Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 9:15



Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
onheilspellend geluid 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S Coupé Tiptronic
Egmond aan den Hoef
Bericht onheilspellend geluid
Bij een scherpe bocht naar links of rechts waarbij er een beetje stevig gas wordt gegeven, hoorde ik een lichte knak aan de achterzijde van de auto gevolgd door een vervelend mechanisch geluid. Alsof de aandrijving 'schuurt' door kapot lager of zo. Vanuit stilstand bij stevige acceleratie hoorde ik ook zo'n 'knak' alsof er zich iets verplaatst. Dit alles eerst een beetje, maar werd steeds erger. Dus ik naar m'n vaste garage in Waterland (Waalgarage). Werd zojuist gebeld, viel mee :cheers: De rubbers waar de versnellingsbak ik hangt waren vergaan. Hierdoor zat er wat ruimte die er niet hoort te zijn en bij stevige bocht ging de bak dan 'hangen' en ontstond er in de ophaging ijzer op ijzer waardoor geluiden uit de versnellingsbak via het chassis het interieur in kwamen. Dat was dus dat mechanische geluid. Nieuwe onderdelen besteld en morgen kan ik de auto weer halen. Fijn als zaken meevallen en het 'gewoon' ouderdom slijtage blijkt te zijn.

Heel fijn adres overigens die Waalgarage in Broek in Waterland. Mooi familiebedrijf, zeer vriendelijk en deskundig met > 40 jaar ervaring. Aanrader!
_________________________________________
996 Carrera 4S Coupé Tiptronic - midnight blue metallic - augustus 2003 - 75.000 km - Japanse import


24 sep 2020 16:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: onheilspellend geluid
Bekend probleem bij de tiptronics. Baksteun slijt sneller dan die van de handbak. Volgende keer eerst probleem posten dan had je van mij een zgan baksteun gekregen. :wink:


24 sep 2020 18:12
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S Coupé Tiptronic
Egmond aan den Hoef
Bericht Re: onheilspellend geluid
Kheldar schreef:
Bekend probleem bij de tiptronics. Baksteun slijt sneller dan die van de handbak. Volgende keer eerst probleem posten dan had je van mij een zgan baksteun gekregen. :wink:


erg sympathiek aanbod, maar diagnose kwam pas na onderzoek door de garage. En dan ben ik zo sportief (of vind dat eigenlijk normaal) dat diezelfde garage ook onderdeel levert en monteert :thumleft: En baksteun heeft het 17 jaar volgehouden, prima prestatie wat mij betreft.
_________________________________________
996 Carrera 4S Coupé Tiptronic - midnight blue metallic - augustus 2003 - 75.000 km - Japanse import


25 sep 2020 14:44
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.