Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 16:38



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
997.1 S originele uitlaatdempers 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht 997.1 S originele uitlaatdempers
Hi Forummers,
ik rij een 997 cabrio met uitlaatdempers die (gundo) gehackt zijn. Ik kocht de auto zo tweedehands en in het begin stoorde ik me niet aan de sound met deze dempers. In lage toeren is het best leuk, hees en sportief, maar boven de 3500 toeren wordt het echt te luid, zeker met de kap open (de hele zomer dus). Ik zou wat meer discretie op prijs kunnen stellen en ben daarom op zoek naar originele uitlaatdempers voor de 997.1 S
Heeft iemand op het forum (of daarbuiten) zo'n stel liggen in goede staat. Afhalen is geen probleem (of de grenzen zouden terug moeten sluiten).
Ik hoor het graag.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


28 apr 2021 9:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Re: 997.1 S originele uitlaatdempers
Ik rij ook met dezelfde combinatie. Ik vind het echter een heerlijke en goedkope verbetering. Maar goed smaken verschillen ;) Maar een beetje fatsoenlijke lasser zou de einddempers evt ook weer in originele staat kunnen brengen lijkt mij. Kwestie van het bypass pijpje eruit zagen en de gaten weer netjes dichtlassen.
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


02 mei 2021 22:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: 997.1 S originele uitlaatdempers
Ik heb ondertussen een setje originele kunnen scoren en die liggen nu klaar om gemonteerd te worden.
@ brian951: inderdaad, smaken verschillen, gundo hacks ook trouwens. De doormeter van de bypass pijpjes speelt hier een rol.
En uiteraard, zoveel mensen er zijn, zoveel meningen ... En ik heb het graag wat discreter. Voordeel in deze is dat ik nu beide type dempers heb. Stel nu dat ik de originele toch te soft vind kan ik nog altijd switchen.
Dan wat het verwijderen van de bypasses en dichtlassen betreft, dat had ook een oplossing geweest, maar ik vond niet meteen een lasser die er zich aan wou wagen.
We zullen zien wat het gaat geven.
In ieder geval, de zoektocht naar originele demper houdt hier op, maar ik post nog een evaluatie betreffende, ben ik nu tevreden met de originele of niet.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


03 mei 2021 9:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 997.1 S originele uitlaatdempers
Mooi ... meningen evolueren ook. Had hetzelfde met de Carnewal mod op mijn dempers. In eerste instantie klinkt het leuk. Maar na een tijd merk je dat het gewoon een vervelende dreun wordt.


04 mei 2021 12:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 997.1 S originele uitlaatdempers
Je kan in de gmundo hack pijpjes kleppen laten lassen.

bijvoorbeeld deze en dan nadenken of je kleppen wilt die onbediend open staan. Dat is wat Porsche doet. Of onbediend gesloten voor een discretere start zolang er gedurende de eerste seconde nog geen motorvacuum is opgebouwd.


04 mei 2021 17:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: 997.1 S originele uitlaatdempers
Dat is misschien nog een idee om met de gundo dempers te doen als ze gedemonteerd zijn. Dan heb je idd de keuze tussen veel of gematigd.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


04 mei 2021 19:19
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.