Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 10:28



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
911 3.2: Olielekkage achterzijde 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 911 3.2: Olielekkage achterzijde
Sinds mijn 3.2 uit de winterstalling is gekomen heb ik nu telkens een paar druppeltjes lekkage bij het achterste hoofdlager van de krukas. De krukaskeerring heb ik al een keer vervangen, maar na wat speurwerk op internet ben ik nu tot de conclusie gekomen dat dit niet het probleem is. Het losse huis waar de keerring in zit dicht door middel van een O-ring af op de twee blokhelften. Deze O-ring zal waarschijnlijk in de loop der jaren niet meer zo goed afdichten als hij hoort te doen, waardoor er nu wat druppels door naar buiten worden geblazen. In de praktijk zou dit dus betekenen dat het blok gesplitst moet worden om deze O-ring te kunnen vervangen. Best een leuke klus denk ik, maar indien niet strikt noodzakelijk laat ik de boel toch liever nog even gesloten.

In de VS vind ik artikelen over Tom Amos die hiervoor een ring heeft bedacht welke over het huis wordt gelijmd. Tussen de ring en het motorblok klemt dan een O-ring welke de olie weer tegen zou moeten houden. Ik geloof niet dat dit een permanente oplossing is, maar het helpt wel tegen die vervelende druppels op de garagevloer. Verder weet ik ook niet wat voor blijvende schade deze ring weer op zou kunnen leveren als ik het blok in de toekomst toch eens uit elkaar zou willen halen. Het laatste waar ik op zit te wachten is dat een van de carterhelften zou beschadigen.

Dus heeft er iemand hier ervaring met deze ring? Of heeft er nog iemand tips om deze lekkage op een andere manier te verhelpen?
_________________________________________
NPC 0577


28 apr 2020 17:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: 911 3.2: Olielekkage achterzijde
Die lekkage had ik met mn eerste 911 ook.
Het blok moest uit elkaar om dit te herstellen.
Heb toen een messing bus/ring laten draaien van de juiste maat.
Kocht ook een aantal o ringen, maakte de bus brandschoon en zorgde dat hij er net over heen ging.
Liet ook een schuin randje eraan draaien die tegen het blok kwam.
Eerst de o ring, smeerde de bus in met Loctite en gebruikte een persje om het aan te drukken.
Een nachtje laten zitten en hij bleef droog en was in mn nopjes.
Nog vele jaren en km’s mee gereden :drive:
Heb dit later nog een keer gedaan voor een kennis met een 2.4 coupe.
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


28 apr 2020 19:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht Re: 911 3.2: Olielekkage achterzijde
Dus eigenlijk is die ring een prima oplossing als ik jou zo hoor! Maar heb je ook enig idee of dit nog invloed heeft op het moment dat je toch een keer de motor geheel open haalt?

En weet je toevallig nog de maatvoering van zo’n ring?
_________________________________________
NPC 0577


29 apr 2020 16:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: 911 3.2: Olielekkage achterzijde
De maatvoering weet ik echt niet meer, we praten over 1984 !
Weet nog goed dat ik na de plaatsing naar Zwitserland reed en geen druppel olie verloor.
Als ik jou was zou ik de ring kopen die je melde, goed schoonmaken, de o ring en je bent klaar :thumleft:
Was deze 911 15378
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


29 apr 2020 17:09
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: KTM


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.