Re: Vastslaan achterwielen tijdens rijden afrid snelweg - 9
20 feb 2021 14:10
Nou er zitten volgens de diagnose codelijst Wel 5 mogelijke temperatuur storingen P0711 en P0712 P17f0 P17f1 en P17f2 dat is eigenlijk dat de bak steeds heter word van stap 1 tot 3 transmission over temperature stage 1 2 en 3
Re: Vastslaan achterwielen tijdens rijden afrid snelweg - 9
20 feb 2021 14:55
Hoi Anton,
Bedankt, maar kan jij zien of deze codes toe te wijzen zijn aan de bak/diff compartiment of dat dit de PDK koppeling compartiment betreft? Ik weet namelijk zeker dat in de PDK compartiment wel een sensor zit.
Ook ben ik benieuwd of deze melden op het dashboard en of ze uit te schaken zijn in de software?
Re: Vastslaan achterwielen tijdens rijden afrid snelweg - 9
20 feb 2021 15:01
Ja ik een tool van launch, kun je heel veel mee ook coderen en zo en alles testen en uitlezen. Ik ga eens kijken of ik uit het bedradings schema wat wijzer kan worden. De noemen dit transmission foutcodes. Er kunnen 4 a4 tjes met foutcode,s zitten in je bak. Je zou denken dat ze het anders clutch noemen. Ga straks nog eens kijken
Re: Vastslaan achterwielen tijdens rijden afrid snelweg - 9
20 feb 2021 17:58
@ Johann, je schrijft daar Gedurende de proefrit met de GT3 in december gaf de auto een foutmelding "Anzeige defekt" en tegelijkertijd ging de naald van de temperatuurmeter naar 0 en de rode lampje and het eind van de meter begon te flikkeren.
plus je plaatst er dit bij:
Maar hier betreft het toch gewoon je KOELvloeistof temperatuurmeter?
Re: Vastslaan achterwielen tijdens rijden afrid snelweg - 9
20 feb 2021 18:03
Net ff met de PIWIS 2 actuele waardes van de PDK module uitgelezen. Er zit alleen op de sump een temperatuur sensor en volgens mij is dit de sump van koppeling gedeelte en niet je diff/ tandwielkast. omschrijving hiervan is in PIWIS II : Istwert Getriebesumpf temperatur (ATF). Er zit dus geen level sensor maar wel een zooi druk regelaars. Ik denk dat de specialist in Ede je wel kan zeggen welke sensor dit is om zeker te weten of de temperatuur sensor in je koppeling of diff zit.
Je kan hier nog lang over googelen maat feit is te weinig olie en aangezien geen lekkage want 2,7L ga je echt wel ergens zien een fout van de laatste service en heeft 'ie het nog lang gedaan! Wel zuur zo en gaan ze denk ik niet snel toegeven.
Re: Vastslaan achterwielen tijdens rijden afrid snelweg - 9
20 feb 2021 21:05
Volgens het bedradingsschema zit er alleen een oil temp sensor in het koppelings gedeelte. Gaat maar 1 draad naar de pdk regelunit. De oliekoeler van de koppeling is ook nog eens vloeistof gekoeld.
Re: Vastslaan achterwielen tijdens rijden afrid snelweg - 9
20 feb 2021 21:30
outletvalve schreef:Maar hier betreft het toch gewoon je KOELvloeistof temperatuurmeter?
Dat dachten ze eerst ook, en daarom hebben ze toen ook als eerst de waterpomp en thermostaat vervangen. Maar dat heeft de melding niet opgelost en na wat zoeken kwam ze uit op een kapotte solenoid bij de warmtewisselaar van de bak. Het was dus geen duidelijke foutmelding.
Re: Vastslaan achterwielen tijdens rijden afrid snelweg - 9
21 feb 2021 10:04
993 C2 schreef:Net ff met de PIWIS 2 actuele waardes van de PDK module uitgelezen. Er zit alleen op de sump een temperatuur sensor en volgens mij is dit de sump van koppeling gedeelte en niet je diff/ tandwielkast. omschrijving hiervan is in PIWIS II : Istwert Getriebesumpf temperatur (ATF). Er zit dus geen level sensor maar wel een zooi druk regelaars. Ik denk dat de specialist in Ede je wel kan zeggen welke sensor dit is om zeker te weten of de temperatuur sensor in je koppeling of diff zit.
