Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2024 14:55



Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Olieverbruik of eigenlijk misbruik..... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S Coupé Tiptronic
Egmond aan den Hoef
Bericht Olieverbruik of eigenlijk misbruik.....
Oliedom. Zo zou je het ook kunnen bestempelen. Je kent het vast wel, zo'n fles reserve olie voor in de kofferruimte. Niet handig als je dan de dop er niet goed op hebt zitten :bang:

Gevolg zo'n 200 cc olie gelekt op het tapijt in de kofferruimte. Vette boel. Om dat schoon te maken alle bekleding verwijderd (gaat vrij simpel) en vervolgens ontvet en gereinigd. Mooie van zo'n actie is dat je dan ook zicht hebt op de kale carrosserie aldaar. En dat zag er volkomen roest- en kreukvrij uit. Bevestiging dus van wat ik al wist, in ieder geval aan de voorzijde nooit grote schade gehad. Leuk om ook stickers met data tegen te komen die de periode van geboorte van de auto bevestigen :thumleft:

Tip aan de collega 911 rijders: doe die dop echt goed dicht en doe er een plastic zakje omheen :D

78541 78542 78543 78544
_________________________________________
996 Carrera 4S Coupé Tiptronic - midnight blue metallic - augustus 2003 - 75.000 km - Japanse import


08 maart 2021 12:23
Profiel
PorscheForum Rookie
Geleen
Bericht Re: Olieverbruik of eigenlijk misbruik.....
Een van de vorige eigenaren is het zelfde overkomen bij die van mij.

Hoe heb je het tapijt goed schoon gekregen??

Gr. Mike


08 maart 2021 13:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Olieverbruik of eigenlijk misbruik.....
Dat is vervelend.

Ooit een jerrycan met benzine in de koferbak van de DD gehad, waarvan de gehele inhoud uit de jerrycan was gekomen..... :evil:


08 maart 2021 13:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Olieverbruik of eigenlijk misbruik.....
Ze hebben bij porsche mooie tasjes om je bus olie in tedoen. Zit met klitteband vast aan je bekleding.
Of dat ook helpt als je dop er niet goed op zit weet ik niet maar dat zul je nu nooit meer hebben.
Ze kijken dit bij porsche bij de beurt ook na en vullen je flesje bij als het nodig is


08 maart 2021 13:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Olieverbruik of eigenlijk misbruik.....
Wel weer mooi schoon nu, en roest voorlopig ook niet meer :thumleft:

Heb het ook eens gehad met een kan WD-40. Die lucht bleef een half jaar hangen :bang:


08 maart 2021 14:04
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S Coupé Tiptronic
Egmond aan den Hoef
Bericht Re: Olieverbruik of eigenlijk misbruik.....
MrCola schreef:
Hoe heb je het tapijt goed schoon gekregen??


Met dat reinigingsspul van Stipt Polish Point shop


08 maart 2021 18:02
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Olieverbruik of eigenlijk misbruik.....
:mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 maart 2021 0:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Olieverbruik of eigenlijk misbruik.....
Gelukkig heb ik in deze er van te voren goed over nagedacht; ik heb de fles in een plastic zak zitten (afsluitbare plastic zak) en daarna in de originele oliehouder tas wat met klittenband vast zit aan de bekleding (wat Anton964) ook al aangaf.
Enige wat ik me afvraag is of warmte of kou invloed heeft op de druk op de dop van de fles? (ik heb ooit eens een fles wijn in mijn daily laten liggen toen het snikheet was, en je raad het al; toen ik terugkwam was de fles leeg en de inhoud opgenomen in mijn tapijt :bang: )


09 maart 2021 9:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Olieverbruik of eigenlijk misbruik.....
Waarom zou je zo’n risico op lekken willen nemen? Maw, waarom wil je een fles olie in de P hebben liggen met alle gevolgen van dien? Als ie echt zoveel lekt dat je dit nodig hebt zou ik op zoek gaan naar een andere.. je kunt toch makkelijk na thuiskomt olie bijvullen indien nodig (maar ik verwijs naar mijn vorige opmerking..:)). Of mis ik iets?


