Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 11:57



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Backfire 964 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
9116001
Bericht Backfire 964
Onlangs een backfire gehad na 300 meter rijden met mijn 964. Aluminium intake kokend heet geworden. Veel rook, gelukkig geen vuur en verdere schade, alleen vacuum slangetje versmolten met de intake. Na controle van alle rubber bij de intake bleken er een paar 'oud' te zijn geworden en besloten alle rubbers preventief te vervangen inclusief vacuum slangetje. Helaas heeft dit niet geholpen. Auto heeft altijd prima gelopen en zit een beetje met de handen in het haar nu. Symptomen zijn, wel starten, moeizaam, lang doorstarten, 10 tallen seconden voor mijn gevoel, auto slaat aan en blijft stationair 'pruttelen', beetje gas geven en dan slaat ze af. Dan ga je zoeken en bedenken wat het allemaal kan zijn. Hierbij een lijstje van alles wat is onderzocht/verholpen/getest/uitgesloten: bobines, voorschakelunit bosch 0127 100 200, brandstoffilter, brandstofpomp (4.2 bar druk), verdeelkappen, rotors, snaar tussen de 2 verdelers, opnieuw op tijd gezet, verse brandstof, lucht massa meter vervangen, laptop van KAPPI2907 eraan, tot dusver geen bijzonderheden. Iemand suggesties of iets soortgelijks meegemaakt ? Wat ik nog niet heb onderzocht zijn de injectoren, zou het kunnen als deze lek(ken)t, er een backfire kan optreden? Zaterdag heb ik alle tijd dus hoop op vele reacties van jullie !


15 jul 2020 19:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Backfire 964
Ik mis in je lijstje de bougies (kool afzetting) en bougie kabels (slechte vonk)

Zijn de bougies al verwisseld en de bougie kabels al onderzocht?

Ik dacht eigenlijk dat backfire vooral iets was wat bij oudere LPG motoren nog wel eens voor kwam maar zeer zeldzaam
bij (modernere) benzine motoren :?:


15 jul 2020 20:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Backfire 964
Krijgt brandstof en ontsteking. Lijkt erop dat de ontsteking niet goed staat. Mogelijk riempje verdeler controleren. Op zich moet de motor op 1 verdeler goed lopen, maar die backfire duidt op een ontsteking probleem. Ik hoop niet dat er een zuiger defect is door oververhitting, dit kan door een gebroken riempje gebeuren. Heb je een compressie test gedaan?


15 jul 2020 20:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
9116001
Bericht Re: Backfire 964
Bougies zien er goed uit, beetje vettig, kabels zijn pas 6 jaar oud en zien er goed uit.


15 jul 2020 20:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
9116001
Bericht Re: Backfire 964
Compressie test nog niet gedaan.


15 jul 2020 20:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Backfire 964
Bij mij is Ooit na een backfire een of andere pakking eruit geblazen waarna de motor valse lucht trok. Al gecontroleerd op valse lucht?
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


15 jul 2020 22:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
9116001
Bericht Re: Backfire 964
Ja, zoals vermeld, intake rubbers vervangen en ook op lekken


15 jul 2020 23:37
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.