| www.porscheforum.nl |
https://www.porscheforum.nl/

Overhaul bij Auto Resto op nog goed draaiende motor
https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=51321
Pagina 2 van 2

Auteur:  MarkS [ 06 jun 2018 23:10 ]
Berichttitel:  Re: Overhaul bij Auto Resto op nog goed draaiende motor

+1

Een volledig nieuw blok kost een veelvoud van dat bedrag.

Auteur:  MY00 [ 07 jun 2018 7:40 ]
Berichttitel:  Re: Overhaul bij Auto Resto op nog goed draaiende motor

Twani schreef:
Misschien koop ik er juist wel een met een geplofte motor. Alle opties liggen dus nog open.


Dat is de optie welke ik destijds gekozen heb. Maar dan is er ook nog een verschil tussen een blok wat stuku gelopen is tijdens rustig rijden of eentje welke op de snelweg met 270 stuk loopt. Maar ook daarvoor kun je terecht bij Resto met de vraag.

Een 3.4 motor voor de Cayman kostte 2 jaar geleden bij Porsche net geen 20k en dan kwam er nog BTW, kleine onderdelen (was geschat op ongeveer 2000 euro) en uit en inbouw kosten. Maar dat laatste kon men niet offereren!!!.

Bij Resto kwam ik op een "iets" lager bedrag uit :mrgreen:

En ja er zijn 996 blokken vervangen voor een bedrag van rond de 6k. Maar dat is al veel langer geleden dan 2 jaar geweest.
Indien ik destijds naar de kosten keek leek het wel of het blok betaald werd door Porsche en de andere kosten door de opdrachtgever.

Auteur:  Kheldar [ 07 jun 2018 8:42 ]
Berichttitel:  Re: Overhaul bij Auto Resto op nog goed draaiende motor

Voor rond de 6k waren zgn. ‘short blocks’. Dus zonder de koppen en alle ombouw. Kwestie van appels met appels vergelijken.

En zoals gezegd een stukgelopen blok dat hersteld wordt is geen nieuw blok of volledig refreshed.

Denk dat als je alle bewegende delen vervangt en alle zwakke punten aanpakt je ook ongeveer naar de 15-20k gaat. Of dat dat noodzakelijk is is een andere kwestie.

Auteur:  Kheldar [ 07 jun 2018 19:13 ]
Berichttitel:  Re: Overhaul bij Auto Resto op nog goed draaiende motor

Overhaul bij Auto Resto op nog goed draaiende motor?


Mijn auto is nu binnen voor een koprevisie (ja ik heb de Russische roulette nog maar eens overleefd)

Op mijn vraag:
onderblok is 60.000km geleden reeds gereviseerd met cilinders etc,
In totaal nu 185.000km,
zullen we de andere kop ook gelijk doen nu de motor er toch uit is?

Antwoord:
Nee, niet doen, zo laten.
Enkel als blok echt stuk loopt
dan pas kop meenemen

Duidelijk

Auteur:  Twani [ 10 jun 2018 11:03 ]
Berichttitel:  Re: Overhaul bij Auto Resto op nog goed draaiende motor

Kheldar schreef:
Overhaul bij Auto Resto op nog goed draaiende motor?


Mijn auto is nu binnen voor een koprevisie (ja ik heb de Russische roulette nog maar eens overleefd)

Op mijn vraag:
onderblok is 60.000km geleden reeds gereviseerd met cilinders etc,
In totaal nu 185.000km,
zullen we de andere kop ook gelijk doen nu de motor er toch uit is?

Antwoord:
Nee, niet doen, zo laten.
Enkel als blok echt stuk loopt
dan pas kop meenemen

Duidelijk


Duidelijk is wel dat je altijd pas achteraf zal weten waar je verstandig aan zou doen. :D

Ik moet zeggen, alle antwoorden en reacties nog eens doorlezende kom ik nog steeds niet tot een duidelijke conclusie.


De verschillende scenario’s kennen allen zo hun pro’s en contra’s ......

Auteur:  Lblade [ 27 sep 2018 8:34 ]
Berichttitel:  Re: Overhaul bij Auto Resto op nog goed draaiende motor

Mijn gedachten over wel of niet mijn 997 MK-I blok uit elkaar halen zijn alle kanten op gegaan de afgelopen maanden.
Ik heb echter een 'rijke' historie van spullen demonteren uit nieuwsgierigheid en leergierigheid!
Dat begon met wekkers en horloges, brommers, motoren tot recent een CNC freesbank.
De schuldige is mijn vader, een motormonteur van beroep, die heeft mij gewoon verpest!

Heb besloten om een kleine 2-koloms hefbrug in mijn carport te monteren. Vandaag wordt de fundering gestort.
Samen met Michel ben ik aan het dubben of mijn cilindervoeringen van gietijzer of aluminium-nicasil moeten worden.
Dat laatste heeft mijn voorkeur, zit ook in een GT-3.
Het moet mogelijk zijn om aluminium bussen te (laten) draaien met extra vlees om ovaal worden tegen te gaan.
Dat lijkt me een voordeel tov gietijzeren bussen die dunwandig zijn en bij een 3.8 motor weinig ondersteuning hebben.
Deze moeten dan in Italië worden voorzien van nicasil.

En de kosten? Heb nog geen idee wat de kosten voor pakkingen, speciale bouten en seals zijn. Zal snel 1000 Euro zijn.
En je komt altijd onvoorziene dingen tegen maar dat weet ik.

Wordt vervolgd en mijn motto is: het meeste wat ik weet is dankzij anderen.......

Auteur:  Kheldar [ 27 sep 2018 8:43 ]
Berichttitel:  Re: Overhaul bij Auto Resto op nog goed draaiende motor

Twani schreef:
Kheldar schreef:
Antwoord:
Nee, niet doen, zo laten.
Enkel als blok echt stuk loopt
dan pas kop meenemen

Duidelijk


Duidelijk is wel dat je altijd pas achteraf zal weten waar je verstandig aan zou doen. :D


Achteraf denk ik eigenlijk jammer dat ik de andere kop ook niet gelijk heb laten demonteren en inspecteren. Waren nu niet de grote extra kosten. Want de motor was er toch uit.

Pagina 2 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/