Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 21:06



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Porsche 911 3.2 motor houdt in - stottert 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.2 1985
Bericht Porsche 911 3.2 motor houdt in - stottert
Een week of 2 geleden heb ik de uitlaat en achterbumper van mijn 911 3.2 uit 1986 eraf afgehaald aangezien deze niet helemaal vast zaten.
Alles weer terug gemonteerd en het eerst volgende ritje bleek hij ineens niet lekker meer op te trekken, hij houdt veel in en soms bij doortrekken
trekt hij de ene keer wel maar de meeste keren niet lekker door. Ook bij stationair draaien valt hij soms helemaal terug in toeren en soms valt
de motor gewoon uit.
Nu heb ik de bougies allemaal vervangen, nieuwe ontstekingskap en rotor en de bougiekabels heb ik zojuist vervangen maar helpt allemaal niets :bang:
Op het forum etc. ook al zitten zoeken maar meer als het stekkertje van de uitlaat sensor die niet verbonden zouden zijn (en die zitten bij mij wel vast)
kan ik niet vinden!
Nu heb ik zondag een toerrit waar ik mij voor opgegeven heb......ik hoop dat ik het voor die tijd opgelost krijg :(
Iemand een idee waar dit nog meer aan zou kunnen liggen?


17 jun 2019 17:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.2 1985
Bericht Re: Porsche 911 3.2 motor houdt in - stottert
Vandaag de IAC gereinigd, geen resultaat. Wanneer ik de stekker (witte) van de cilinderkop temp sensor eraf trek dan
start hij helemaal niet meer dus zal deze wel goed zijn!
Als ik hem start loopt het toerental meteen terug en als ik gas geef loopt hij erg rauw en trekt voor geen meter.
Graag jullie advies :drive:


18 jun 2019 17:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Porsche 911 3.2 motor houdt in - stottert
Lambda sonde stuk want dat is het enige wat in je uitlaat steekt welke invloed heeft op het injectiesysteem....... :?:

Ook is hij 30 jaar oud.....
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


18 jun 2019 17:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.2 1985
Bericht Re: Porsche 911 3.2 motor houdt in - stottert
Naar aanleiding van jou bericht heb ik de lambda sensor eruit gehaald en op internet gezocht hoe ik dat ding kan testen.
Multimeter op lage VDC zetten min op behuizing en plus op zwarte draad, dan brander op het uiteinde van de sensor zetten
en dan zou hij op moeten lopen naar een volt of 9. In eerste instantie kwam in niet verder dan 3 volt dus ik de sensor eens
goed schoon gespoten met remmen reiniger en nog eens geprobeerd en toen kwam ik tot een volt of 8 :!: Ik heb de sensor
nu in de lampenolie staan (op internet stond petroleum, hoop dat dit ook werkt) om hem van binnen ook nog eens goed te
reinigen, morgen nog eens testen. Ik wil er wel een nieuwe in zetten maar kan er voor alsnog niet aankomen hier in de
buurt (Tilburg) dus moet ik wel, anders kan ik zondag niet de toer rijden en dat zou echt zonde zijn :(


19 jun 2019 19:56
Profiel
Bericht Re: Porsche 911 3.2 motor houdt in - stottert
Alpo bellen, die de O2 sensor zeker liggen.
O2 sensor is sowieso een onderdeel dat ‘slijt’, worden sloom. Vervangen zijn de kosten niet.


19 jun 2019 20:41
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.2 1985
Bericht Re: Porsche 911 3.2 motor houdt in - stottert
De Lambda sensor heb ik vervangen en hij loopt nu een stuk beter maar nog niet zoals het zou moeten.
Boven de 4000 toeren loopt hij nu goed maar onderin trekt hij niet lekker door en soms valt hij stationair
toch nog uit :( Moet en met een nieuwe lambda nog iets bijgesteld worden?


21 jun 2019 18:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.2 1985
Bericht Re: Porsche 911 3.2 motor houdt in - stottert
Gisteren dacht ik, ik ben toch lid van de ANWB :idea: dus gisteren avond de ANWB gebeld, geen probleem meneer
wij komen langs Na een uurtje verschillende dingen proberen bleek er een slangetje van de vacuum klep of zoiets, zat achter de
motor/luchtfilter, eruit geschoten te zijn, deze er weer in gestoken, en hij rijd weer als een zonnetje :thumleft: :thumleft: :thumleft:
ANWB super bedankt :cheers: :ba: :cheers: :ba:


22 jun 2019 20:02
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.