Je kan hier nog lang over googelen maat feit is te weinig olie en aangezien geen lekkage want 2,7L ga je echt wel ergens zien een fout van de laatste service en heeft 'ie het nog lang gedaan! Wel zuur zo en gaan ze denk ik niet snel toegeven.
Heren,... bedankt voor de info
Nog 1 nachtje slapen en zal morgen de mannen in Ede vragen wat er voor sensoren inzitten... de bak ligt er nu nog uit omdat de laatste onderdelen ook morgen binnen komen. Als het goed is dan kan ik de 997 as woensdag ophalen...
Ik ga Porsche Rotterdam ook vragen welke sensoren er in de bak zitten en waar... ook wil ik een down load hebben van de meldingen en eventuele aanpassingen/ download/ upload nieuwe software en wanneer.... misschien komt daar wel iets uit wat leid naar het onderhoud.... ik weet wel 1 ding voor 100% en dat is dat de de specialist waar het onderhoud heeft plaats gevonden de auto nooit meer onder handen krijgt....
Ps, het item staat ook op Rennlist en daar komt ook uit dat het tijdens het onderhoud moet zijn gebeurt.
Re: Vastslaan achterwielen tijdens rijden afrid snelweg - 9
21 feb 2021 17:37
Ik heb vernomen dat omwille van uitstoot de schakel bereiken aangepast zijn tussen 997 en 991. Een vriend van mij heeft een 991 en deze schakelt zonder sport/sport plus eerder van mijn 997. Dus ga ik ervan uit dat er verschillende software programma's zijn voor de PDK.
Re: Vastslaan achterwielen tijdens rijden afrid snelweg - 9
21 feb 2021 21:23
Nou ik zou niet willen dat hij nog sneller schakelt, hij zit nu al snel in zijn 7 waardoor hij altijd laag in toeren zit. Ik zet hem tussen door ook vaak in sport zodat hij hem wat meer door trekt.
Re: Vastslaan achterwielen tijdens rijden afrid snelweg - 9
11 maart 2021 8:46
Ruud81 schreef:Die is natuurlijk lekker aan het rijden...
Hoi Ruud.... nee nog niet aan het rijden....helaas....er blijkt nog meer schade te zijn dan alleen het binnenwerk van de bak. Echter wordt er hard aan gewerkt en het komt helemaal goed. Laat nog wel even weten wanneer alles weer okay is en ik weer lekker aan het rijden ben.
Re: Vastslaan achterwielen tijdens rijden afrid snelweg - 9
29 maart 2021 13:59
Hoi Allemaal,
Even een eindverslag inzake de defecte PDK en diff door het gebrek aan olie in de diff. De gehele PDK is vervangen... na de inwendige delen is ook de behuizing vervangen door Auto Transmission uit Ede. Moet zeggen dat het wel even heeft geduurd, maar het resultaat is erg goed. De 997 rijd weer als vanouds en heb weer plezier in het rijden . Heb totaal geen reactie gehad van de specialist uit Nooddorp inzak enige verantwoordelijkheid. Ik heb dit Item ook op USA Rennlist forum geplaatst voor advies en hoe dit heeft kunnen ontstaan. De uitkomt is dat het zeer aannemelijk is dat er tijdens het aftappen van de PDK olie per ongelijk de verkeerde aftapplug is losgedraaid welke de differentieel olie aftapte tot 0,3L. Dit is een aftapplug direct naast de zwarte filterplaat onder de PDK hydrolyse kleppen en het lijkt alsof dit bij de PDK olie hoort. Aangezien de olie niet in een aparte bak is afgetapt kon ook niet de hoeveelheid en soort olie na het aftappen gecontroleerd worden. Daarna is de aftapplug van het filter los gemaakt om het laatste restje PDK olie eruit te laten lopen. Echter is toen pas de PDK olie afgelaten. Ook deze olie is niet apart opgevangen en kon niet meer gecontroleerd worden op hoeveelheid en soort. Het kan dus zijn dat de monteur niet eens in de gaten heeft gehad dit er iets fout ging. Dit is ook wat de specialist aangeeft. het is aan mij op te bewijzen dat er een fout is gemaakt. Ik ga in ieder geval NOOIT meer naar die gasten toe en adviseer een ieder hetzelfde.
Ik sluit hiermee dit item en wil iedereen hartelijk bedanken voor allen input.