Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 22:44



Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
997 Turbo Cargraphic Super Sound 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht 997 Turbo Cargraphic Super Sound
Zijn er leden op dit forum die een 997 Turbo hebben met Cargraphic uitlaat?
Mijn 997 Turbo klinkt van buiten beter dan wanneer ik achter het stuur zit.

Ik speel dus met het idee om een andere uitlaat te plaatsen, maar wil wel graag dat het er van buiten origineel uit blijft zien.
Ook wil ik wel kwaliteit die niet voor origineel onder doet.
Na wat zoeken kwam ik op de Cargraphic Super Sound uitlaat.

Nadeel is dat die geen kleppen heeft, dus altijd luider klinkt dat de originele uitlaat.
Als er iemand deze uitlaat onder zijn auto heeft, zou ik graag eens komen luisteren of dat is was ik zoek.

Als iemand een nog betere optie heeft, hoor ik het natuurlijk ook graag, maar ik wil dus liever niet afwijken van het originele eindstuk van de demper.


22 apr 2021 20:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 997 Turbo Cargraphic Super Sound
Ik heb een Cargraphic. ooit gebruikt gekocht op ebay. Zit er inmiddels 3 jaar en 120k km's onder. Klinkt super en geen storende resonanties.
Geen idee of dit de supersound is, maar is beduidend beter dan standaard. Met de sportkats (200 cell) ruim 20 pk extra gemeten (maar misschien waren die er van te voren ook al....). Als je een keer wilt komen luisteren ben je van harte welkom (den Bosch).


22 apr 2021 23:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht Re: 997 Turbo Cargraphic Super Sound
Lange +/-30-40 mm gatenboor pakken en gewoon door de uitgang van je uitlaat met de boor een gat boren (zowel door de linker- als rechterpijp natuurlijk). Hierdoor bypass je een groot deel van je demper, wat weer een zwaarder en voller geluid geeft. Heel simpel, 10 minuten werk en geen resonanties etc!
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


10 mei 2021 20:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: 997 Turbo Cargraphic Super Sound
Bedankt voor de tip :thumleft:

Naar mijn smaak is het geluid aan de buitenzijde van de auto met de originele uitlaat al op het juiste niveau.
Het geluid in het interieur is echter erg gedempt, ik hoor enkel een soort continue zware bas niet echt de grom of roffel die ik zou willen.

Ik heb mij er inmiddels al bij neergelegd dat ik niet het geluid in het interieur ga krijgen die ik wil zonder aan de buitenkant een veel te luide uitlaat te hebben.
Verwijderen van isolatie is ook niet een optie, want heel stil is de auto al niet, dan ga je meer bandengeluid horen e.d.
Boven de 3000 toeren klinkt de auto ook wel beter, maar de tiptronic schakelt bij gewoon gebruik gewoon heel snel door.

Ik heb het dus al wel afgesloten voor mijzelf, denk niet dat ik meer tevreden ben als ik hier iets aan ga veranderen.


10 mei 2021 23:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 997 Turbo Cargraphic Super Sound
Ik heb lang met dezelfde gedachte gelopen toen ik de turbo nog had, al vond ik het geluid buiten ook wel een beetje braaf.
Als je het sportchrono pakket hebt klinkt de auto overigens al wel wat beter in sport(+). Volgens mij gaat er dan een klep open (of juist dicht).

en anders het volume van de speakers wat harder :mrgreen: :

https://youtu.be/qvWxhhi0_yk
_________________________________________
footers zuigen! :D


11 mei 2021 9:03
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.