22 jul 2018 8:28
Kheldar schreef:Ja klopt ... brekende klepveren en loskomende klepzittingen gebeurt ook wel eens. Dat is Russische roulette; soms heel weinig schade en andereuiterste het blok kaputt.
Een nieuw/oud dingetje is dat bij hard door de bocht (vooral naar rechts) er ook nog eens oliedrukverlies kan optreden. Er werd vroeger aangenomen dat dit enkel problematisch zou knn zijn op circuit en op r-compound banden. Alles wordt lekker warm, olie dunner en meer schuimend.
Maar het is vooral bij lange doordraaiers die je hard door kan rijden (bv afritten, die zijn er hier in NL ruim genoeg). Zelfs met X51-stijl oliepan en w50 schuimbestendige olie zie ik de druk soms erg dippen. Let er maar eens op.
Dus wel iets om op te letten bij het doorknallen van de af/oprit. Kortstondige onderbreking van oliedruk kan fataal zijn voor krukas- en drijfstanglagers. Ook op termijn plof dus
22 jul 2018 10:03
Neptukker schreef:Ehh, mijn motor draait met gemak 16.000 toeren.......
22 jul 2018 10:14
CorSleutel schreef:Volgens mij staat er in je manual boekje zelfs dat je race banden mag monteren.
22 jul 2018 23:06
23 jul 2018 22:27
Kheldar schreef:CorSleutel schreef:Volgens mij staat er in je manual boekje zelfs dat je race banden mag monteren.
Vraag het maar aan degenen die na Porsche days op Zandvoort hun motor aan gruzelementen hebben gereden.
De standaard 996jes zijn er zonder mods niet op voorzien qua smering. Zeker als de temperaturen hoger lopen.
Ik zie op straat trouwens meer oliedrukvallen dan op circuit. De doordraaiers hier zijn lang en scherp.
23 jul 2018 22:39
24 jul 2018 1:22
24 jul 2018 7:51
24 jul 2018 10:57
CorSleutel schreef:Kheldar schreef:Ja duidelijker ... maar dus ook zonder race banden en met diepere pan zie je de druk dippen. Met dichtgeknepen billen door de bocht!
Zou een zgn accusump kunnen helpen?
24 jul 2018 12:44
djw schreef:Durf het gewoon niet, klaar.
24 jul 2018 12:50
24 jul 2018 12:52
24 jul 2018 13:01
24 jul 2018 13:50
24 jul 2018 14:44
26 jul 2018 23:24
28 jul 2018 12:28
Kheldar schreef:Moet je niet onderschatten. Je moet ook er bij denken dat Resto voornamelijk 996 en 997 doet. Die ziet er dus een significant stuk meer dan menig elke andere specialist. Als ik zie hoeveel autos er daar binnen en buiten staan. Het nieuwe/grotere pand en de parking staat afgeladen vol. De helft met de motor er uit.
Voor de rest helemaal eens met wat je zegt. De 996 is daardoor nog steeds lekker geprijsd. Zorg dat je wat budget op zak houdt om misschien ooit ns die revisie te doen.
29 jul 2018 12:28
Kheldar schreef:
Blijkbaar geven de andere specialisten alleen maar beurtjes? Maar, lijkt me sterk dat ze nooit motorschades zien zoals er blijkbaar beweerd wordt.
29 jul 2018 14:27
31 jul 2018 19:51
03 aug 2018 7:11
03 aug 2018 14:57
03 aug 2018 17:50
03 aug 2018 18:03
03 aug 2018 19:02