Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 17:13



Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl? 
Auteur Bericht
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Ja en nee, denk maar even aan Variable valve timing bijvoorbeeld. Sommige motoren hebben zelf geen nokkenas meer en elke klep kan je afzonderlijk instellen wanneer hoe groot en hoe lang ze open moeten gaan. Er is ook Variable Turbo Geometry, Variable inlet manifold lengte's voor meer koppel...ens. Ze kunnen op moderne motoren aan alles stellen.

Marge of niet...je kunt een andere koppel en pk curve creëren die je echt voelt als je rijdt.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


12 dec 2019 12:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Vlakbij Groningen
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Zeker mits je een goede tuner hebt. Legio chiptuners zijn niet meer dan software laders imho....


12 dec 2019 22:26
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Jaja, mijn Volvo V90 en Punto Abarth van zoon zijn super getuned door hun turbo. Maar nog altijd geen reactie van iemand met Porsche ervaring. Dit met EQ tuning of een ander. Ook ik ben benieuwd met mijn 981 2.7. Veel wijze reacties alleen hoop ik op iemand die het heeft toegepast, dus met ervaring.
_________________________________________
RJJ 986, 987 nu 981


12 dec 2019 23:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Ik heb ervaring met tuning. En Porsche. Maar daar ga je ook niks aan hebben.

Betrof een 993 turbo en getuned door Cargraphic (ECU van RS tuning) ivm installatie 200 cell cats en einddemper. Waar mij het eigenlijk om te doen was en niet zo zeer om de vermogenswinst. Dus stage 1. Allebei gerenommeerde Duitse Porsche tuners. In NL vertegenwoordigd door Johan van der Gugten.

Iets anders dan de tig chip tuners / websites die voor iedere auto wel een chipje op de plank hebben liggen imho.

Zocht ik iets voor een NA Porsche dan keek ik in het programma van FVD of Cargraphic. Maar eerlijk gezegd liet ik het mooi zoals het was.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


12 dec 2019 23:30
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Zou graag een tuning willen uitvoeren voor mijn 991.2 en dit via Cobb Accessport systeem lijkt me interessant dit vanwege het feit dat dit kan ongedaan gemaakt worden bij bezoek aan de porsche garage. :salut:


13 dec 2019 10:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S. Ex 911 3.2
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Ik laat mijn cayman S tunen bij motorsport PSTG huizen.
_________________________________________
When nothing goes right Go left


15 dec 2019 22:06
Profiel
PorscheForum Rookie
porsche 981 boxster 2.7 Ex porsche 997.2 4S
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
RJJ schreef:
Jaja, mijn Volvo V90 en Punto Abarth van zoon zijn super getuned door hun turbo. Maar nog altijd geen reactie van iemand met Porsche ervaring. Dit met EQ tuning of een ander. Ook ik ben benieuwd met mijn 981 2.7. Veel wijze reacties alleen hoop ik op iemand die het heeft toegepast, dus met ervaring.


Heb ECU Tuning laten doen via Bernhards Exclusices op mijn Porsche 981 Boxter 2.7
van 265 pk / 280nm naar 310pk / 315nm
wereld van verschil, reageert veel feller.
En vooral boven in het toeren gebied gaat die er een stuk harder van door.
Die extra push die je mist bij de 2.7 heb je nu dus wel.

gr, Bas


15 jan 2020 16:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Is het vervangen van de standaard cat naar een 200 cells al niet een evengoed alternatief?
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


15 jan 2020 18:59
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Dank je wel Bas, het kan dus wel met prima resultaat. Ik ben voornemens in het voorjaar een Carnewall aanpassing te doen aan de einddemper en daarna de tuning.
_________________________________________
RJJ 986, 987 nu 981


19 jan 2020 22:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Die Carnewal aanpassing aan de einddemper heeft denk ik geen invloed op flow. Enkel geluid.


20 jan 2020 10:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Hoe weet je eigenlijk of je wagen gechipped is of niet...?? :scratch: Ik hoop dat die van mij niet ge-chipped is en denk het ook van niet. Maar hoe sluit je dat uit?

- als dit teveel off-topic is dan hoor ik dat graag dan maak ik een nieuw topic aan -


20 jan 2020 13:12
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Misschien kan de moderator het topic veranderen in "Het grote chiptuning topic" :)

Als TS vind ik het wijdlopige gesprek dat ik mede heb veroorzaakt in elk geval zeer leerzaam.


