Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Motorrevisie cayenne turbo

04 okt 2018 17:29

Hallo allemaal, ik heb een cayenne turbo uit 2008. Door een tikkend geluid in de moter ben ik op onderzoek gegaan en vertelde een monteur mij dat de bougie van cilinder 8 zwart is. Bovenkant zuiger ook. Olieverbruik is ook bovengemiddeld. Ca 1,5 liter per 1000 km. Lijkt op een kantelende zuiger. Iemand hier ervaring mee? Het gaat om de 4.8 v8 twin turbo met 368kw. Graag hoor ik jullie ervaring!

Re: Motorrevisie cayenne turbo

04 okt 2018 17:53

Een revisie zal snel tegen de 10k aanlopen. Misschien ergens een ruilmotor vinden. Ik zou het bedrag er niet voor over hebben.

Re: Motorrevisie cayenne turbo

05 okt 2018 14:43

pizmo75 schreef:Hallo allemaal, ik heb een cayenne turbo uit 2008. Door een tikkend geluid in de moter ben ik op onderzoek gegaan en vertelde een monteur mij dat de bougie van cilinder 8 zwart is. Bovenkant zuiger ook. Olieverbruik is ook bovengemiddeld. Ca 1,5 liter per 1000 km. Lijkt op een kantelende zuiger. Iemand hier ervaring mee? Het gaat om de 4.8 v8 twin turbo met 368kw. Graag hoor ik jullie ervaring!


Zelfde situatie met mijn Cayman, deze is momenteel in revisie.

mocht je een revisie overwegen dan idd rekening houden met flinke kostenpostje

Re: Motorrevisie cayenne turbo

18 nov 2018 21:09

Er is een hele nieuwe splitmotor ingegaan. Kostte wel wat, maar flinke coulance gekregen bij verkoper. De auto was verder in zo goed als nieuwstaat, dus voor mij de extra investering wel waard.

Re: Motorrevisie cayenne turbo

18 nov 2018 22:38

:thumleft:
En nu veel rijplezier!

Re: Motorrevisie cayenne turbo

07 jan 2019 15:38

Dankjewel!

Re: Motorrevisie cayenne turbo

07 jan 2019 15:50

Dank je wel voor de terugkoppeling. Dat wordt gewaardeerd!

Succes met het rijden!

Re: Motorrevisie cayenne turbo

08 jan 2019 10:15

pizmo75 schreef:Er is een hele nieuwe splitmotor ingegaan. Kostte wel wat, maar flinke coulance gekregen bij verkoper. De auto was verder in zo goed als nieuwstaat, dus voor mij de extra investering wel waard.


Top, het gaat er ook niet om wat wij vinden maar wat je zelf vind. Veel fijne km's toegewenst.

Re: Motorrevisie cayenne turbo

13 jan 2019 7:57

Ja precies, dank je!

Re: Motorrevisie cayenne turbo

13 jan 2019 11:23

Splitmotor? Is dat één nieuwe cilinderbank bij een V motor?
Plaats een reactie