996 4S PK's verhogen
Geplaatst: 26 aug 2018 9:08
Ik ben op onderzoek om m'n 996 4S uit 2002 te upgraden.
Heeft een 3.6 L met volgens mij 325pk standaard en er zit al een sportuitlaat op met kleppensysteem waarvan ik de kleppen altijd heb openstaan
(behalve bij de APK....)
Ben benieuwd wie al PK's heeft gevonden op welke manier.
Tot nog toe heb ik volgens mij de volgende opties gevonden: (in willekeurige volgorde):
-1- ECU mapping
-2- KN luchfilter in bestaande airbox
-3- Nieuw (aluminium) inlaatspruitstuk: betere T-airflow dan standaard, ('fly by wire' systeem omdat het een MK2 is)
-4- Volledige vervanging airbox door sportinlaat en siliconen aanzuigslang
Volgens mij is de basisgedachte voor de luchtinlaat: betere airflow en zo koele lucht als mogelijk
Dus eigenlijk moet ik er ook een vrieskistje inbouwen
Zoals je ziet zijn het opties die makkelijk vanachter de 996 kunnen worden uitgevoerd. Ik ben niet op zoek naar diepgaande upgrades.
Gewoon ca. 30-40 PK winnen met makkelijk sleutelwerk en ca. Euro 1.000 aan kosten.
Een X51 upgrade is gewoonweg te duur voor wat het oplevert, (ca. Euro 6.000,- voor ca. 30 pk)
De ECU mapping is -naar wat ik heb gelezen- vanuit Porsche simpelweg op de huidige standaard ingezet zodat de snellere Porsches nog zouden worden verkocht... blijkbaar heeft de 996 veel meer in de kast maar is het expres onder niveau van bijv. een GT3 gehouden...
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Sportieve groet!
Heeft een 3.6 L met volgens mij 325pk standaard en er zit al een sportuitlaat op met kleppensysteem waarvan ik de kleppen altijd heb openstaan

Ben benieuwd wie al PK's heeft gevonden op welke manier.
Tot nog toe heb ik volgens mij de volgende opties gevonden: (in willekeurige volgorde):
-1- ECU mapping
-2- KN luchfilter in bestaande airbox
-3- Nieuw (aluminium) inlaatspruitstuk: betere T-airflow dan standaard, ('fly by wire' systeem omdat het een MK2 is)
-4- Volledige vervanging airbox door sportinlaat en siliconen aanzuigslang
Volgens mij is de basisgedachte voor de luchtinlaat: betere airflow en zo koele lucht als mogelijk
Dus eigenlijk moet ik er ook een vrieskistje inbouwen

Zoals je ziet zijn het opties die makkelijk vanachter de 996 kunnen worden uitgevoerd. Ik ben niet op zoek naar diepgaande upgrades.
Gewoon ca. 30-40 PK winnen met makkelijk sleutelwerk en ca. Euro 1.000 aan kosten.
Een X51 upgrade is gewoonweg te duur voor wat het oplevert, (ca. Euro 6.000,- voor ca. 30 pk)
De ECU mapping is -naar wat ik heb gelezen- vanuit Porsche simpelweg op de huidige standaard ingezet zodat de snellere Porsches nog zouden worden verkocht... blijkbaar heeft de 996 veel meer in de kast maar is het expres onder niveau van bijv. een GT3 gehouden...
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Sportieve groet!