Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: Welke einddempers voor 996

08 nov 2018 17:26

Heb nu ook de Cargraphic sound set..... heel mooi. Had eerst de supersound laten monteren, maar dat was niet te doen... :evil: :mrgreen:

Re: Welke einddempers voor 996

08 nov 2018 21:04

Ja bedoel de GT mod, open maken, schotje eruit en dichtmaken

Re: Welke einddempers voor 996

09 nov 2018 9:20

Ik heb bij mijn 996 een bypass gemaakt op de originele demper.
Naar mijn mening zijn er weinig dempers die het geluid kunnen overtreffen. 8) (zeker gezien de geringe kosten die dit met zich mee brengt).

Onder geen enkel toeren bereik is hij irritant of dreunt hij. Klinkt mooi vol, bij gas geven hoor je hem goed, maar niet asociaal of overdreven. Bij constante snelheid is hij net zo comfortabel als origineel.

Let er wel op, de diameter van de bypass pijp maakt een enorm verschil in geluid! ik heb nu (zeg het even uit het hoofd) een circa 42mm pijpje.

Afbeelding

Re: Welke einddempers voor 996

09 nov 2018 12:10

knap! ik wou dat ik dit kon, lijkt me echt mooi om zef te doen.. 8)

Re: Welke einddempers voor 996

09 nov 2018 15:36

Dreunen is toch het meest van belang in de cabine toch? En is naast toerentalafhankelijk ook vooral afhankelijk van volgas gevend of niet.

Ik vraag mij verder ook af of wat betreft het deunen daar nog veel verschil in zit tss coupe en cabrio. Cabriodak zou meer moeten dempen en vervelende staande-golven moeten tegengaan. En met dak open helemaal heen last van gedreun :mrgreen:

Mooi werk. Op internet lees je meer positieve commentaren over dit soort by-pass hacks. Is in feite toch het principe van de PSE met klep? Alleen dat hij nu altijd open staat

Re: Welke einddempers voor 996

10 nov 2018 0:17

Heeft niemand ervaring met Manthey Racing? Dat zou toch heel racy en tevens heel verwant aan Porsche moeten zijn omdat Porsche een meerderheidsbelang in Manthey heeft.

Re: Welke einddempers voor 996

10 nov 2018 1:21

De PSE kleppen uitlaat schijnt toch anders te klinken. Helaas geen ervaring mee, dus kan er niets zinnigs over zeggen.

Dreunen kan het ook in een cabrio! Onder de boxster zat een toyos ports (eBay) rvs demper. Die dreunde tussen bepaald toeren enorm! (kap dicht verschrikkelijk, kap open, aanwezig maar rijdbaar)
Kan mij wel voorstellen dat het in een coupe nog erger is.
Plaats een reactie