Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

944 loopt kortstondig ruw na koude start

08 maart 2018 18:31

Ik heb de 944 begin deze maand uit de stal gehaald. Hij stond alweer een maandje stil (nadat ik er in januari mee naar de RDW ben geweest) en moe(s)t kennelijk weer even wennen om het zo te noemen. Starten gaat zonder uitzondering goed, maar de motor loopt daarna niet goed stationair en wil afslaan. Met een klein beetje gas bijgeven kan je dat voorkomen. Vervolgens loopt de motor zelfs na een kort stukje rijden (dus ook als 'ie nog steeds niet lekker warm is) prima. Een kilometer rijden is al voldoende. Warme/lauwe start gaat daarna ook goed, maar als 'ie weer een nacht geslapen heeft doet het probleem zich weer voor.

Misschien is het gewoon het lange stilstaan of zit er nog een klein beetje gare US-benzine in de tank. Ik heb 'm net weer gevuld met BP Ultimate dus dat zullen we zien. Maar wat kan het anders zijn? Valse lucht? Benzinepomp? Ik dacht eerst aan het DME-relais maar starten op zich is dus geen probleem daarom denk ik uiteindelijk dat het dat niet is...

Re: 944 loopt kortstondig ruw na koude start

11 maart 2018 14:43

Wanneer is het brandstoffilter voor het laatst vervangen? Kan vocht in het filter zijn.

Mijn 944 had dit ook wel eens. Wat ik vaak deed was injectie cleaner bij de benzine. Daarna liep die wel goed.

Re: 944 loopt kortstondig ruw na koude start

11 maart 2018 21:49

9 van de 10 keer is het dan de vliegwielsensor... Zitten er geloof ik twee naast elkaar.

Re: 944 loopt kortstondig ruw na koude start

12 maart 2018 16:22

Zou ook het warm loop circuit kunnen zijn. Heeft een 944 ook een WUR, net als bij de 924?

Re: 944 loopt kortstondig ruw na koude start

12 maart 2018 17:31

Nee, 944 heeft gewoon motronic. Geen K-jetronic voodoo :-)

Re: 944 loopt kortstondig ruw na koude start

12 maart 2018 19:00

koppel je de batterij af bij stilstand ?
Dan moet bij het starten de ECU het stationairtoerental terug aanleren

Re: 944 loopt kortstondig ruw na koude start

13 maart 2018 10:48

K-jettronic leer je vanzelf mee omgaan ;-)
Plaats een reactie