Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 11:54



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Megaphones op 3.2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Den Haag
Bericht Megaphones op 3.2
Omdat we altijd bezig blijven...
Iemand ervaring met spaghetti uitlaatspruitstukken op een 3.2, eventueel icm megaphones? Nog een beetje te doen op de openbare weg, of krijg ik dan nog enkel naar het voorhoofd wijzende vingertjes? :mrgreen: Geluid, vermogenswinst, tips voor een bepaald merk?


25 aug 2018 21:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht Re: Megaphones op 3.2
Spaghetti in combinatie met megaphones lijkt mij toch echt iets teveel van het goede. Ik heb mijn 3.2 ooit gestart zonder uitlaatspruitstukken, en ik denk dat iedereen in het dorp er van opgeschrikt werd (wel een ontzettend gave sound om in ieder geval 1x ooit te horen).

Volgens mij is sinds jaar & dag SSI wel het systeem dat bovenaan staat. Mooier geluid dan origineel en alle uitlaattrajecten dezelfde lengte. Nadeel is de extra conversie van je kachelsysteem als je dit tenminste werkend wil houden.

Zelf heb ik meer tien jaar geleden de keuze laten vallen op een rvs systeem van Dansk. Mijn warmtewisselaars zijn nog origineel, maar de katalysator heb ik vervangen voor een rechte pijp met aansluiting voor de lambdasonde en een nieuwe tussenpijp en einddemper. Aangezien ik maar 1 uitlaatpijp wilde (dus geen extra gat maken aan de rechter zijkant) heb ik de sportdemper met 85mm eindpijp gekozen die ook inwendig iets is “gemodificeerd”. Resultaat: een mooie zware brom bij stationair draaien maar stil genoeg om comfortabel van A naar B te rijden zonder doof te worden.

Qua vermogenswinst denk ik dat SSI het voordeel heeft door de gelijke lengtes. Maar staat je niet blind op die par extra paardjes, de meeste winst zit tussen je oren. Mijn auto is iets soepeler geworden in het middengebied sinds ik de kat verving, maar dat kan ook komen doordat de kat door z’n leeftijd en vervuiling meer tegendruk leverde dan goed was.
_________________________________________
NPC 0577


26 aug 2018 0:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Megaphones op 3.2
Is zo n bisimoto pulse chamber niet iets voor je?
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


26 aug 2018 8:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Den Haag
Bericht Re: Megaphones op 3.2
Heb nu een volledig RVS systeem zonder kat, einddemper van TurboThomas (maatwerk).
Wil wel graag de 2 eindstukken in het midden houden, en warmte niet nodig. Zodoende de gedachte van een spaghetti spruitstuk: aanzienlijk goedkoper dan SSI's en dezelfde performance.


26 aug 2018 20:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.