Verse benzine erin en oude eruit kan een verschil maken als die flinke tijd staat.

Re: onregelmatig lopen 3.2 uit 1985

04 jan 2018 14:57

als je in de motorruimte kijkt dan zie je links van de kachel opvoermotor 3 kabels met stekkers zitten.
die kun je zo los klikken en dan even reinigen, na het reinigen uiteraard er weer op klikken en zien of dat verbetering oplevert. bij mijn 3.2 van `84 was er een zelfde probleem en op deze wijze opgelost. fluitje van een cent en een poging waard.

Re: onregelmatig lopen 3.2 uit 1985

04 jan 2018 20:24

Olaf, nee daar zitten niet de PMO's op!
Gewoon een 3.2.

De ene x is het na lang doorstarten dat hij aanslaat, en veel gas bij geven.
De andere x slaat hij snel aan, maar loopt dan beroerd, en bij gas gaven zakt die weg.
Staat inderdaad al een tijdje stil..

Re: onregelmatig lopen 3.2 uit 1985

07 jan 2018 22:27

Heb een keer zelfde soort klacht gehad. Niet fijn om te horen misschien maar bleken twee afgebroken cilinderkop tapeinden te zijn.

Re: onregelmatig lopen 3.2 uit 1985

13 jan 2018 11:45

Taxi Hans, jouw richting was goed. Bovenste kabel was los, klik d'r op, klik aan contactsleutel, en hij doet 't weer als vanouds. Thx allemaal, heb nu in ieder geval een reserve dme....

Re: onregelmatig lopen 3.2 uit 1985

14 jan 2018 11:15

De bovenste kabel is van de cilinderkoptemperatuurvoeler. Als deze geen contact maakt denkt het motormanagement dat de motor ijskoud is en spuit extra veel brandstof in.

Fijn dat de storing opgelost is.





.
Plaats een reactie