Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 18:32



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Uitlaatdemper 997 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Uitlaatdemper 997
Beste forum-lid,

Even een technische vraag inzake de 997. Passen de uitlaatdempers van een 3.8 ook op een 3.6?
Mijn 3.6 uit 2006 heeft een af-fabriek optie waarbij ik de klep in de uitlaat dicht of open kan zetten. Mogelijk is deze info van belang i.v.m. mijn vraag.

Mocht iemand de onderdeelnummers van beide dempers weten dan verneem ik deze info ook graag (of een website waar ik deze kan terugvinden).

Alvast bedankt voor jullie reactie!


22 feb 2021 18:58
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Uitlaatdemper 997
Welkom :!:


22 feb 2021 21:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991 Carrera S- 2012
Rotterdam
Bericht Re: Uitlaatdemper 997
Welkom inderdaad. Aangenaam.
_________________________________________
Geld maakt misschien niet gelukkig, maar ik huil liever in een Porsche dan in de bus...


23 feb 2021 9:37
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Uitlaatdemper 997
Olaf schreef:
Welkom :!:
Dank je!


23 feb 2021 13:37
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Uitlaatdemper 997
Rekarr schreef:
Welkom inderdaad. Aangenaam.

Merci! Voor mij de eerste kennismaking hier :salut:


23 feb 2021 13:38
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche 997 MK1 2004 3.8 Carrera S
Bericht Re: Uitlaatdemper 997
Voor zover ik weet past het niet, is de diameter verschillend. Voor de onderdelenlijst kun je op de volgende site terecht:https://www.porsche.com/netherlands/nl/service/parts/origineleonderdelen/
Type en bouwjaar invullen en dan bladeren tot je bij de juiste pagina bent. (Tekening 202-00 / 202-03)


05 jul 2021 16:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Uitlaatdemper 997
@mirmar1805 als het alleen om de einddemper gaat, kan de gemiddelde automonteur met een lasdiploma dat prima oplossen door gebruik te maken van een verloopstuk (een zgn 'reductiedeel'). Ik heb ooit de einddemper van een BMW 330i onder mijn 420i laten monteren. De pijpen hadden ook andere diameters, maar dat was geen enkel probleem.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


05 jul 2021 17:36
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche 997 MK1 2004 3.8 Carrera S
Bericht Re: Uitlaatdemper 997
Ja klopt, maar dan is ie niet meer origineel. Wel een praktische oplossing. :salut:


05 jul 2021 21:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Uitlaatdemper 997
Beste allemaal, dan heb ik wel ff een vraag die hier wellicht ook past. Deze "uitlaat klep" wordt volgens mij bedient middels een vacuümslang. Dus standje sport indrukken : klep opent etc. Nu blijft bij mij deze klep weleens "hangen". Ofwel bij klep open gaat deze met regelmaat bij wisselend toerental toch dicht staan etc. Irritant dus! Gekozen oplossing is slangeinde losgetrokken op het blok en ff keurig opgeborgen. Nu staat de klep altijd open, vaak wel zo leuk. Alleen als je veel snelweg KM's maakt/heel vroeg thuis wegrijdt en de buurt wil laten slapen, wens je soms wat minder herrie. Ik wil dit dus functionerend hebben. Kan iemand mij de werking uitleggen en zeggen of ik dit op de brug zelf kan oplossen? Ook wel handig voor de vraag in dit toppic : waar zit de klep en hoe werkt deze? Op de 997 Turbo bestond deze optie niet. Nu op de 997 4S wel. Dank maar weer........


24 aug 2021 12:07
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.