Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: Vermogenstest bij Beek Auto Racing

05 jan 2019 13:04

ruud janssen schreef:Ik heb ze een mail gestuurd met de vraag wat het minimum aantal is.
Volgens mij is er voldoende belangstelling.
In maart lijkt mij beter ivm de oldtimer regeling voor de wat oudere wagens.
Gewoon een datum prikken en dan kijken wie er kan?


Goed plan Ruud! Doe graag mee, als ik kan.

Re: Vermogenstest bij Beek Auto Racing

05 jan 2019 13:30

Als ik de datums weet wanneer hun kunnen dan zal ik een pol openen.
De koeling zou volgens mij geen probleem zijn, is toch maar eventjes denk ik.
Ben alleen bang dat de motor weer afkoeld tijdens het wachten.

Re: Vermogenstest bij Beek Auto Racing

05 jan 2019 13:43

Gaaf en leuk! Ja, ik doe ook graag mee!!!

Re: Vermogenstest bij Beek Auto Racing

05 jan 2019 13:47

Wauw mooi resultaat! :thumleft:

Re: Vermogenstest bij Beek Auto Racing

05 jan 2019 14:34

Mijn Boxster is een standaard 2.5 met een originele Porsche sportuitlaat

74618

Re: Vermogenstest bij Beek Auto Racing

05 jan 2019 14:43

En de a/f ratio.... :?:

Re: Vermogenstest bij Beek Auto Racing

05 jan 2019 14:54

Mijn Boxster is een standaard 2.5 met een originele Porsche sportuitlaat


Netjes, heel erg netjes!

Wat is eigenlijk het gemiddelde vermogensverlies in relatie tot leeftijd en/of km-stand van auto’s, is daar iets in algemeenheid over te zeggen? Ik lees nl inderdaad dat Porsche hier erg positief bij afsteekt, oa bij Autoweek als ze in Klokje Rond een Porsche op de bank hebben.

Re: Vermogenstest bij Beek Auto Racing

05 jan 2019 15:06

Het Duitse auto & motorsport heeft daar niet zo lang geleden onderzoek naar gedaan en daaruit bleek dat de door Porsche opgegeven vermogens nagenoeg overeenkwamen met de achteraf gemeten vermogens. Ging overigens wel om recentere modellen / nieuwere auto’s. Veel vermogensbanken zouden niet zo nauwkeurig meten en komen in de regel ook vaak tot te hoge vermogens.

Re: Vermogenstest bij Beek Auto Racing

05 jan 2019 15:12

Porsche is altijd redelijk conservatief met vermogensopgave. Dus vaak zit er wat extra in.

Met het behoud ... is weinig over te zeggen. Zal met het voorstschrijden der kilometers er niet meer pk’s op worden. Maar het verval kan in geval van een goeie motor best minimaal zijn.

Wat is de nauwkeurigheid eigenlijk van zo een meting? Gemiddelde van 2-3 runs. hoeveel % + of - ?

Het piekvermogen en piek koppel interesseert me eigenlijk minder. Wel leuk om te weten. Ik ben meer benieuwd naar hoe de curves naar dat piek punt verlopen. Zo vloeiend mogelijke lijn en niet al te veel dipjes. En zoveel mogelijk koppel al wat eerder dan de 4000-5000 toeren.
Het gebied daarvoor daar is denk ik ook het meest te halen met een eventuele custom tune als je dat zou overwegen.

Re: Vermogenstest bij Beek Auto Racing

05 jan 2019 15:31

Waarschijnlijk ter voorkoming dat je van die ‘gekke henkies’ Porsche gaan aanklagen omdat het opgegeven vermogen in de folder niet overeenkomt met de gemeten vermogen...

Re: Vermogenstest bij Beek Auto Racing

05 jan 2019 15:39

gewoon vertrouwen in eigen kunnen.

Maar ik denk wel dat je een stuk gelijk hebt. Tegenwoordig ligt alles meer en meer onder een vergrootglas.

Re: Vermogenstest bij Beek Auto Racing

05 jan 2019 17:07

Ik heb ook wel interesse om deel te nemen maar t zal even afhangen van de precieze datum omdat wij ergens in het voorjaar
hopen te gaan verhuizen.