09 maart 2021 9:50
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Olieverbruik of eigenlijk misbruik.....
anton964 schreef:
Ze hebben bij porsche mooie tasjes om je bus olie in tedoen. Zit met klitteband vast aan je bekleding.


Tasje is niet olie-dicht, maar door de klittenband kan je ‘m zo plaatsen dat’ie (bijna) rechtop staat :idea:


09 maart 2021 10:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Olieverbruik of eigenlijk misbruik.....
Ruud81 schreef:
Enige wat ik me afvraag is of warmte of kou invloed heeft op de druk op de dop van de fles?
Luchtdruk in ieder geval wel. Bovenop de bergpas is de druk in de oliefles hoger dan de omgevingsdruk door het hoogteverschil. Een slecht dichtgedraaide stop kan dan voor problemen zorgen, tenzij de fles mooi rechtop staat.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


09 maart 2021 10:46
Profiel
Bericht Re: Olieverbruik of eigenlijk misbruik.....
Op lange ritten , je weet nooit dat je motor plots meer verbruikt dan normaal
de mijne verbruikt nog geen 100 ml op 5000 km
ik vul em heel traag, per 100ml..veel rust tussen.. zodra de overfill indicatie aangaat stop ik
zolang die overfil indicatie niet afgaat, weet ik dus dat ik nagenoeg niks heb verbruikt en ik test mijn olie bij elke beurt, zit geen water in)


Maar ik heb wel die fles van 1 liter bij in zoeen tasje vooral voor lange ritten of track days.
Ik neem daarvoor een nieuwe fles, die nog verzegeld is.. Die zijn gemaakt om toch in transport eea te kunnen hebben.
luchtdruk kan bijna geen verschil maken, want de fles zit hoofdzakelijk vol olie en dat volume verandert niet met luchtdruk of niet noemenswaardig met warmte.
Dat minuscuul beetje lucht in de nek van de fles zal echt het verschil niet maken.

Elke keer ik mijn olie ververs, roteer ik die opnieuw zodat ik geen oude olie meezeul.. (ja olie heeft ook een bewaar duur)


09 maart 2021 15:08
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Olieverbruik of eigenlijk misbruik.....
Jezus waar moet het heen met de wereld als mensen al niet meer weten hoe ze een flesje olie moeten meenemen?
Ik heb altijd drie soorten olie bij me: motorolie, babyolie en monopolie. En ze lekken nooit.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


09 maart 2021 18:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Olieverbruik of eigenlijk misbruik.....
Hoe wordt de zonnebrandolie verpakt bij de cabriorijders?


Ohja niet met je zonnebrandoliehanden aan je radioknoppen zitten draaien, gaan ze van plakken..


09 maart 2021 18:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Olieverbruik of eigenlijk misbruik.....
Idd NordRack, we zijn verloren, wat een gemuts.
Ik had altijd een liter 0w40 in het vooronder liggen in de kofferruimte.
Geen enkel probleem, manmanman wat een gezever, het zal wel door de Corona komen..... :twisted:


09 maart 2021 18:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Olieverbruik of eigenlijk misbruik.....
PTT schreef:
Hoe wordt de zonnebrandolie verpakt bij de cabriorijders?
Ik heb het in het ruitensproeireservoir zitten en de sproeiers iets hoger afgesteld. Op die manier kan ik af en toe een wolkje in mijn gezicht spuiten zonder vieze handen te krijgen :mrgreen:

Maar on-topic: @Robbert ik ben blij voor je dat je de olie uit de matten hebt gekregen :cheers:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


09 maart 2021 18:40
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S Coupé Tiptronic
Egmond aan den Hoef
Bericht Re: Olieverbruik of eigenlijk misbruik.....
mark996 schreef:
Waarom zou je zo’n risico op lekken willen nemen? Maw, waarom wil je een fles olie in de P hebben liggen met alle gevolgen van dien? Als ie echt zoveel lekt dat je dit nodig hebt zou ik op zoek gaan naar een andere.. je kunt toch makkelijk na thuiskomt olie bijvullen indien nodig (maar ik verwijs naar mijn vorige opmerking..:)). Of mis ik iets?


