Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 22:58



Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Welkom ook.

Ik lees in bijna dezelfde zin als het gaat over deze tune “het grote en enorme merkbare verschil” en daarna lees ik “t beetje extra”. In alle eerlijkheid denk ik dat die laatste kwalificatie realistischer is. Dat het “groter en enormer” voelt dat geloof ik best. Maar dat is nogal subjectief. ;-)

Maar gewoon doen en ervaringen hier melden.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


25 jan 2020 21:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Wat Mark zegt en wat hiervoor ook al reeds is aangegeven. Zo heftig is atmosferisch tunen niet hoor. Hooguit wat optimaliseren. De mapping is trouwens maar heel simpel (1 kolom) dus straightforward.

Eigenlijk wordt het grootste potentieel met zo simpel te remappen niet aangesproken. De meeste winst zit daar niet. De zwakste schakel in de keten is de luchtmassameter. Die is zo onderhevig aan heat soak en externe factoren dat daar het grootste vermogensverlies zit, en in principe dus ook de winst als je dat kan ondervangen.

Ga meer eens de inlaat temperatuur loggen (de temperatuur die de luchtmassameter meet) En hoe snel die oploopt bij langzaam rijden en hoe langzaam die daarna maar weer zakt. Die meetfout op de inlaattemperatuur veroorzaakt veel grotere vermogensverschillen dan die van de tuning waarover hier gepraat wordt.

En wedden dat geen een van de tuners gezegd heeft om eerst die half versleten luchtmassameter te vervangen door een nieuwe ... right. Het geheel is maar zo goed als de zwakste schakel.


26 jan 2020 0:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Cayman S (981)
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Ik zou zeggen, gewoon lekker langs gaan. Ze hebben een 14 dagen “testtijd”. Vind je t niks of tegenvallen, dan kan je terug ermee, krijg je je eigen software terug en je geld.

Zelf heb ik het besloten om te behouden, de optimalisatie, ik ben er veel te blij mee!

Spreken na ervaring is beter dan een speculatie. Niks te verliezen haha


26 jan 2020 23:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Het is zeker te doen en het effect is er. Wat vinniger in mid-toerenbereik. Maar meer dan een beetje peper en zout is het ook niet.

Spreek ook uit ervaring. Kan zelf de mappings aanpassen en dyno-en op de weg om de delta te meten.

De volgende stap is de lmm helemaal er uit en zuiver op MAP sensor rijden. Gedaan met die vervelende temperatuursafwijkingen. Dat scheelt in uiterste gevallen 25% vermogen dat anders weg is.


27 jan 2020 8:57
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Kheldar schreef:
Eigenlijk wordt het grootste potentieel met zo simpel te remappen niet aangesproken. De meeste winst zit daar niet. De zwakste schakel in de keten is de luchtmassameter. Die is zo onderhevig aan heat soak en externe factoren dat daar het grootste vermogensverlies zit, en in principe dus ook de winst als je dat kan ondervangen.


Mijn LMM gaf ‘t een tijdje geleden op. Dit lezende kan ik de voordelen van een nieuwe wel inzien :)

Dat-ie kapot kon was me dus duidelijk maar dat de performance ook aan slijtage onderhevig is wist ik niet.


27 jan 2020 21:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
hansw schreef:

Mijn LMM gaf ‘t een tijdje geleden op. Dit lezende kan ik de voordelen van een nieuwe wel inzien :)

Dat-ie kapot kon was me dus duidelijk maar dat de performance ook aan slijtage onderhevig is wist ik niet.


Ik begrijp hieruit dat je geen verschil merkt qua performance of zo met de oude of nieuwe? (los van het feit dat die oude defect was :lol: )


27 jan 2020 23:19
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Ruud81 schreef:
Ik begrijp hieruit dat je geen verschil merkt qua performance of zo met de oude of nieuwe? (los van het feit dat die oude defect was :lol: )


Nee Ruud, dat merk je alleen als je er op let natuurlijk :wink:


27 jan 2020 23:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Cayman S (981)
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
RJJ schreef:
Bas Cosimo, ik heb je een pb gestuurd.
Paulk, welkom want je bent de aanstichter van de tuning discussie voor non turbo varianten.
EQ tuning vraagt een prijs van 399,00, zo goedkoop dat je er van gaat twijfelen, maar jij bent tevreden.
Tuning en dan ook nog pops and bangs.
Pops and bangs is uiteraard erg leuk. De weerstand tegen tuning is om niet over het randje van levensduur en betrouwbaarheid heen te gaan waarbij ik mij afvraag of pops and bangs dat randje niet nog extra verlaagd. Mooie discussie..

Dank!
Ik ben wel benieuwd; Als EQ Performance 799 had gevraagd voor dezelfde dienst, methodiek en resultaat had je dan niet getwijfeld? haha.