Ik heb de 964 in september 2017 op de bank bij RFF in Aalsmeer gehad en ben wel benieuwd wat de Beek bank aangeeft, dan heb ik een aardig gemiddelde :D

Voor het verslag van de test in Aalsmeer :arrow: Klik HIER

Re: Vermogenstest bij Beek Auto Racing

05 jan 2019 21:37

Vorig jaar met de Focus ST op de rollenbank geweest bij Beek en was goed bevallen.
Zelf organiseer ik al jaren evenementen en uitjes voor een andere autoclub, waaronder rollenbankdagen.

Beek Auto Racing is een leuk bedrijf daarvoor met aardig wat know-how over Porsches.

Ik sluit mij (o.v.b.) van de datum ook aan in de rij, liefst de laatste zaterdag van maart (als het dan toch maart word).

Re: Vermogenstest bij Beek Auto Racing

05 jan 2019 21:56

https://rennlist.com/forums/991/1120690 ... yno-2.html

If you want to understand dynos in relation to Porsche testing read some of the articles published by Auto Motor Und Sport (Sport Auto) - they have done a forensic analyses of this type of nonsense using multiple MAHA dynos that also measure the run down/towing losses.

Here's an example


Afbeelding

Heb overigens ovb van definitieve datum wel interesse in de meting (meeting). Niet voor de 911 wel voor de E36 trackcar.

Re: Vermogenstest bij Beek Auto Racing

05 jan 2019 22:46

Ik ook wel maar niet voor de spyder, voor de alpina B5....

Testen of het blok juist in elkaar is gezet binnen de garantieperiode ;)

Re: Vermogenstest bij Beek Auto Racing

08 jan 2019 19:13

Is er nog een reactie gekomen op de datumvraag? Maatje van me wil ook graag mee met ‘n AMG Mercedes... Da’s wel vloeken he?? :wink:

Re: Vermogenstest bij Beek Auto Racing

08 jan 2019 19:45

Ik wil ook wel met de 964 wel vierwiel aangedreven maar lijkt mij geen probleem

Re: Vermogenstest bij Beek Auto Racing

08 jan 2019 20:04

ik heb er contact mee, ze hebben het erg druk.
het voorstel ziet er erg goed uit .
maximaal 15 wagens per dag (10:30 tot 16:00 uur) 2 metingen per wagen.
volgens is er voldoende animo
onbeperkt koffie en vlaai ;)
ik heb gevraagd voor 30 maart of 6 april om te reserveren.
ben benieuwd.

Re: Vermogenstest bij Beek Auto Racing

08 jan 2019 20:55

Ik kan alletwee de data.

Re: Vermogenstest bij Beek Auto Racing

08 jan 2019 21:12

Kan helaas nog niks toezeggen....ik kijk wel wat het wordt en dan zal het een last minute aanmelding worden voor mij....

Re: Vermogenstest bij Beek Auto Racing

09 jan 2019 10:55

Ik én m'n maatje kunnen beide data. Leuk!!

Re: Vermogenstest bij Beek Auto Racing

09 jan 2019 11:07

Beide data passen :thumleft:

Re: Vermogenstest bij Beek Auto Racing

09 jan 2019 20:40

Kan ook beide data :thumleft:

Re: Vermogenstest bij Beek Auto Racing

16 jan 2019 20:20

geduld is een schone zaak zeggen ze wel eens.
eerst gebeld om een afspraak te maken, moest via de mail want die komt bij zijn vrouw met de agenda terecht.
vorige week woensdag rond 8:30 uur kreeg ik een antwoord van klaas dat hij het ging overleggen met een medewerker over de datum.
donderdag eind van de dag had ik een berichtje gestuurd met de vraag of hij het al wist , ik dacht 2 werkdagen moet toch wel lukken om
te overleggen, krijg ik vrijdag als antwoord dat ik niet elke dag moet mailen en dat hij anders moet afhaken :scratch:
het zou maar geregeld zijn lijkt mij, nu weet ik niet waar ik aan toe ben.
het is nog best ver weg voor het zover zou zijn maar de tijd vliegt voorbij.
ergens anders ook informeren?
iemand suggesties?

Re: Vermogenstest bij Beek Auto Racing

16 jan 2019 20:32

Dus... je brengt hem 15 klanten en dan zo'n reactie! Dan ben je er toch eigenlijk al klaar mee...
Plaats een reactie