Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 18:54



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Klepsteelseal klepsteelafdichting 986 vervangen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Klepsteelseal klepsteelafdichting 986 vervangen
Geachte P boxster liefhebbers,

Heeft iemand ervaring met klepsteekafdichting vervangen. Mijn 986 wil nog wel eens roken nadat hij kort heeft gelopen. Na een lange rit heeft hij er geen last van. De AOS is reeds vervangen.


09 dec 2020 23:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Klepsteelseal klepsteelafdichting 986 vervangen
Wat is roken? Staat de straat vol? Of een pufje/wolkje?

Waarschijnlijk niet klepsteel seals maar gewoon gevolg van AOS. Blijft gewoon zwak punt. Komt altijd wat olie voorbij.

Typisch is daarbij dat door de warmte die van de motor afstraalt bij stilstand de inlaat opwarmt waardoor daar verzamelde olie restjes verder de inlaat in kunnen lopen. Ja, ook zelfs na een korte ritje zit er genoeg warmte in het blok om wat er bovenop zit op te warmen. Lange ritten lang genoeg om inlaat toch schoner te houden.

Een nieuwe AOS is ook geen 100% garantie. Zijn er toch veel die nieuw uit de doos niet optimaal functioneren. Zelf ervaring mee.

Ik heb mijn auto even om een nieuwe aanpassing uit te proberen een tijdje zonder AOS modificatie gereden en toen rookte de auto ook weer af en toe na korte ritjes. Zelfs de nieuw geïnstalleerde AOS was na 200km weer stuk. Nu weer met modificatie en roken is weer weg.

Als je de olievuldop afhaalt heb je dan een sterk vacuum? Luid zuigend sissend geluid? Onregelmatige stationair lopen?


10 dec 2020 11:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Klepsteelseal klepsteelafdichting 986 vervangen
Ik heb altijd geleerd dat lekkage via de klepsteelafdichtingen vooral hard rookt bij gas dicht en terug gas geven. Door sterke onderdruk in het inlaatspruitstuk, en vooral bij warme motor.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


10 dec 2020 22:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Klepsteelseal klepsteelafdichting 986 vervangen
Ja. Dat dus. Denk dat de symptomen niet eenduidig te herleiden zijn naar het probleem dat de vraagsteller beschrijft.


12 dec 2020 1:05
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Klepsteelseal klepsteelafdichting 986 vervangen
Als je de olievuldop afhaalt heb je dan een sterk vacuum? Luid zuigend sissend geluid? Onregelmatige stationair lopen?

Bovenstaand is niet direct het geval. Eerder een lichte vacuum. Geluid komt wel overeen en stationair onregelmatig.
Het is ook meer als ik hem kort heb laten lopen (2 min) en dan daarna weer start gaat hij ineens roken en begint hij stationair wel licht te pingelen.
Kan het niet zijn dat er een luchtregelaar of dergelijk niet goed is? Op zich loopt hij perfect.


13 dec 2020 13:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster S 2002
Bericht Re: Klepsteelseal klepsteelafdichting 986 vervangen
hoi, ik heb toevallig net contact gehad met Auto Resto over de koelwatermodificatie en de aos aanpassing voor mijn Boxster S.
Ik heb weliswaar geen rokende motor, maar gewoon uit voorzorg wil ik het laten doen, ik weet niet hoelang deze er al op zit.
en de koelwater modificatie is sowieso niet verkeerd denk ik, om problemen te voorkomen. (de IMS is al vervangen door een exemplaar met directe olietoevoer, dus dat is ok)
Maar over de rokende motor:
Toen ik mijn Boxster kocht werd hij door de vorige eigenaar zeer weinig gebruikt, en dan ook alleen maar voor korte ritjes.
Na de aankoop ben ik er mee naar huis gereden (ruim 180 km) en in de garage gezet, volgende ochtend starte ik de auto en er kwam echt een geweldige blauwe rookpluim uit.
mijn eerste gedachte: shit wat heb ik nou weer gekocht :shock:
waarschijnlijk door de eerste lange rit in jaaaaaaren wat vuiligheid losgekomen, want daarna nooit meer blauwe rook gehad, ook niet na een week stilstaan, zelf geen klein pufje, helemaal niks (gelukkig).

Maar om op het onderwerp terug te komen, misschien toch die aos laten doen, dan zou dat (voorlopig) goed moeten zijn en kun je dat uitsluiten.


14 dec 2020 12:15
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.