Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 15:10



Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Ruilmotor bij Boxster of Cayman ?!?! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Ruilmotor bij Boxster of Cayman ?!?!
In mijn zoektocht naar een Boxster of Cayman kom ik regelmatig tegen dat de motor is geruild door een Porsche Center. Zijn dit nieuwe motoren of gereviseerde motoren ?


07 dec 2018 0:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Ruilmotor
wat ik er van weet (en ik weet er niet alles van) kan dit beide. Ik denk meestal een ruil motor...


07 dec 2018 12:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Ruilmotor
Als hij van bij Porsche komt is een AT motor een volledig nieuwe motor.


07 dec 2018 12:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Ruilmotor
Klopt, heb ze bij Alpo zien staan (wat jaartjes terug) splinternieuw eerst rond de 7 K en later het dubbele :scratch:
Een hele rij stond er :oops:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


07 dec 2018 13:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Ruilmotor
Ik heb destijds (3 jaar geleden) mbt de motor van mijn Cayman.
Toen kreeg ik te horen dat dit alleen gedaan was voor 911'jes (996) en dat dit maar heel even is geweest.
Heb toen navraag gedaan wat het zou kosten om door Porsche de motor te laten vervangen en dat kwam om 20k uit ex. btw en kleine bijkomende kosten.
Resto was hierin een stukje goedkoper en ik behield de orginele motor.

Dus vervangen door een Porsche Center. Ik vraag het mij af.
_________________________________________
Mvg,

René


07 dec 2018 14:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Ruilmotor
Ja ze zijn een tijdje ‘spotgoedkoop’ geweest. Enkel in te ruilen op een gelijk type motor. Complete motor alles er op en er aan. Het was gewoon inbouwen, aansluiten en rijden.


07 dec 2018 14:20
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Ruilmotor
Ik heb contact gehad met Porsche Centrum Eindhoven en ben uitgebreid te woord gestaan. Het draaiende gedeelte wordt inderdaad vervangen voor een nieuw draaiend gedeelte. Het overige gedeelte dus niet en dit heeft het dus wel voor zn kiezen gehad met 200k. Advies: AKK
Hij waarschuwde mij nog wel voor het IMS lager.....zwaar overtrokken en wordt gehyped door commerciele partijen.


08 dec 2018 13:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Ruilmotor
Bedoel je daarmee het zogenaamde ‘short block’?


08 dec 2018 13:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Ruilmotor
bosracer schreef:
Hij waarschuwde mij nog wel voor het IMS lager.....zwaar overtrokken en wordt gehyped door commerciele partijen.


Natuurlijk over komt het niet iedere auto. Maar de persoon welke je gesproken hebt heeft waarschijnlijk nog nooit 10.000 euro achter hoeven te laten voor een uitgevoerde reparatie van een stuk gelopen IMS lager.
Het zal je maar gebeuren met de auto welke je "net" in je bezit hebt.

Van de andere kant kun je ook zeggen dat een AKK gehyped wordt. Bij welke andere merken wordt dit gedaan?
_________________________________________
Mvg,

René


08 dec 2018 14:17
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Ruilmotor
MY00 schreef:
Van de andere kant kun je ook zeggen dat een AKK gehyped wordt. Bij welke andere merken wordt dit gedaan?


Meer dan je denkt :popcorn:

Ik heb het al meegemaakt bij de verkoop van een Audi A5 :wink:


08 dec 2018 15:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Ruilmotor
Oké :thumleft:
_________________________________________
Mvg,

René


08 dec 2018 16:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Ruilmotor
bosracer schreef:
Hij waarschuwde mij nog wel voor het IMS lager.....zwaar overtrokken en wordt gehyped door commerciele partijen.

Tja, makkelijk praten waar het overgrote deel vd kopers ff 150k of meer neertellen voor een auto en hem al na een jaartje ofzo inruilen.... :mrgreen: En de tweedehandsjes worden zsm doorgeschoven naar de handel......en ze horen er nooit meer wat van. En dan pas begint eventueel de ellende.... :salut:

En AKK lijkt me bij elke merk altijd wel handig...het heeft mij iig tijdens mijn zoektocht behoed voor een miskoop. Mijn tweede AKK leverde mijn huidige auto op en de conclusie toentertijd is na 5 jaar nog steeds juist..... :drive:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


08 dec 2018 16:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Ruilmotor
bosracer schreef:
Hij waarschuwde mij nog wel voor het IMS lager.....zwaar overtrokken en wordt gehyped door commerciele partijen.


Ja natuurlijk. Een officieel aan Porsche gelieerde instantie zal je nooit horen beweren dat het fout zit.


08 dec 2018 17:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Ruilmotor
Ik blijf het tergend vinden zoals Porsche hier mee omgaat.
Zal wel te maken hebben met imagoschade en afbreukrisico oid.


08 dec 2018 17:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Ruilmotor
Je kan ze het ook niet kwalijk nemen. Risico’s zijn te groot.

Ze hebben er verder zelf ook geen ervaring mee. IMS lager is bij Porsche ook geen los onderdeel. Was ook nooit bedoeld om het te kunnen vervangen. Enkel de hele IMS as incl lager als geheel. Vroeger was het gewoon bij schade al dan niet onder garantie nieuwe motor er in en klaar. Betwijfel of de PC achteraf nog feedback krijgen over hoe/wat er precies fout zat. Van revisie was geen sprake. Daar is nu pas sinds enkele jaren meer en meer ervaring mee en vraag naar.

Hier op het forum genoeg gevallen van bijna catastrofaal falen van IMS lager. Ook bij mijn auto zat er na het IMS lager reeds bij een vorige revisie vervangen te hebben na 25.000km toch weer een tikje speling op. Nu nog eens 30.000km later weer gechecked en alles prima in orde.


08 dec 2018 17:43
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Ruilmotor
Ik laat in ieder geval een AKK uitvoeren, laat het IMS controleren/ vervangen en dan rijden !


09 dec 2018 1:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Ruilmotor bij Boxster of Cayman ?!?!
Ik heb dezelfde ervaringen, in mijn zoektocht ook een hoop wagens gezien met ruilmotoren. Nu zijn er meer issues bij de m96/m97 motoren, maar het ims heeft daarin ook zeker een flink aandeel. Tegenwoordig is het advies het ims regelmatig te controleren en vervangen. In de latere types is door een groter lager het vervangen alleen niet meer zo eenvoudig en moet het blok open.

Op dit forum heb ik er veel over gelezen. Er is gelukkig veel over te vinden. Ook op een andere (amerikaanse) site is heel veel info te vinden. Door verschillende forummers werd ook geadviseerd als de mogelijk er is door te sparen voor de nieuwere modellen. Dan is in ieder geval de zorg van het ims lager weggestreept, want dat hebben de nieuwere motoren niet meer. Porsche heeft er ook voor gekozen een nieuwe motor te gaan gebruiken en niet meer de oude te 'upgraden'. Dat vond ik ook wel opmerkelijk. Ik heb destijds het advies opgevolgd en ben uiteindelijk voor een gen2 cayman gegaan. Echt een hele fijne wagen in mijn ogen, hij is mij 100% meegevallen qua techniek, rijgedrag en afwerking.

Succes met de overweging en het maken van keuzes. Een akk is in mijn ogen altijd wijs om te doen.


09 dec 2018 11:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.