20 jan 2020 14:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
cosimo schreef:
van 265 pk / 280nm naar 310pk / 315nm gr, Bas


Is dit met rollenbank meting ervoor en erna?


20 jan 2020 14:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Lijkt me vrijwel onmogelijk. Als die 310 al klopt dan had het blok om te beginnen al ruim meer dan de fabrieksopgave.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


20 jan 2020 17:20
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Ik ben helemaal weg van mijn 981 2.7 met PDK. In manual en Sportplus pushen is hij snel genoeg zelfs de keren dat ik op het circuit rijdt daar ik in de bochten een hoop goed maak :-) . Tunen wil ik doen omdat het kan, je kan nooit genoeg pk’s hebben. Dit moet dan wel goed gebeuren. Voor nu denk ik aan tuning bij ATM inclusief rollerbank.

Belangrijker vindt ik het geluid dat zo braaf is dat ik keer op keer hoge toeren maak voor de verslavende brul. Hoge toeren betekend echter TE hoge snelheden. Tot mijn verbazing zegt PCA dat een PSE geen verschil maakt bij een 2.7. Ik ga om die reden naar Carnewall.

Als de zon weer gaat schijnen zal ik na realisatie een terugkoppeling geven..
_________________________________________
RJJ 986, 987 nu 981


21 jan 2020 22:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Als je een 2.7 koopt dan kies je die niet vanwege de overvloed aan vermogen maar vanwege andere (rij) eigenschappen, neem ik aan. De stelling “je kunt nooit genoeg PKs hebben” durf ik overigens nog wel te betwijfelen. Ik denk dat je op de openbare weg voor leuke tour ritjes ook te veel vermogen kunt hebben. Maar als dat je motto is dan zou ik met een andere basis starten.

Overigens lees ik net vanochtend dat Litchfield in de UK de 991.2 GTS heeft getuned naar 620PK. Dus ook dat kan. En die jongens hebben er ook verstand van. Maar of iedereen z’n GTS dan gaat tunen omdat het kan ...

Ik lees graag de behaalde vermogenswinst op je 2.7 met voor en na uitdraai. :mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


21 jan 2020 22:45
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
MarkS schreef:
Overigens lees ik net vanochtend dat Litchfield in de UK de 991.2 GTS heeft getuned naar 620PK. Dus ook dat kan. En die jongens hebben er ook verstand van. Maar of iedereen z’n GTS dan gaat tunen omdat het kan ...


Turbo’s zijn zo goed chipbaar :)


21 jan 2020 23:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Vertel mij wat. :wink:

Overigens ging het hier wel om iets meer dan alleen een chipje ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


21 jan 2020 23:11
Profiel
PorscheForum Rookie
porsche 981 boxster 2.7 Ex porsche 997.2 4S
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
RJJ schreef:
Ik ben helemaal weg van mijn 981 2.7 met PDK. In manual en Sportplus pushen is hij snel genoeg zelfs de keren dat ik op het circuit rijdt daar ik in de bochten een hoop goed maak :-) . Tunen wil ik doen omdat het kan, je kan nooit genoeg pk’s hebben. Dit moet dan wel goed gebeuren. Voor nu denk ik aan tuning bij ATM inclusief rollerbank.

Belangrijker vindt ik het geluid dat zo braaf is dat ik keer op keer hoge toeren maak voor de verslavende brul. Hoge toeren betekend echter TE hoge snelheden. Tot mijn verbazing zegt PCA dat een PSE geen verschil maakt bij een 2.7. Ik ga om die reden naar Carnewall.

Als de zon weer gaat schijnen zal ik na realisatie een terugkoppeling geven..


