Pagina 1 van 1
3.4 clinderkop lassen 996
Geplaatst: 02 okt 2018 22:02
door dennierink
mijn motor rookt rechts uit de uitlaat ,dus zou de linker cilinderkop kunnen zijn gescheurd
is dit te lassen of word het oudijzer {aluminium } ?
Re: 3.4 clinderkop lassen
Geplaatst: 02 okt 2018 23:44
door lagunamak
Nou, gezien de ervaringen hier zou het wel eens iets anders kunnen zijn dan de cilinderkop....
Re: 3.4 clinderkop lassen
Geplaatst: 02 okt 2018 23:44
door lagunamak
Maar kennelijk loopt de motor nog en dat is al heel wat
Re: 3.4 clinderkop lassen
Geplaatst: 03 okt 2018 0:37
door Kheldar
Constant of enkel bij koude start?
Rookt het hard? Staat de hele straat vol?
Is het olie-rook of koelwater-rook.
Koelwaterniveau stabiel? Olie in koelwater?
Koelwater in olie? Check of er mayonaise aan de peilstok hangt. Er mag met de huidige temperaturen al wel een heel klein beetje olie met condens vermengd zijn in de olievulhals. Geen enorme grote klodders.
Als het koelwater-rook is zou je een scheurtje kunnen hebben in een cilinder van bank 1. Maar zou evengoed wat anders knn zijn. Lastig om op basis van zo een summiere symptoomomschrijving iets te zeggen.
Misschien beter niet meer starten en eens contact opnemen met je garage.
Re: 3.4 clinderkop lassen
Geplaatst: 03 okt 2018 8:20
door AirBus
Ik haat Mayo.
Ja het kan zoveel zijn. Ik weet dat de specialisten je cilinderkop wel kunnen lassen, echter is de vraag dan waar het scheurtje precies zit.
Ik had helaas de Mayo optie in mijn 2.5.. geen rook, en (nog) geen scheurtjes ontdekt..
Re: 3.4 clinderkop lassen
Geplaatst: 07 okt 2018 12:30
door dennierink
lagunamak schreef:Maar kennelijk loopt de motor nog en dat is al heel wat
hij start en loopt gewoon ,maar rookt als een malle
olie is ook beige van kleur
Re: 3.4 clinderkop lassen
Geplaatst: 07 okt 2018 17:49
door Kheldar
Dan zou ik de motor niet meer starten. Je hebt intermix (mayo) smeringscapaciteit van de olie is weg. Water in olie heeft wel meer mogelijke oorzaken dan enkel een lekkende kop of koppakking. Kan de AOS zijn die lek is, oliekoeler, etc etc...
Re: 3.4 clinderkop lassen
Geplaatst: 07 nov 2020 21:49
door JeroenSC
Even een oud draadje afstoffen: ik kwam op Youtube (in mijn eigen bubble

) een
filmpje tegen van Redhead Zilinderkopf technik, die het hele reparatieproces laten zien van een 3.4 cilinderkop waar een scheur is ontstaan, waardoor olie en koelvloeistof gemengd zijn. Als je Duits niet al te roestig is, is het wel leuk om te zien wat er allemaal kan en bij komt kijken.
Re: 3.4 clinderkop lassen 996
Geplaatst: 08 nov 2020 22:29
door dennierink
ik heb de motor los liggen en cilinderkop is gescheurd
cilinderwanden beschadigdt
Re: 3.4 clinderkop lassen 996
Geplaatst: 09 nov 2020 1:40
door molen934
Zal niet meevallen een goede gebruikte motor te vinden neem ik aan
Weet dat ze in het begin met coulance werkte en je voor c.a. 7 K een verse motor had in de krat.
Maar praat dan over 16 jaar terug

Re: 3.4 clinderkop lassen 996
Geplaatst: 09 nov 2020 8:06
door Maupi
Beste dennierink,
Ik weet nog iemand die een blok heeft of mocht je dit niet willen die je cilinderwanden zou kunnen honen etc,
Mocht je meer info willen stuur mij dan een persoonlijk berichtje.
Groetjes
Re: 3.4 clinderkop lassen 996
Geplaatst: 09 nov 2020 10:30
door Andre911Carrera
Revisieblok in krat kost tegenwoordig ook ongeveer € 7,5 K. Althans volgens wat ik op internet bij de verschillende motorenspecialisten tegenkom.
Re: 3.4 clinderkop lassen 996
Geplaatst: 09 nov 2020 12:03
door molen934
Had ik gezien idd, maar toen leverde de fabriek een geheel nieuw blok.
Vond dat toen al een vreemde zaak

Re: 3.4 clinderkop lassen 996
Geplaatst: 11 nov 2020 0:02
door dennierink
ik heb 2 carters gekocht in zeer goede toestand ,ga voor nieuwe lagerschalen en zuigers en pakkingen kettingen en spanners
,dan is het ook weer ok