Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Ballast weerstand oliekoeler defect, erg?

12 sep 2020 20:25

De fan van de oliekoeler gaat wel gewoon op hoog toerental lopen maar hoeveel last kan het hebben als je rijdt met defecte ballast weestand voor het lage toerental?

Re: Ballast weerstand oliekoeler defect, erg?

13 sep 2020 8:25

Als de ballast kapot is kan je een oververhittende motor krijgen in een file of als je in het dorp rond tuft.

Als ik me goed herinneren kosten die dingen niet zo heel veel geld en zijn ze in no time vervangen.

Re: Ballast weerstand oliekoeler defect, erg?

13 sep 2020 11:57

De mijne is onlangs vervangen (met hulp zelf kunnen doen). 2u werk en het was klaar.
Snelheden zijn daarna getest met een ‘hamer’

Motor wordt te heet als je dit niet oplost.

Tip, installeer meteen een koelermod kabel!

Re: Ballast weerstand oliekoeler defect, erg?

13 sep 2020 15:01

@myfirst964: Kijk maar eens in het draadje temperatuurproblemen 993. Ik heb er genoeg ellende mee gehad.


MOD: Link naar bovengenoemd topic opgezocht en in dit bericht geplaatst :idea: :salut:

Re: Ballast weerstand oliekoeler defect, erg?

15 okt 2020 9:50

Ballast ga ik vervangen maar over de discussie….

In principe kan de motor toch nooit te heet worden aangezien de hoge snelheid van de fan wel gewoon werkt? Dit puur uit interesse.

Re: Ballast weerstand oliekoeler defect, erg?

15 okt 2020 10:02

Stukje leesvoer op Pelican ... mag je zelf beslissen of het erg is of niet :wink:

Re: Ballast weerstand oliekoeler defect, erg?

15 okt 2020 13:00

MyFirst964 schreef:Ballast ga ik vervangen maar over de discussie….

In principe kan de motor toch nooit te heet worden aangezien de hoge snelheid van de fan wel gewoon werkt? Dit puur uit interesse.


Volgens mij is het meer een kwestie dat je olie veel te heet wordt als ie niet voldoende gekoeld wordt en dus zijn smeereigenschappen zal verliezen.

Re: Ballast weerstand oliekoeler defect, erg?

15 okt 2020 13:02

bjft schreef:@myfirst964: Kijk maar eens in het draadje temperatuurproblemen 993. Ik heb er genoeg ellende mee gehad.


MOD: Link naar bovengenoemd topic opgezocht en in dit bericht geplaatst :idea: :salut:


Met mijn GSM kreeg ik die link er niet in. Bedankt voor het aanpassen.

Re: Ballast weerstand oliekoeler defect, erg?

15 okt 2020 14:45

Ik heb de CoolerMod kabel van Kappi2907 (Patrick) deze zomer uitgebreid kunnen testen. Werkt echt goed. Eenvoudig te installeren en van zeer goede kwaliteit materiaal. Volgens mij houdt ie er wel een centje aan over, maar het is hem gegund. Mijn olie temp liep aardig op in de file, werd onrustig van.
Plaats een reactie