Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 23:31



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Verbrande olie lucht in KJN 3.0 Diesel 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Verbrande olie lucht in KJN 3.0 Diesel
Iemand ervaring met het volgende?

Eens in de zoveel dagen begint mijn auto (cayenne 3.0 diesel) ontzettend te stinken in jet interieur. Het ruikt dan naar verbrande olie of iets wat daar op lijkt. Alleen als ik stilsta voor een stoplicht oid.

De auto heeft inmiddels 3 dagen bij de dealer gestaan en ze kunnen niets vinden.

Soms met een warme motor, maar pas ook met een koude. Als ik de auto stilzet en vijf min later verder rij is er niks meer te ruiken.


13 jun 2018 23:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Verbrande olie lucht in KJN 3.0 Diesel
het duidt op een euvel van alle VAG voertuigen, of er zit een klein scheurtje in je uitlaatspruitstuk (heel moeilijk te vinden) of je watergekoelde EGR klep lekt doordat hij redelijk vol zit en vervangen of gereinigd dient te worden. de stank komt op het moment van regenereren waardoor er druk ontstaat in het systeem en perst dan die vervelende lucht door de verwarmings openingen naar binnen. je zult het onder de motorkap ook kunnen ruiken. scheuren in een uitlaatspruitstuk kan men vinden met een speciale vloeistof vergelijkbaar met lekkage zoeken in radiatoren.
_________________________________________
Picasa album


14 jun 2018 9:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Verbrande olie lucht in KJN 3.0 Diesel
kijk, dat zijn de tips waar men wat aan heeft (en dus zo'n forum zeer nuttig maken) :thumleft:


14 jun 2018 11:51
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Verbrande olie lucht in KJN 3.0 Diesel
Dat is zeker nuttige informatie, en een andere invalshoek.

Ik ga dit eens verder onderzoeken, en zal zeker terugkoppeling geven mocht het probleem opgelost zijn. Zo heeft in de toekomst er ook weer iemand wat aan.

Bedankt!! :thumleft:


14 jun 2018 13:06
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Verbrande olie lucht in KJN 3.0 Diesel
@taxihans

Terwijl ik er over na zit te denken wil ik er toch wat aan toevoegen.

1. Het is echt geen uitlaatgaslucht, het is echt een brandlucht en dan iets van olie of brandstof. Daarbij komt het dat ik het soms dagen niet heb, maar dan opeens wel. Gaat het uitlaatspruitstuk verhaal dan nog op?

2. Voor ik de auto bij de dealer bracht, had ik doorgaans een beetje deze lucht in de auto en als ik een lange rit op snelheid had gereden ALTIJD en veel erger. Bij de dealer zagen ze dat er onder de auto en op de uitlaat wat olie zat en dit de lucht kon veroorzaken. Ze hebben hem daarop helemaal schoon en drooggemaakt en in de krijtspray gezet. Vervolgens heb ik weer 3 weken gereden en er 4dkm bij gezet en weer binnen gebracht. De auto was echter nog steeds helemaal schoon en nergens sporen van olie of brandstof te vinden. Er werd daarom geconcludeerd dat er geen sprake was van lekkage o.i.d. Toch lijkt er wel verandering in gekomen te zijn sinds hij is schoongemaakt.
Daarnaast zagen ze bij de eerste keer dat er een beetje brandstof hing rond de brandstofpomp. Hierop hebben ze de wartels aangedraaid en ook dit was nu netjes droog.

Zou het nog steeds kunnen zijn wat je eerder aangaf?


14 jun 2018 13:32
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Verbrande olie lucht in KJN 3.0 Diesel
Om eventuele toekomstige cayenne bezitters te helpen, wil ik graag de oplossing van dit probleem nog even delen.

Nadat de auto 2 keer een paar dagen bij Porsche centrum gelderland heeft gestaan kreeg ik deze terug met het verhaal dat er niets mis was met de auto. Al op de terugweg stond mn interieur weer blauw van de uitlaatgassen.

Ik ben hierop maar eens naar mijn oude vertrouwde garage gegaan en ook hij dacht direct aan het DPF, en de regeneratie. Hij heeft waar ik bij stond de auto op de brug gezet, en direct wees hij op een zwarte roetplek bij de turbo. De turbolader bleek lek.

Hierop is de turbo vervangen, en het probleem is nooit meer teruggekomen.

Bizar overigens wel dat PCG zo iets in 4 dagen tijd niet gevonden krijgt. Hetzelfde had ik met een olie lekkage, er werd me simpelweg gemeld dat er geen lekkage was. Echter er lag iedere dag olie op de oprit. Garage hier heeft een seal van de tussenbak vervangen en ook dit probleem is verholpen!

Anyway, de problemen zijn opgelost en ik geniet weer van de auto :cheers:


12 nov 2018 12:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Verbrande olie lucht in KJN 3.0 Diesel
Nog gereclameerd bij de dealer? Neem aan dat je daar niets hebt hoeven betalen?
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


12 nov 2018 14:05
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Verbrande olie lucht in KJN 3.0 Diesel
Zeker gereclameerd, geen reactie ontvangen helaas. De factuur is naar het autobedrijf gegaan waar ik de porsche gekocht heb, of ze hier iets mee gedaan hebben is me niet bekend.

Mij heeft het alleen wat reistijd en frustratie gekost in een VW up als leenauto ( :roll: ) maar verder niets, dus ik laat het verder maar zo.

Ben vooral happy met mijn auto nu.


15 nov 2018 13:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.