Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 21:51



Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
boxster 986 start soms niet....... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht boxster 986 start soms niet.......
Goedendag, wil zondag 10-6 naar Zandvoort en nu geeft de Boxster S 2001 een vervelende storing. Start al wat langer (1/2 jaar) niet in 1 slag maar vaak in 2 of 3 slagen. Dat is anders dan het was (ook gemeld in mijn vorige post). Want de Boxster start al jaren in 1 slag. Nu start de auto soms ook moeizaam en vandaag zelfs niet meer! Eindje gereden en wil daarna wegrijden, startmotor draait maar starten ho maar......... Erg onbetrouwbaar en dus heel vervelend! Wil eigenlijk vanuit Brabant wel naar Zandvoort maar erg gerust ben ik er niet op. Oliepijl, accu oké etc. schite mij meer lek. Ik zag wel dat bij het herstarten oliepijl onder minimaal was maar dat is normaal als je net gereden hebt. Nu is het oliepijl na uurtje stilstaan weer oké. Startslot is al een keer vervangen. Nieuwe batterij gestoken in afstandbediening. 2 Vragen : draait een startmotor rond als de transponder niet herkent is of blokkeert dan alles. En als het oliepijl gelezen wordt als te laag (werkelijkheid is anders), start een Boxster dan niet. Soort van beveiliging....... Ik moet ff op het goede spoor komen. Stationair loopt de auto prima. LMM is al vernieuwd, bougies ook. Dank!


09 jun 2018 17:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: boxster 986 start soms niet.......
als ik dit lees dan blijft er van de hardware enkel nog bobines en injectoren over.
verder zit er nog een handvol sensoren die koude en warme start faciliteren.
heb je de foutcodes al (laten) uitlezen? want deze kunnen je het juiste pad op sturen.


09 jun 2018 18:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: boxster 986 start soms niet.......
Ja misschien codes lezen. Ik had soms niet aanslaan door een slechte krukassensor. Wel ronddraainde startmotor. Is er een verschil tss koude of warme start?


09 jun 2018 22:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: boxster 986 start soms niet.......
Oke, ik ben toch naar Zandvoort gereden en slaap hier in de buurt. Duimen maar dat de auto nog 2 x start! Bobines en bougies zijn al vernieuwd. Is er niet naast de LMM nog een regeling voor lucht-benzine mengsel? Loopt stationair overigens prima. Komende week maar ff uitlezen......


09 jun 2018 23:25
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: boxster 986 start soms niet.......
Hoe zit het met de schakelaar bij het koppelings pedaal :?:

Als die niet werkt, doet'ie normaliter helemaal niks - maar het is een makkelijke en redelijke snelle controle of daar wellicht een fout zit die toch dit "net wel, net niet" veroorzaakt.


09 jun 2018 23:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: boxster 986 start soms niet.......
Ik kan (altijd al) starten zonder koppeling in te trappen. Moeten anderen 986 rijders dit wel?


10 jun 2018 8:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: boxster 986 start soms niet.......
Dus afgaande op je verhaal is het meestal bij ‘warme’ start? Koude start wel in orde?


10 jun 2018 14:37
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: boxster 986 start soms niet.......
Robert69 schreef:
Ik kan (altijd al) starten zonder koppeling in te trappen. Moeten anderen 986 rijders dit wel?


Ik denk van wel - of wellicht was het een safety-issue voor ROW auto’s .... onze Speedgelbe Boxster S was uitgeleverd aan Canada en is later pas naar NL gekomen ..
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


10 jun 2018 17:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: boxster 986 start soms niet.......
Oké, terug uit Zandvoort en het starten ging weer prima. Wel spannend dus er moet snel wat aan gebeuren. Start overigens zonder indrukken koppeling en dat ging en gaat prima. Met een koude start heeft de auto i.p.v. 1 slag tegenwoordig incidenteel wat meer slagen nodig. Tot nog toe koud nog geen gehele weigering (wel startmotor rond, maar niet aanslaan) . Warm deden zich nu 2 keer de problemen voor (wel startmotor rond niet aanslaan), opvallend is wel 2 keer na een klein stukje rijden (5 km max). Na ongeveer 45 min tot 1,5 uur stilstaan sloeg de motor niet aan. Daarna volledig willekeurig na 10 min tot 30 min proberen om de 5 min. sloeg de auto aan..........


10 jun 2018 17:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: boxster 986 start soms niet.......
Robert69 schreef:
Oké, terug uit Zandvoort en het starten ging weer prima. Wel spannend dus er moet snel wat aan gebeuren. Start overigens zonder indrukken koppeling en dat ging en gaat prima. Met een koude start heeft de auto i.p.v. 1 slag tegenwoordig incidenteel wat meer slagen nodig. Tot nog toe koud nog geen gehele weigering (wel startmotor rond, maar niet aanslaan) . Warm deden zich nu 2 keer de problemen voor (wel startmotor rond niet aanslaan), opvallend is wel 2 keer na een klein stukje rijden (5 km max). Na ongeveer 45 min tot 1,5 uur stilstaan sloeg de motor niet aan. Daarna volledig willekeurig na 10 min tot 30 min proberen om de 5 min. sloeg de auto aan..........



BDP sensor?


10 jun 2018 17:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: boxster 986 start soms niet.......
Ja ik denk dat het ook wel eens de krukassensor zou kunnen zijn. Symptomen en voorvallen lijken erg op mijn problemen toen. Hall sensor die niet goed werkt waardoor het even duurt voor hij de juiste waardes doorgeeft. Bij mij was het direct na stilzetten weer starten soms problematisch en bij koude start soms erg lang door moeten starten.

Er zou dan waarschijnlijk wel een foutcode in OBD moeten staan .


10 jun 2018 19:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: boxster 986 start soms niet.......
THX, afspraak geboekt bij Pro-Car in Rijen. Leest het zaakje uit en zal vast wat vinden. Zal hem tippen over de krukassensor! Dank weer voor de tips.


11 jun 2018 22:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: boxster 986 start soms niet.......
Wat een mooi forum : het was de krukassensor! Ook het alarmissue (waar ik al jaren mee door het Porsche leven ga) is gevonden en naar ik verwacht opgelost (zat in een deur mechanisme). En een irritant rammeltje blijkt waarschijnlijk toch een wiellager dingetje te zijn. Wat kunnen lagers ons dan toch op het verkeerde been zetten! Nu is de Porsche meer dan helemaal op orde (APK en beurt ook weer gedaan). Wat moet ik nu :salut: ? In de verkoop en wat anders of wat anders erbij? Ik zal toch eens aan de G of 964 gaan denk ik. Dank weer!


21 jun 2018 16:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: boxster 986 start soms niet.......
Ah ... goed om te horen dat het is opgelost!

Welk alarmakkefietje had je nog?


21 jun 2018 16:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: boxster 986 start soms niet.......
Robert69 schreef:
Wat een mooi forum : het was de krukassensor! Ook het alarmissue (waar ik al jaren mee door het Porsche leven ga) is gevonden en naar ik verwacht opgelost (zat in een deur mechanisme). En een irritant rammeltje blijkt waarschijnlijk toch een wiellager dingetje te zijn. Wat kunnen lagers ons dan toch op het verkeerde been zetten! Nu is de Porsche meer dan helemaal op orde (APK en beurt ook weer gedaan). Wat moet ik nu :salut: ? In de verkoop en wat anders of wat anders erbij? Ik zal toch eens aan de G of 964 gaan denk ik. Dank weer!



Dank U 8)


21 jun 2018 22:11
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.