Je hebt helemaal gelijk. Fles is eruit. Aanwezigheid was gewoonte. Geen enkele noodzaak. Nooit onderweg bijgevuld, ook niet tijdens europese trip.....dus een, onnodig risico :salut:
_________________________________________
996 Carrera 4S Coupé Tiptronic - midnight blue metallic - augustus 2003 - 75.000 km - Japanse import


09 maart 2021 19:08
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S Coupé Tiptronic
Egmond aan den Hoef
Bericht Re: Olieverbruik of eigenlijk misbruik.....
alvin01 schreef:
Idd NordRack, we zijn verloren, wat een gemuts.
Ik had altijd een liter 0w40 in het vooronder liggen in de kofferruimte.
Geen enkel probleem, manmanman wat een gezever, het zal wel door de Corona komen..... :twisted:


Dat corona maakt meer kapot dan je lief is :ba:
_________________________________________
996 Carrera 4S Coupé Tiptronic - midnight blue metallic - augustus 2003 - 75.000 km - Japanse import


09 maart 2021 19:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Olieverbruik of eigenlijk misbruik.....
Pas maar op,

oil anxiety


09 maart 2021 19:13
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Olieverbruik of eigenlijk misbruik.....
mayonaise schreef:
Op lange ritten , je weet nooit dat je motor plots meer verbruikt dan normaal
de mijne verbruikt nog geen 100 ml op 5000 km
ik vul em heel traag, per 100ml..veel rust tussen.. zodra de overfill indicatie aangaat stop ik.


Ok, met lange ritten .... moet'ie wel erg veel gebruiken wil je de 13 liter olie (bij een 911) uit het systeem opstoken :idea:

Beter een paar liter "underfill" dan 1 liter overfill :wink:

Met jouw verbruik hoef je 'm tussen de oliewissels in niet eens bij te vullen :thumleft:


09 maart 2021 19:40
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Olieverbruik of eigenlijk misbruik.....
Mijn vorige 964 luste wel wat olie en op zo'n alpentrip van 5000km ging er aardig wat flesjes in. Mijn GT3 en 924 gebruik nauwelijks olie.

Ik heb ook altijd olie bij me in al mijn auto's. En een ratelsetje, en schroevendraaier, en zipties, en zekeringen, en DME relais, en doeken, en octane booster, en WD40, en een nijptang. Er is altijd iemand die iets nodig heeft op een roadtrip :idea:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


09 maart 2021 19:47
Profiel
Bericht Re: Olieverbruik of eigenlijk misbruik.....
Olaf schreef:
Met jouw verbruik hoef je 'm tussen de oliewissels in niet eens bij te vullen :thumleft:


nope, maar vroeger zat ik in de scouts, en ik ben nu nog altijd prepared :D


09 maart 2021 19:54
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Olieverbruik of eigenlijk misbruik.....
Afbeelding

De haakjes kant van het klitteband werkt perfect samen met de bekleding in de kofferruimte.


09 maart 2021 20:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Olieverbruik of eigenlijk misbruik.....
:mrgreen: wat een geweldige reacties :mrgreen:

NordRack2 schreef:
Jezus waar moet het heen met de wereld als mensen al niet meer weten hoe ze een flesje olie moeten meenemen?
Ik heb altijd drie soorten olie bij me: motorolie, babyolie en monopolie. En ze lekken nooit.


Je vergeet je vaseline :mrgreen:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


09 maart 2021 20:26
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Olieverbruik of eigenlijk misbruik.....
Johann schreef:
Er is altijd iemand die iets nodig heeft op een roadtrip :idea:


Ik ben altijd blij met de PF’ers en toerrit-genoten die vroeger ANWB road-assistant wilde worden :cheesy:

Sleep zelf nooit wat mee - maar heb wel al ‘ns dankbaar gebruik gemaakt van een toolkit die iemand bij zich had.

Oh —- en ook weleens een paar liter olie geleend :D


09 maart 2021 20:30
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.