Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: Rarara wat is dit???

18 jan 2019 12:47

Olaf schreef:Redelijk standaard bij oude kevertjes, waar geen water aan te pas komt :idea:

Ik kan mij voorstellen dat TS zich er niet ongerust over maakt, zeker als hij dit elk jaar constateert en er (nog) geen motorproblemen zijn opgetreden.


Ja zeker weten is het nooit. Maar als er koelvloeistof in zit dan is het vochtgehalte in de olie toch snel hoger dan wat condens. (Veel) Koelvloeistof maakt ook een smeuïgere mayonaise dan de paar klodders die ik heb. Over kleur valt nog te twisten. Maar ben verder geen mayo expert.

Met de AOS modificatie zit er ook een verbinding van de olievuldop naar de luchtfilterbak. Er is dus een (kleine) stroom van carterdampen doorheen de olievulpijp naar buiten. Dus alle vocht wat daar in zit condenseert daar. Hoeft zelfs niet enkel water te zijn.

Maar zeker weten doen we het nooit. Met dichtgeknepen billen rijden tot de zomer dus.

Re: Rarara wat is dit???

18 jan 2019 13:03

Zolang op je oliepeilstok geen mayonaise zit dan kun je gerust zijn........

Re: Rarara wat is dit???

18 jan 2019 13:13

CAYMAN_TOM schreef:Bram Ladage komt hier zo naartoe, ik zal eens wat inlichtingen inwinnen



Da’s een goeie Frieten-boer, die Bram ... met z’n eigen aardappel velden ;)

Re: Rarara wat is dit???

18 jan 2019 14:25

Ja het ging er goed in kan ik je zeggen, beter dan die boterhammen die ik voorzien had :mrgreen:

Re: Rarara wat is dit???

18 jan 2019 18:04

Ik wijt het aan vochtig kustklimaat, meer condens, en het feit dat de auto meestal buiten slaapt. … Weekje buiten staan in de regen en de kou en idd ritjes van minder dan een uur.


..dezelfde condities gelden in mijn geval.. maar nog nooit deze stuff gezien daar :popcorn:

Re: Rarara wat is dit???

18 jan 2019 20:14

Idd bekend dat er een beetje geel te zien is in de winter en in de zomer niets, maar van deze hoeveelheid gele mayo schrik ik toch wel echt.

Re: Rarara wat is dit???

18 jan 2019 20:59

Ja, dagelijkse auto. Weinig rijden weinig mayo
Plaats een reactie