Pagina 1 van 1
Cayman 2.7 schokt
Geplaatst: 25 maart 2018 20:45
door porschevathorst
Goedenavond,
Ik heb een probleem met een 2.7 Cayman uit 2007 met 175.000 km.
De auto schokt onder de 2000 toeren bij weg rijden. Niet altijd maar wel vaak.
Pas een keer laten uitlezen daar had hij aan misfire aan cilinder 2. Dus met de grote beurt een andere bobine in laten zetten maar nog steeds het probleem.
Later naar een andere specialist geweest die kreeg tijdens het rijden iets met de luchtmassa meter. Dus deze ook vervangen.
Het leek wel heel even weg maar het is weer terug gekomen...
Iemand mis een idee?
Alvast bedankt !
Re: Cayman 2.7 schokt
Geplaatst: 25 maart 2018 23:39
door Octaaf
Heeft je 911(?) specialist er op gelet dat bij een Cayman cilinder 2 aan de andere kant zit tov een 911?

Re: Cayman 2.7 schokt
Geplaatst: 26 maart 2018 11:36
door porschevathorst
Hahaha
Het is meer een boxster specialist dus ik hoop het wel....
Re: Cayman 2.7 schokt
Geplaatst: 26 maart 2018 12:35
door Kheldar
Zo schokken kan vanalles betekenen. Eventueel ook iets met het afregelen van de ontsteking door de ECU, die houdt allerlei sensoren in de gaten.
Zijn er nog (steeds) foutcodes? Anders opnieuw uitlezen.
LMM kan gecontroleerd worden door de spanning bij contact aan na te meten. Moet onder de 1,1V zitten en het liefst zo dicht mogelijk tegen 1V. Meestal in de range van 1,01-1,03V. Bij stationair draaien ergens rond de 1.3V.
Kan geen kwaad eens te kijken welke waardes je op de pre-cat O2 sensoren meet. Daar gaat de ECU ook op af.
Wanneer zijn het laatst bougies gewisseld?
Is je Gasklep schoon?
Re: Cayman 2.7 schokt
Geplaatst: 26 maart 2018 16:58
door ChristianBurger
Ik zou terug rijden naar de specialist en melden dat het probleem niet is opgelost. Hij weet tenslotte wat er aan de hand is en wat er al vervangen is.
Automaat of handbak?
Re: Cayman 2.7 schokt
Geplaatst: 26 maart 2018 23:45
door porschevathorst
Kheldar schreef:Zo schokken kan vanalles betekenen. Eventueel ook iets met het afregelen van de ontsteking door de ECU, die houdt allerlei sensoren in de gaten.
Zijn er nog (steeds) foutcodes? Anders opnieuw uitlezen.
LMM kan gecontroleerd worden door de spanning bij contact aan na te meten. Moet onder de 1,1V zitten en het liefst zo dicht mogelijk tegen 1V. Meestal in de range van 1,01-1,03V. Bij stationair draaien ergens rond de 1.3V.
Kan geen kwaad eens te kijken welke waardes je op de pre-cat O2 sensoren meet. Daar gaat de ECU ook op af.
Wanneer zijn het laatst bougies gewisseld?
Is je Gasklep schoon?
Dankje voor je uitgebreide reactie! Ja de bougies zijn allemaal gewisseld met de grote beurt. Ik laat de auto eerst maar weer eens uitlezen en de gasklep schoonmaken.
Wel daar dat er stationair niks aan de hand is.....
Re: Cayman 2.7 schokt
Geplaatst: 26 maart 2018 23:46
door porschevathorst
ChristianBurger schreef:Ik zou terug rijden naar de specialist en melden dat het probleem niet is opgelost. Hij weet tenslotte wat er aan de hand is en wat er al vervangen is.
Automaat of handbak?
Ja dat is wel het beste ja.
Het is een handbak.
Re: Cayman 2.7 schokt
Geplaatst: 04 mei 2018 8:07
door ChristianBurger
En, is het probleem opgelost?
Zo niet, laat ook eens naar de versnellingsbak steun kijken. Deze gaan wel eens kapot
Re: Cayman 2.7 schokt
Geplaatst: 04 mei 2018 8:38
door AirBus
Ik heb dit ook met mijn 2.5 boxster handbak.
LLM + lamda's vervangen, Bobines zijn ok. Bougies vervangen, AOS.. KAt's..etc
Zit zelf aan het vliegwiel te denken, dat is toch een dubbelmassa vliegwiel? Of evt valse lucht via de olie vulbuis die op het carter zit.
Zit nu injectie reiniger bij de benzine. Dus even kijken of dat helpt.
halfgas/Volgas gaat alles prima.. behalve stationair..
Ik merk ook al ik op de motor afrem dat ik rond 2000rpm een trilling heb (alsof je over een witte streep rijdt)
Ik hou dit draadje in de gaten...
Re: Cayman 2.7 schokt
Geplaatst: 06 mei 2018 7:08
door Kappi2907
Check ook de motorsteunen!
Re: Cayman 2.7 schokt
Geplaatst: 06 mei 2018 10:48
door RichardP
Als je heel erg met beleid wegrijdt, dus heel rustig koppeling op laten komen, klein beetje gaan rollen en dan beetje gas erbij, heb je dit dan ook?
Zo niet, dan kunnen best je motorsteunen op zijn. Heb ik pas met mijn cabrio (ander merk) gehad. Een schok door de hele aandrijflijn.