Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 0:55



Antwoord op onderwerp  [ 116 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Geen plof 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 944 S2 1989, 987 Boxster 2.7L 2005 Atlas Grey
Haarlem
Bericht Re: Geen plof
Dial_888 schreef:
Om in mijn ‘achtertuin’ ....Tecklenburgerwald/Münsterland heerlijk te touren. Drempelvrije wegen waar je nauwelijks boven de 100 komt.


Leuk! Daar gaan wij in september ook een weekendje rondtoeren. :cheers:
_________________________________________
Rij niet sneller dan je beschermengel vliegen kan.


03 aug 2018 19:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Geen plof
Teutoburgerwald: Tecklenburg, Bad Essen/Melle (mooie stuurweg) en ook tussen Borgloh/ Bissendorf kun je leuk sturen, Bad Iburg zegmaar achter Osnabrück...

Münsterland: BillerbeckCoesfeld/Havixbeck...
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


03 aug 2018 19:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Geen plof
Is erg mooie buurt idd, ben er ook vaak geweest met de P.
In Tecklenburg logeerde ik dan in Hotel Bismarckhoehe. :thumleft:


03 aug 2018 19:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Geen plof
Daarom heb ik nauwelijks behoefte aan om in het westen danwel NL te rijden. Op een uurtje zit ik Ibbenbüren en daar begint het feest.....ook op de motor en dat gaat dan iets vlotter... :mrgreen:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


03 aug 2018 19:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Geen plof
Wat is dat, aftrappen?


03 aug 2018 20:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Geen plof
https://youtu.be/zMsXBXWu47s
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


03 aug 2018 21:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: Geen plof
Ben vandaag ook naar het Teutoburgerwald geweest en heb daar de Osning route gereden, zie onderstaand topic

viewtopic.php?f=16&t=51605

On topic

Zes en half jaar geleden mijn dealeronderhouden 996 MKII gekocht met 115.000 km op de teller. IMS lager is voor aflevering vervangen en ik heb zelf de koelaanpassing bij Resto laten doen. Nu heeft de P 143.000km gereden. Elke twee jaar laat ik het onderhoud uitvoeren bij PCG en dat is soms even slikken maar ik heb dan ook geen problemen.

Ik rij er vaak mee op snelheid in Duitsland en trek dan ook rustig door tot boven de 6000 tpm. Geen olieverbruik en verdere klachten. In de afgelopen twee jaar heb ik twee keer een blauwe pluim gehad in een snelle bocht (laatst nog op Zandvoort bij de Porsche drivers days)

Dus het kan dus ook zonder plof!

En als die komt dan kan ik het bedrag iig al delen over meer dan 6 jaar 996 plezier!
_________________________________________
De precisie 911


03 aug 2018 21:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
VW Spijlbus 1964 BMW E93 335i
Bericht Re: Geen plof
Gister plofte de AOS (bij 120kmh) :shock: (leuk als je blok er net weer inzit..) En wat een leuke reacties van voorbijgangers :evil:
_________________________________________
6 pitter Boxster.. vs VW type 4 turbo spijlbus .. :)


03 sep 2018 9:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Geen plof
Laat nou maar die AOS by-pass doen. Anders zegt je blok de volgende keer misschien niet Smokey maar Krak :mrgreen:


03 sep 2018 11:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
VW Spijlbus 1964 BMW E93 335i
Bericht Re: Geen plof
Ach, hij heeft het al 180.000K volgehouden. Dus origineel spul erop.
Ik heb mijzelf al heel vaak verdiept in dit systeem. Gister heb ik de oude even opengezaagd, maar het stelt echt niets voor!

Met de mod om hem naar je luchtfilter aanzuigbuis om te leggen, vraag ik mij af of er wel genoeg vacuum ontstaat.
Zelf denk ik dat de beste optie een std Aos + extra cathcan op de vacuum leiding. Deze zul je dan wel moeten monitoren hoe vol hij raakt. (Via een omweg kan je hem in de boxster kofferbak monteren)
Ook zal ik een rubberen slang zetten op de Carter ontluchter op bank 2. Nu spuit hij evt overdruk over de kop heen. Alles is nu net zo mooi schoon, dus heb liever dat hij dit op de weg doet :|
_________________________________________
6 pitter Boxster.. vs VW type 4 turbo spijlbus .. :)


04 sep 2018 8:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Geen plof
Grappig. Mijn AOS is nu net na 65.000km stuk gegaan. Heel plots en niet geleidelijk zoals bij jou. De olie liep er via de slang op het luchtfilterhuis met druppels uit. Als dat rechtstreeks via gasklep in de inlaat was terecht gekomen was het over en uit geweest.