PSE op 981 maakt heel groot verschil, snap niet dat ze dat bij PCA zeggen.
Hij zat er bij mij al fabriek's af op, vriend van mij heeft hem vorige week er onder laten zetten door PCA
Komt echt een bak herrie.
En geeft zoveel meer beleving met een PSE


23 jan 2020 10:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Misschien bedoelden ze iets anders ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


23 jan 2020 11:06
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
MarkS, ik snap je punt..
Mijn Boxster 2.7 heeft dubbele ronde eindstuk. Tijdens beurt bij PCA gevraagd wat voor uitlaat er onder zit. Dit bleek standaard met alleen ronde eindpijpen. Op mijn vraag wat het kost om een PSE te monteren vroegen ze of ik dit wilde voor pk’s of voor het geluid. Op mijn antwoord dat ik meer geluid zocht gaven ze aan dat dit zonde van het geld zou zijn omdat het geluid niet veel zou uitmaken met PSE!
Cosimo ik ben dus er verrast door jouw reactie. Heb jij en je vriend een 981 2.7? Of hebben jullie een S?
_________________________________________
RJJ 986, 987 nu 981


23 jan 2020 22:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Ik zat dus idd in die richting te denken ... dat ze mogelijk toch bedoelden dat PSE voor het vermogen geen verschil maakt. Anders snap ik hun opmerking ook niet. Misschien vinden ze de standaard uitvoering ook prima klinken en daar kan ik ze dan wel weer gelijk in geven. Zowel voor de 981 als de 987 klinkt die idd ook niet verkeerd.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


24 jan 2020 0:00
Profiel
PorscheForum Rookie
porsche 981 boxster 2.7 Ex porsche 997.2 4S
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
RJJ schreef:
MarkS, ik snap je punt..
Mijn Boxster 2.7 heeft dubbele ronde eindstuk. Tijdens beurt bij PCA gevraagd wat voor uitlaat er onder zit. Dit bleek standaard met alleen ronde eindpijpen. Op mijn vraag wat het kost om een PSE te monteren vroegen ze of ik dit wilde voor pk’s of voor het geluid. Op mijn antwoord dat ik meer geluid zocht gaven ze aan dat dit zonde van het geld zou zijn omdat het geluid niet veel zou uitmaken met PSE!
Cosimo ik ben dus er verrast door jouw reactie. Heb jij en je vriend een 981 2.7? Of hebben jullie een S?



Wij hebben allebei een 2.7
en ik vond zelf dat een niet sport uitlaat erg tam klinkt op een 2.7.
PSE voor de 2.7 is de zelfde als voor de S, blijf het vreemd vinden dat ze zeggen dat het bijna niks uit maakt.
Want dat doet het dus wel.

met sportuitlaat komt er echt een bak herrie uit, klingt een heel stuk zwaarder.
En hij klapt en gorgelt als je gas los laat, of terug schakelt.
Bij het installeren van de ESU software, heb ik wel de optie pops & bangs genomen (spuit die extra brandstof in als je gas loslaat en ontbrand in de uitlaat)
Dit is het zelfde kunstje wat Porsche standaard al doet op de 981 GTS
Geluid is harder en mooier dan de Carrera 997.2 4S die ik hier voor 4 jaar heb gehad.
Ik kan alleen maar zeggen doen!!!
Laat die PSE er onder zetten, en ECU software er op.
En je heb zoveel meer beleving :D


24 jan 2020 11:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Cayman S (981)
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Excuses dat ik dit zo laat pas zie. Maar ik ben de vermeende jonge man uit de video van Autoblog. Als vanzelfsprekend is mijn ervaring perfect, erg leuke gasten en echt veel verstand van zaken. Ik twijfelde zelf best wel omdat het een motorblok is zonder turbo, maar het grote en enorm merkbare verschil vind ik dat het vermogen wat de Cayman al had + t beetje extra, veeleer eerder opkomen en het " bouwen" van het vermogen/de acceleratie lijkt niet te stoppen.


25 jan 2020 16:11
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Iemand ervaring met chiptuning via eqperformance.nl?
Bas Cosimo, ik heb je een pb gestuurd.
Paulk, welkom want je bent de aanstichter van de tuning discussie voor non turbo varianten.
EQ tuning vraagt een prijs van 399,00, zo goedkoop dat je er van gaat twijfelen, maar jij bent tevreden.
Tuning en dan ook nog pops and bangs.
Pops and bangs is uiteraard erg leuk. De weerstand tegen tuning is om niet over het randje van levensduur en betrouwbaarheid heen te gaan waarbij ik mij afvraag of pops and bangs dat randje niet nog extra verlaagd. Mooie discussie..
_________________________________________
RJJ 986, 987 nu 981


25 jan 2020 21:47
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.