Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 14:35



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
De 2.7 motor met K-jettronic 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht De 2.7 motor met K-jettronic
Beste lezers, mijn naam is Ron de Meij en heb al geruime tijd een Porsche 911 uit 1972 met hierin een 2.7 motor. Deze heeft nu zo'n 10 jaar stil gestaan en wil de motor en bak demonteren en gelet op de olielekkage op z'n minst opnieuw verpakken. Km- stand onbekend dus dit wordt een verrassing. Zoek goede raad om dit karwei zelf aan te pakken.


08 jul 2020 15:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: De 2.7 motor met K-jettronic
Dat wordt een mooie klus :thumleft:

PET voor een exploded view en de onderdeelnummers is absoluut handig! Verder lijkt me een werkplaatshandboek (al dan niet digitaal) noodzakelijk. Forumlid Steef is toevallig net met een post aanhaal momenten gestart.


08 jul 2020 16:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche diversen
Overijssel
Bericht Re: De 2.7 motor met K-jettronic
Wat wil je allemaal opnieuw verpakken?
Een 2.7 is niet bepaald een lekkere motor om lekvrij te krijgen.
_________________________________________
Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects


08 jul 2020 20:23
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: De 2.7 motor met K-jettronic
Ik heb het werkplaatsboek van Haynes, en kijk met veel interesse naar the canary files op youtube.. De aanhaalmomenten zijn uiteraard noodzakelijk. Als ik tzt deze kan krijgen houdt ik mij aanbevolen. Ik heb begrepen dat het inderdaad niet het gemakkelijkste blok is om lekvrij te krijden. In principe wil ik alles open hebben tenzij er een manier is om het carter dicht te laten. De auto is werkend weg gezet en had een olieverbruik van ruim een liter op de 1000 km, op zich niet verkeerd en liep en starte goed. Als er een manier is om een indruk te ktijgen van de lagering van de krukas zonder het carter te delen is dit misschien een optie. Het carter was lekvrij met uitzondering van het stalen deksel aan de inderzijde.Een exploded view met onderdeelnummers is nieuw voor mij. Waar kan ik die krijgen/ kopen?


09 jul 2020 8:16
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Revisie 2.7 motor.
Ben van plan om de motor te demonteren en op zijn minst opnieuw te verpakken. Is zo'n 10 jaar geleden draaiend weg gezet.. Begrijp dat het delen van het carter en het weer dicht krijgen nogal een dingetje kan zijn. Is er een manier om een goede indruk van de krukaslagering te krijgen zonder te delen?


09 jul 2020 9:03
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: De 2.7 motor met K-jettronic
Heb je nieuwe post even hierheen verplaatst omdat we anders 2 synchrone topics krijgen. :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 jul 2020 9:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Revisie 2.7 motor.
Ron de meij schreef:
Ben van plan om de motor te demonteren en op zijn minst opnieuw te verpakken. Is zo'n 10 jaar geleden draaiend weg gezet.. Begrijp dat het delen van het carter en het weer dicht krijgen nogal een dingetje kan zijn. Is er een manier om een goede indruk van de krukaslagering te krijgen zonder te delen?

Als de oliedruk goed is, zijn de lagers meestal ook goed.
Maar dan moet de motor eerst lopen.
Ik zou de olie verversen en de motor starten, warm draaien en dan beoordelen of de oliedruk goed is/je geen rare geluiden hoort/hij niet excessief rookt.
Daarvoor moet je eigenlijk wel een stuk gaan rijden, dat kan niet door hem bijv een tijd stationair te laten draaien.

Maw ik zou als dat mogelijk is de auto eerst rijdend maken, er een tijdje mee gaan rijden en dan bepalen wat er allemaal aan moet gebeuren.
Misschien valt de motor mee, maar is het onderstel of de bak wel veel meer aan een revisie toe.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


09 jul 2020 9:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: De 2.7 motor met K-jettronic
Dat ik begon met 911 rijden had je alleen maar 2.7 motoren, de 3.0 SC stonden in de showroom en daar droomde je van :shock:
Al mijn vrienden hadden 2.7 van 74, 75, 76 en 77 en hoe nieuwer ze werden hoe mooier ze liepen :thumleft:
Waren wel wat lek gevoelig maar met wat aandacht waren ze kurkdroog.
De bottelnek toen waren de kettingspanners en de geleiders die hun rubbers loslieten.
8 Jaar mee gereden en toen de SC.
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


09 jul 2020 9:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: De 2.7 motor met K-jettronic
Met ruim een liter op de 1000km, zit je op de grens....en als verder de motor geen kloppende geluiden maakt, geen enorme olie rookwolken uitspuugt, behalve soms bij het starten dan laat het zo.

Maar zoals eerder geschreven: eerst mee rijden en luisteren....liter olie zijn niet de kosten, succes ermee!

Hier de mijne die soms tijdens een koude start een wolk uitspuugt....een ruim 200k blok.

https://youtu.be/SWXIFbhFeXY
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


09 jul 2020 10:35
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: De 2.7 motor met K-jettronic
Ook dit is een goede optie. Zoals gezegd staat mijn plan nog niet vast. Ik heb plezier in het sleutelen maar rijden is beter.


09 jul 2020 11:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche diversen
Overijssel
Bericht Re: De 2.7 motor met K-jettronic
Het delen van de Carterhelften is ook niet geheel risicoloos. Als je pech hebt 'verspringt' het carter en moet je beide delen lijnboren. Doe je dat niet heb je kans dat je krukas niet meer lekker wil draaien...
_________________________________________
Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects


09 jul 2020 22:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.7 Targa 1974
Rosmalen
Bericht Re: De 2.7 motor met K-jettronic
Heb net als jij al veel gedaan en verbeterd aan mijn 2.7 blok, maar gesplitst (nog) niet...

Het boek How To Rebuild and Modify Porsche 911 Engines van Wayne Dempsey staat vol nuttige en praktische info over dit blok.

Afbeelding

Succes!


17 jul 2020 17:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht Re: De 2.7 motor met K-jettronic
Hoi Ron, welkom hier. We zijn dol op projecten en foto’s .

Toevallig een rode targa?
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


17 jul 2020 18:36
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.