De vorige eigenaar heeft het blok ook al moeten reviseren door cilinderschrapers en ook een licht verdraaide krukas door een hydrolock door hoogstwaarschijnlijk slecht werkende AOS.

Ik zou het dus wel weten. Het vacuum is trouwens geen probleem. Alleen bij stationair is het vacuüm minder. Tijdens het rijden zuigt het prima. Nog nagevraagd bij Resto.


06 sep 2018 19:13
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4s Bmw x3 Citroen c3cabrio
Autun Frankrijk
Bericht Re: Geen plof
He Kheldar
Heb twee jaar geleden de Resto modificaties laten doen. Inclusief de AOS. Dus als ik het goed begrijp uit de ( en jouw) verhalen kan de AOS dus gewoon kapot maar in dat geval beschermt de bypass de motor. Zou jij de AOS dan preventief vervangen. Mijn 996 4s heeft 74000 km gelopen en wordt hier in de heuvels flink gebruikt met hoge toerentallen. Daar is ie voor toch?


06 sep 2018 22:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Geen plof
Ja dat is de functie van de bypass. Het is eigenlijk een soort safety voor als het mis gaat. Want de AOS blijft gewoon functioneren.

Als de AOS (langzaam) de geest geeft komt de olie die de AOS doorlaat (bij mij waren het werkelijk scheutjes) niet meer direct in je inlaat terecht maar loopt het door naar je luchtfilterhuis. Daar gaat de olie op den duur dan ook uit weglopen via de drainage openingen, naar beneden op de warme uitlaat eronder. Dan ga je het zeker en vast merken ... en ruiken. Want het gaat walmen en stinken. In welke mate hangt ook af van hoe hard de kapotte AOS olie uitspuugt. Het minste wat ik door de bocht reed begon het te lekken en te walmen.

Resto geeft aan dat eigenlijk de bypass om goed en schoon te functioneren eerst via een catchtank moet lopen. Maar daar kwam veel commentaar op van mensen die dat eigenlijk niet mooi vonden. Vandaar de huidige directe bypass naar luchtfilterhuis. Scheelt ook wel weer wat materiaal en kosten, dat wel.

Ik heb altijd al zo een catchtank gewild want dan kan je de werking van de AOS ook veel beter monitoren. Die komt er nu dus gewoon op. Hoef je ook niet steeds op de bodem van het luchtfilterhuis te checken. En de boel blijft ook nog eens schoner omdat de dampen uit het carter eerst via de catchtank circuleren.

Ik zou niks preventief vervangen. Je merkt vanzelf wel wanneer de AOS aan vervanging toe is. Nu enkel niet meer door witte rookpluimen of een hydrolock maar doordat je luchtfilterhuis vol olie komt te zitten.

Wat ik wel merk is dat ik reeds aan mijn tweede nieuwe LMM zit. Zou te maken kunnen hebben met de karter dampen die door het filter weer de inlaat ingaan en langs de LMM stromen en die wat vervuilen (mijn theorie). Heb er net een nieuwe in en de vorige zat er 40.000km in. Valt allemaal wel mee dus. Schoonmaken hielp niet echt. Voordeel is dat met af en toe een nieuwe LMM de auto altijd wel lekker blijft rijden.


06 sep 2018 23:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
VW Spijlbus 1964 BMW E93 335i
Bericht Re: Geen plof
Hi Kheldar,

Thanks voor je info! Ik overweeg het toch om het zo te maken!
Sluit je hem op de inlaat buis aan (tussen de gasklep en luchtfilter)?
Of in het luchtfilter huis zelf? Ik vermoed dat de LMM dan onder de olie kan komen te zitten?
(Ik praat over een 986 2.5)

Ik ga er zeker een catch can tussen zetten.
Het mooiste zal een kleine vacuumpomp zijn die constant draait, en de (olie) damp in een catch gooit die het vervolgens via de olievulbuis terug het carter in stuurt.

