Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 7:29



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
996 maakt (hoge) toeren zonder gas 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 C2 coupe mk2
Bericht 996 maakt (hoge) toeren zonder gas
Hoi allen,

Gister behoorlijk geschrokken. Na een ontspannen avondje sauna staan we voor de slagboom om het parkeerterrein af te rijden. Auto in vrij en raam open om muntje in automaat te gooien voor de slagboom. Begint de motor plots snoeihard te brullen, klonk heerlijk maar schrok me de t.... Vervolgens voor zekerheid ook maar de koppeling ingetrapt en me weer strekken om muntje erin te gooien (toch wat lastiger met zo’n lage auto) doet ie weer precies hetzelfde. Snoeihard toeren maken. Het ontspannen gevoel was snel verschwunden.

Heeft iemand van jullie dit ook wel eens aan het handje gehad of weten jullie wat dit kan zijn? Lijkt me niet echt goed voor een koude motor.

Extra info: gaat om 996 mk2 c2 handbak. Ontwaseming stond aan en had m’n gordel los. En weet 100% zeker dat ik niet met m’n voeten het gaspedaal aan heb geraakt.
Vervolgens overigens zonder gekke dingen naar huis kunnen rijden.

Mocht iemand hier een verklaring voor hebben dan hoor ik dit graag. Een auto met een geheel eigen wil is namelijk niet zo goed voor de gemoedsrust.

Alvast bedankt!


04 feb 2018 14:11
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 996 maakt (hoge) toeren zonder gas
ISV

Idle Stabilizer Valve --- op z'n Nederlands heet dat volgens mij stappenmotor ---

... schoonmaken wellicht :wink:


04 feb 2018 14:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: 996 maakt (hoge) toeren zonder gas
zal het wel niet zijn maar vraag het toch maar ,zit je vloermat goed op zijn plaats
heb het wel eens met een andere auto gehad bleef mijn gaspedaal erachter hangen


04 feb 2018 15:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 996 maakt (hoge) toeren zonder gas
Zoals je het beschrijft gingen de toeren enkel de hoogte in toen je je uit het raam strekte? Kan je het nog reproduceren? Wat voor beweging en kracht oefenen je voeten uit als je dit doet.

Welk jaar is de auto? Belangrijk om te weten of het eentje met gaskabel of e-gas is.

Edit: je openingspost slecht gelezen, een mk2 dus met e-gas

Gezien het heen en weer bewegen en gewicht verplaatstend op de stoel/voetenpositie misschien toch iets dat het gas beïnvloedt. Of een slecht contact van het e-gas. Geloof dat het ECU achter zit bij de 996. Je zou de bedrading eens moeten checken. Waar die loopt weet ik niet precies. Als dat onder je stoel zou zijn is er een mogelijkheid dat je strekken aan de slagboom ergens een slecht contact geeft.


04 feb 2018 15:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: 996 maakt (hoge) toeren zonder gas
porschenot schreef:
zal het wel niet zijn maar vraag het toch maar ,zit je vloermat goed op zijn plaats
heb het wel eens met een andere auto gehad bleef mijn gaspedaal erachter hangen

Ja dat wil ik ook net zeggen kijk ff naar je mat
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


04 feb 2018 15:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: 996 maakt (hoge) toeren zonder gas
99,99% zekerheid dat je onbewust en onbedoeld het gaspendaal toch aangeraakt hebt bij het strekken naar het muntjesapparaat.. :shock:
Ik zou me geen zorgen maken en voortaan lekker op de fiets naar de sauna :cheers:
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


04 feb 2018 16:47
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.