28 jan 2020 1:39
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Als je ze zo fanatiek verdedigt zou men zomaar kunnen gaan vermoeden dat je al die tijd al met EQPerformance onder één hoedje speelt :)


28 jan 2020 20:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Als dat zo is en/of de hosanna verhalen blijken uiteindelijk toch wat genuanceerder te liggen, dan heb je ook maar één forummer nodig om het uit te proberen en hier z’n eerlijke ervaring te posten en het is klaar.

Kheldar schreef:
En wedden dat geen een van de tuners gezegd heeft om eerst die half versleten luchtmassameter te vervangen door een nieuwe ... right. Het geheel is maar zo goed als de zwakste schakel.


Precies dit. Eens kijken welke tuner je daarop wijst.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


28 jan 2020 21:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Cayman S (981)
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
hansw schreef:
Als je ze zo fanatiek verdedigt zou men zomaar kunnen gaan vermoeden dat je al die tijd al met EQPerformance onder één hoedje speelt :)


Ik ben gewoon erg tevreden met mijn auto en hoe het is gedaan en vind het dan oneerlijk als er zo jippie over wordt gedaan haha


29 jan 2020 13:20
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4 Cabrio 2001 944 S2 1989
Zuid Limburg
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Over welk bedrag praten we eigenlijk? Als het inderdaad niet te gortig is zou ik het ook wel overwegen.


29 jan 2020 16:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 "GT3", ex 986S
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
MarkS schreef:
Als dat zo is en/of de hosanna verhalen blijken uiteindelijk toch wat genuanceerder te liggen, dan heb je ook maar één forummer nodig om het uit te proberen en hier z’n eerlijke ervaring te posten en het is klaar.

Kheldar schreef:
En wedden dat geen een van de tuners gezegd heeft om eerst die half versleten luchtmassameter te vervangen door een nieuwe ... right. Het geheel is maar zo goed als de zwakste schakel.


Precies dit. Eens kijken welke tuner je daarop wijst.

JD Engineering in Lochem kijkt zeker naar de staat van de luchtmassameter. Inmiddels al zo’n 7 VAG auto’s (allen met een turbo) laten tunen.
_________________________________________
Approved Detailer Labocosmetica - GlanzDetail


29 jan 2020 17:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Dan noem je er idd ook een die redelijk goed bekend staat.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


29 jan 2020 17:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Ben niet negatief over de tuning hoor.

Waarschijnlijk haalt het ongeveer er uit wat er te halen valt. Doodgewoon om dat de eigenlijke remap voor een ongeblazen motor heel eenvoudig is. Geen extra variabelen zoals turbodruk etc om mee rekening te houden. Heel eenvoudig als template te kopiëren. En een korte testrit evt.

Dan is de prijs wel ok te noemen.

Eigenlijk is de enige test om te weten of het goed gedaan is een tijdje rond te rijden en live de motor data loggen, bv of er sporadisch misfires zijn. Een CEL wordt enkel maar getriggerd bij een bepaalde threshold.

En een voor en na dyno natuurlijk :mrgreen:


30 jan 2020 15:53
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Leuk om zon stukje te lezen hoe iedereen er over denkt en ook zo zn mening onderbouwd.

ikzelf doe aan tuning/motormanagement optimalisatie.
dat doe ik naast mijn normale bezigheden als garage houder, gewoon omdat ik dat leuk vind.
uiteraard ook mijn eigen wagen gedaan en nog vele andere.
ik ben hier niet om reclame te maken hoor, maar wat vaak gehoorde reacties krijg van? waarom doet de fabrikant dat dan niet zo?
of ze hebben dat toch ook zo gemaakt met een reden?

tja, ik vind dat iedereen wel ergens een punt heeft.
maar wat ik vaak in software zie is dat een fabrikant in de massa productie denkt.
liever 1 setup voor alle autos, want dat scheelt kosten.
en een auto gaat nog wel eens de wereld over en moet goed kunnen rijden in polen, nederland, maar ook spanje.
over de hele wereld zijn er nogal verschillende brandstof kwaliteit, lucht kwaliteit, hoogte verschillen, en eventueel milleu regels en wetgeving.
dat zijn nogal verschillende situaties om als fabrikant ook rekening mee te houden.

ook ik zie wel per merk/fabrikant verschil en dat is te veel om via een klein stukje text de wereld in te helpen.
maar bij een aantal benzine autos zonder turbo zijn er wel leuke winsten te behalen.
heel eerlijk, het zijn er niet overdreven veel die er een 20 pk bij krijgen. maar goed het verschil is er.
ja natuurlijk zullen autos met een turbo er meer uit halen. maar goed niet iedereen heeft dat.

wat ik altijd zeg tegen mensen met een ongeblazen motor die willen chippen, dat ze er van bewust moeten zijn dat de winst niet altijd groot is.
en dat het wellicht voor het gevoel soms moeilijk te ervaren is dat er winst in zit. een gevoel is nu eenmaal lastig uit te leggen.
maar dat als ze het willen? dan kan het.

de meest gestelde vraag die ik krijg, ja maar zet je de auto niet op een dyno?
helaas heb ik geen dyno, dat past niet in me pand en tuning is niet mijn core -business. ik doe dit erbij omdat ik het leuk vind.
hoe weet je dan of je het vermogen er wel of niet bij krijgt? vragen de sceptici. Nou, niet. heel simpel.
ik maak er ook geen geheim van bij dit soort autos/motoren.

wat je dan moet doen als je dat graag wil? gewoon naar een ander bedrijf gaan die dat wel kan, die hier wel zijn brood fulltime mee verdient.

