Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 0:20



Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Warme start, 3.0sc 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Warme start, 3.0sc
Heren,

Even een technische vraag.

Mijn 3.0sc start koud direct, loopt als een warm mes door een pak boter.
Alleen als die warm is, en ik laat hem langer dan 15min stil staan start die erg moeilijk, na 30min zelf echt lang door starten.
Dan komt die eerst op 2 cylinders, dan 5sec later, 4 en weer 5sec later pas op 6 en dan loopt die weer super.

Ik heb afgelopen zaterdag de Accumulator vervangen in de gedachte dat dat het kon zijn, maar hij doet het nog steeds.

Wat denken jullie?

Alvast jullie dank voor het mee denken!


04 jun 2018 11:37
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Warme start, 3.0sc
Welkom in de wonder wereld van CIS....de oorzaak kan van alles zijn :(

Heb je de systeemdruk gecontroleerd met warm en koude motor (WUR)? Een slechte WUR kan echt alles ontregelen. Daarnaast zou ik ook de spin controleren op de juiste druk.

De beste advies die ik ooit heb gehad is dat je CIS niet als losse componenten moet behandelen maar als een systeem waar alles in balans hoort te zijn.

Als je ziet dat je druk met warme en koude WUR, of the systeemdruk in je spin niet volgens spec is kan jij beter de gehele systeem demonteren en laten balanceren door een expert. Ik kan je wel koppelen aan iemand die hier heel veel verstand van heeft.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


04 jun 2018 12:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.0SC coupe 1979
Landsmeer
Bericht Re: Warme start, 3.0sc
Klinkt inderdaad als een restdruk probleem, dus accumulator is(was) een goeie eerste stap.
Was de oude inderdaad stuk? membraan gescheurd?
Ik denk dat je toch even je restdruk moet gaan meten om zeker te weten of dat het is.
ik weet de getallen niet uit mijnhoofd maar het systeem moet een tijdje op druk blijven na het afzetten van de motor.
als dat niet gebeurt krijg je "vapor lock" in je systeem waardoor hij zeer slecht start, bij afkoelen lost dit probleem zich weer op en start hij weer gewoon.
Als het inderdaad zo is kan het bv ook je terugslag klep in de brandstofpomp zijn die deels "open" blijft staan waardoor de brandstof terug je tank inloopt zodra de pomp stopt.


05 jun 2018 21:48
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.