scheur in cilinderwand 944: wat nu???
Geplaatst: 02 mei 2019 15:44
Hallo iedereen,
ik heb sinds enige tijd een 944 S2.
Onlangs ben ik erachter gekomen dat er een scheur zit in de cilinderwand van cilinder 4. Ik vermoed dat het ontstaan is door een lekke koppakking waardoor koelvloeistof in de cilinder is gekomen en er daardoor een waterslag heeft plaatsgevonden. Of een injector is gaan lekken en de cilinder stond vol met benzine waardoor ook een waterslag heeft plaatsgevonden. Ongeacht wat de oorzaak ook is, het is nu eenmaal gebeurd en ik wil de auto en motor met matching numbers behouden. Een ander blok is mijn inziens geen optie of je moet al gaan sjoemelen met motornummers, hetgeen niet mijn voorkeur geniet.
De motor is uitgebouwd en ik heb inmiddels bij een aantal bedrijven advies ingewonnen.
Echter zijn de adviezen tegenstrijdig. Ik ben mij ervan bewust dat de mensen van die bedrijven ook hier op het forum kunnen zitten en dus ook mijn vraag lezen. Ik twijfel nu zo enorm over wat ik moet doen, dat ik het forum om haar mening wil vragen. Zo kunnen de bedrijven ook reageren (indien gewenst) en doe ik niemand te kort. Het gaat mij om de zuivere discussie wat het beste is om te doen in mijn geval.
Mijn vraag aan jullie is de volgende.
Wat is volgens jullie het beste om te doen?
optie A: één aluminium cilinderbus laten plaatsen (ter vervanging van cilinderwand 4) en dan alle 4 de cilinderwanden laten nikasealen. Uiteraard ook de zuigerveren aanpassen.
optie B: vier gietijzeren cilinderbussen laten plaatsen, zuigerveren aanpassen en niet nikasealen of alusealen of wat dan ook.
Wie heeft ervaring met het plaatsen van nieuwe bussen in een aluminium motorblok? Wat voor bussen heb je geplaatst? Hoe heeft dat uitgepakt?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
ik heb sinds enige tijd een 944 S2.
Onlangs ben ik erachter gekomen dat er een scheur zit in de cilinderwand van cilinder 4. Ik vermoed dat het ontstaan is door een lekke koppakking waardoor koelvloeistof in de cilinder is gekomen en er daardoor een waterslag heeft plaatsgevonden. Of een injector is gaan lekken en de cilinder stond vol met benzine waardoor ook een waterslag heeft plaatsgevonden. Ongeacht wat de oorzaak ook is, het is nu eenmaal gebeurd en ik wil de auto en motor met matching numbers behouden. Een ander blok is mijn inziens geen optie of je moet al gaan sjoemelen met motornummers, hetgeen niet mijn voorkeur geniet.
De motor is uitgebouwd en ik heb inmiddels bij een aantal bedrijven advies ingewonnen.
Echter zijn de adviezen tegenstrijdig. Ik ben mij ervan bewust dat de mensen van die bedrijven ook hier op het forum kunnen zitten en dus ook mijn vraag lezen. Ik twijfel nu zo enorm over wat ik moet doen, dat ik het forum om haar mening wil vragen. Zo kunnen de bedrijven ook reageren (indien gewenst) en doe ik niemand te kort. Het gaat mij om de zuivere discussie wat het beste is om te doen in mijn geval.
Mijn vraag aan jullie is de volgende.
Wat is volgens jullie het beste om te doen?
optie A: één aluminium cilinderbus laten plaatsen (ter vervanging van cilinderwand 4) en dan alle 4 de cilinderwanden laten nikasealen. Uiteraard ook de zuigerveren aanpassen.
optie B: vier gietijzeren cilinderbussen laten plaatsen, zuigerveren aanpassen en niet nikasealen of alusealen of wat dan ook.
Wie heeft ervaring met het plaatsen van nieuwe bussen in een aluminium motorblok? Wat voor bussen heb je geplaatst? Hoe heeft dat uitgepakt?
Alvast bedankt voor jullie hulp!