90%van de mensen die bij mij komen om te tunen/optimaliseren, willen dat hun auto vlotter loopt en makkelijker oppakt.
en dan maakt ze niet zoveel uit of ze er 40 of 41 pk erbij krijgen.
die willen lekker rijden met een niet te dure tuning die gewoon goed is.
en de mensen die graag het maximale op een bank er uit willen halen? die geven dan wat meer uit bij een ander met een bank.

dit is slechts mijn ervaring die ik heb als garage houder, hoop dat als nuttig word ervaren. :?:


25 feb 2020 11:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Hartelijk dank voor deze eerlijke info.

Ginne.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


25 feb 2020 12:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Het is al een tijdje stil hier zie ik.
Ik ben nog steeds mijn Cayman s aan het aanpasen, wanneer ben je daar eigenlijk klaar mee?
Ik streep aan de ene kant iets af maar er komt aan de andere kant steeds weer iets bij :mrgreen:
Ben nu bezig met de verlichting en volgende maand ga ik ook voor een chiptuning.
Dit draadje even gelezen en weet best wat ik kan verwachten en dat het verschil klein is.
Maar het verschil is er en ook voelbaar dat weet ik en wordt ook steeds weer bevestigd.
Dus heb ik die paar honderd euro er zeker voor over. Voor mij zijn de Nm's het belangrijkste.
De top vind ik al prima zo en ik rij zelden zo hard, dus die paar pk extra zal mij worst wezen. Er komt zo'n 15nm bij en vooral op het middengedeelte ga je dat merken.
Schijnt veel vlakker te worden en elk beetje is toch meegenomen ook voor de beleving.

Maar dan komt het, waar moet je in vredesnaam naartoe? er zijn er tegenwoordig heel veel.
Dus ga je reviews lezen en ervaringen van anderen aanhoren.
Mijn maatje Marco heeft het bij PSTG Motorsport gedaan in Huizen en was daar zeer tevreden over. Ze hebben ook best ervaring met Porsche.
Is niet ver uit de buurt dus maar eens contact gezocht. Kreeg goede info en ze waren erg realistisch over wat haalbaar is en het verschil in beleving.
Ze schrijven de software op maat en testen het met proefrijden, is denk ik ook het beste.
Ik heb al een aangepaste uitlaat van Carnewal en een ander luchtfilter dat geeft als het goed is al zo'n 7pk extra.
Ik ga een afspraak maken en zal als ik daar geweest ben mijn ervaring hier even delen als jullie dat leuk vinden.

Hebben jullie ervaring met PSTG Motorsport in Huizen????

:cheers:
_________________________________________
Link webalbums:
http://picasaweb.google.com/Berboven
Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven


26 jan 2022 7:43
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Voordat je op twee plaatsen reacties krijgt: HIER heb je over dit onderwerp een eigen topic met dezelfde tekst als hierboven geopend. :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


26 jan 2022 10:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Klopt, dacht daarna kan ook een topic maken. Dan kan deze wel weg.
_________________________________________
Link webalbums:
http://picasaweb.google.com/Berboven
Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven


26 jan 2022 11:27
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Cayman S (981)
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Hoi Ber, dit topic was inderdaad al even stil. Ik heb geen ervaring met chiptuning bij hun. Wel weet ik zeker dat zij geen maatwerk aanbieden. Ik ken PS TG en waar de software vandaan wordt gehaald. Verder zijn ze als Porsche-garage wel erg goed met beurten, montage en dergelijke zaken!


26 jan 2022 15:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Bedankt voor de info. Ze gaan al rijdend schrijven en aanpassen dat hebben ze mij verteld. Software komt bij ATM vandaan als ik het goed heb. Wat versta je onder maatwerk? Dat lijkt er dan wel op of zie ik dat fout?
_________________________________________
Link webalbums:
http://picasaweb.google.com/Berboven
Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven


26 jan 2022 15:39
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Je kan evt eens bij Auto Resto informeren. Die heeft heel veel ervaring met piggy back ECU. Werkt prima. Al 10.000 km tevreden mee. Knopje om te switchen tussen mappings. Naar wens nog extra functionaliteiten (waterkoeling inlaat etc).


27 jan 2022 23:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.