Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: Geen plof

17 sep 2018 20:39

In de nieuwe "Total 911" staat dat porsche de prijs voor M96 vervangingsmotoren (de zogenaamde "short engine") gehalveerd zou hebben tot 3500 pond. Dit om de angst rondom deze motoren weg te nemen.

Dont shoot the messenger. Als er interesse is kan ik een foto van het mini-artikel uploaden.

Re: Geen plof

17 sep 2018 20:48

Interessant.
Staat er ook bij welke M96 motoren dit betreft?

Re: Geen plof

17 sep 2018 20:50

Heb ook al gelezen dat in de VS short blocks te krijgen zijn voor $6500 dollar gaan. Komt nog wel een core charge bij. En hier in de EU ook nog btw. Uitgaande van 3500GBP zitten we toch ook nog 5000-6000euro voor een onderblok.

Als er iemand meer weet hierover! Laatste wat ik weet is dat het vanaf 8500euro excl is/was!

Je krijgt hetzelfde type motor als dat je al hebt. Dus geen manier om een leuke upgrade te doen. Dus 3.4 voor 3.4 en 3.6 voor 3.6.

Re: Geen plof

17 sep 2018 21:14

Afbeelding

Dit artikeltje.

Re: Geen plof

17 sep 2018 21:22

Is dit hetzelfde blok als het M96.25 blok wat voorheen in mijn 987 Boxster zat?
Het lijkt erop dat het blok bij de Boxster andersom zit.

Re: Geen plof

17 sep 2018 21:44

Zijn vanaf prijzen ... voor hetzelfde blok als je had. Maar wel goed nieuws als het nog eens 50% discount is. Top

Re: Geen plof

17 sep 2018 22:33

Lijkt wel op de Hamsterweken bij Albert Heijn: 2 halen 1 betalen. Schat zo in dat het margetechnisch prima kan :roll:

En nu even serieus: ik ben toch echt heel erg blij met dat M96 blok van mij. Gewoon goed warm rijden, af en toe gas d'r op en vooral vertroetelen :drive:

Re: Geen plof

17 sep 2018 22:40

Yep... op een technische middag bij een specialist is eens de opmerking gevallen dat nu alle ontwikkelkosten al lang zijn terugverdiend en alle andere investeringen zijn afgeschreven een complete motor voor Porsche netto minder dan 3000euro kost om te produceren. Ok ze hebben er een heleboel onder garantie vervangen. Maar tel maar uit, geen slecht verdienmodel.

Re: Geen plof

20 sep 2018 9:09

Bank 2 eraf, niks te zien, nu bank 1 nog.. helaas al 2torx 50 afgebroken op de kop bouten :bang:

Re: Geen plof

20 sep 2018 9:32

Succes, en hoop dat het meevalt.

Re: Geen plof

20 sep 2018 10:39

Kan de vermenging koelwater/olie ook niet gewoon door de kapotte AOS komen? De AOS wordt nl. soms met koelwater op temperatuur gehouden. Bij de 996 sowieso want daar zit hij op een plek waar hij wel eens bij koude buitentemperatuur te veel kan afkoelen. Bij de Boxster is dit door de andere locatie minder een probleem. Soms is de AOS niet op koelwater aangesloten. Weet niet wanneer nu juist wel en wanneer niet.

Vergeet niet zo snel mogelijk alle rubber koelwaterslangen goed schoon te maken zodanig dat alle olieresten weg zijn. De olie tast de kunststof aan en voor je het weet moet je die ook allemaal vervangen. Maar dat is waarschijnlijk allemaal al gebeurt. :)

Re: Geen plof

20 sep 2018 13:04

Dank voor de tips, de AOS gebruikt geen koelwater.
Heb de achterleidingen al schoon, voor nog niet. de hele auto moet gespoeld worden. (liefst met warm water en een vaatwasser tablet)
In het blok zelf ook wat een troep, koelwater met olie, soort drapt is het..

Vanavond een paar nieuwe torx scoren en weer verder..

Re: Geen plof

20 sep 2018 14:29

Niet te lang mee wachten anders ga je later problemen krijgen met scheurende koelwaterslangen.

Re: Geen plof

21 sep 2018 8:11

Bank 1 los, niks te zien! Koppakking ziet er wat oude uit (22jr ) maar kan niks ontdekken.. geen scheurtje, niks.. gelukkig maar. Nu even goed verdiepen hoe het koelsysteem precies werkt. Ook de blinde pluggen in de koppen zitten er nog netjes in.

Re: Geen plof

21 sep 2018 8:21

Koppakkingen zijn doorgaans niet het probleem. Maar het kan. De koppen willen wel eens een haarscheurtje krijgen. Maar dan zit er meestal water in de olie en niet andersom.

Oliekoeler al eens onderzocht. Kan zijn dat die stuk is of een pakking slecht.

De vroege blokken handen ook wel eens last van gietfouten, porositeit. Ik weet niet in hoeverre de Boxster daar ook last van had.

Hoe zien je bougies er uit? Ergens afwijkende verkleuring. Is er in een/meerdere van de cilinders, zuigers, kleppen verschil te zien qua aanslag. Koelwater in de cilinders geeft stoom welke een ‘reinigende’ werking heeft. Lijkt me wel in orde te zijn want denk dat je dat vast al vergeleken hebt.

PS: misschien handig om een moderator te vragen het draadje te splitsen en je vorderingen in een apart topic te plaatsen. Krijg je misschien ook wat meer reacties.

Re: Geen plof

21 sep 2018 11:29

https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=51819 Mijn topic.

Dan kunnen we hier weer lekker praten over "Geen plof" :mrgreen:
Plaats een reactie