(ben ook benieuwd als je er een turbo opzet (max 0.4 bar) wat de invloed is op de AOS :shock: )
_________________________________________
6 pitter Boxster.. vs VW type 4 turbo spijlbus .. :)


07 sep 2018 8:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Geen plof
Je zou de uitlaat van de catch tank op de gasklep kunnen monteren ja. Als dat kan met het goed omleggen van de aan- en afvoerleidingen. Lastig en weinig plek. Weet niet hoe dat in de Boxsters zit. Ook niet 100% safe. Kan alsnog olie direct inlaat in als je vergeet te controleren.

Bij de Resto mod gaat de uitgang van de catch tank ook gewoon naar het luchtfilterhuis. Dat functioneert perfect zo. Enige is dat je luchtfilter nu wat sneller vies wordt (zwart) en ik denk dus ook dat wat vettigere lucht de levensduur van de luchtmassameter zo iets kan verkorten. Die gaat sowieso langzaam achteruit, nu misschien iets sneller.


07 sep 2018 10:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Geen plof
ik zou willen dat ik dit kon volgen :wink:

Top om te zien, al deze kennis 8)


07 sep 2018 10:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
VW Spijlbus 1964 BMW E93 335i
Bericht Re: Geen plof
Plek zat in de boxster. (Een porsche met 2 kofferbakken ! ) Ik kan hem al dromen met mijn ogen dicht :)

Komt goed! Zodra alles binnen is zal ik een draadje starten met fotos! Dan kunnen we verder met de discussie :)

Ps jij noemt het de uitlaat van de catch tank, dat klopt. Ook is het de vacuum leiding.
_________________________________________
6 pitter Boxster.. vs VW type 4 turbo spijlbus .. :)


07 sep 2018 11:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Geen plof
Zo ziet het er uit in de 996 met catch tank .
In de 996 komt de leiding van de AOS net naast de gasklep uit. Daar is geen plek om nog een tankje te plaatsen, er moet ook een steuntje kunnen vastgeschroefd worden. De tank zit dus rechts van de gasklep. Om dan weer retour naar de gasklep te gaan is weer een hele omweg terug. De aansluiting op de vuldop is tegenwoordig niet meer van toepassing.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
(foto's komen uit dit draadje)


07 sep 2018 11:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
VW Spijlbus 1964 BMW E93 335i
Bericht Re: Geen plof
Topper! Dank je wel.
Ik zal het andere draadje updaten zodra ik wat verder ben :salut:
_________________________________________
6 pitter Boxster.. vs VW type 4 turbo spijlbus .. :)


07 sep 2018 12:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
VW Spijlbus 1964 BMW E93 335i
Bericht Re: Geen plof
Helaas toch wel een plof gehad! :shock:

Koelwater in de olie en andersom.

Blok ligt al op de werkbank, vanavond even kijken achter de koppen.
_________________________________________
6 pitter Boxster.. vs VW type 4 turbo spijlbus .. :)


17 sep 2018 8:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997S C2 cabrio
Krimpenerwaard
Bericht Re: Geen plof
Jammer dat je nu naar een andere rubriek moet.

Succes met sleutelen en hopen dat t meevalt!


17 sep 2018 11:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 944 S2 1989, 987 Boxster 2.7L 2005 Atlas Grey
Haarlem
Bericht Re: Geen plof
Oeps. :cry:
Succes.
_________________________________________
Rij niet sneller dan je beschermengel vliegen kan.


17 sep 2018 16:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Geen plof
Dat is echt enorm balen. Succes en hou ons op de hoogte!


17 sep 2018 17:10
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Geen plof
Wat een pech. Benieuwd naar de schade. Toch een hydrolock en een gebarsten cilinder? We lezen graag mee, altijd interessante om te volgen. Success in ieder geval met het herstellen, als het lukt.


17 sep 2018 17:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Geen plof
Aj wat jammer. Gaat natuurlijk weer centjes kosten. Maar al met al word je hier toch niet goed van met de water gekoelde motoren. Succes met de reparatie.


17 sep 2018 18:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 116 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.