Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 20:29



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Chip tuning Porsche Panamera 970 E-Hybrid 421 pk 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Chip tuning Porsche Panamera 970 E-Hybrid 421 pk
Dag Porsche fans, op internet zijn veel bedrijven te vinden die claimen een Porsche Panamera 970 e-hybrid te kunnen chiptunen. Maar de hamvraag is natuurlijk. Wie heeft zijn e-hybrid 970 laten tunen en waar? En 2de vraag: is de toename in pk en nm het geld waard?

Bedankt!


07 sep 2021 15:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Chip tuning Porsche Panamera 970 E-Hybrid 421 pk
ATM Chiptuning is Houten kan het doen. Ik heb zelf ook een Panamera en ben ook wel benieuwd naar ervaringen van anderen, dus mocht je het laten doen, dan verneem ik het graag :thumleft:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


07 sep 2021 20:38
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Chip tuning Porsche Panamera 970 E-Hybrid 421 pk
Mijn Panamera Hybride heeft stage 1, geen standaard file zoals vele tuners maar custom.
Origineel heeft ie volgens het boekje in sportplus stand 416 pk en 590 Nm, maar op testbank kwam ie uit op 379,2 pk en 600.42 Nm.
Volgens tuner is bij een Porsche pk's op zijn testbank moeilijk meten, maar koppel vaak wel klopt.

Na stage 1 heb ik nu 443.7 pk en 685.02 Nm. Dus toename van 65 pk en 85 Nm.
Aangeraden is om koppel niet boven de 700 Nm uit te laten komen, daarom ook safe laten tunen.

Het is zeker een aanrader.
Mijn Panamera rijdt heel wat vloeiender en extra pk's maar zeker de extra koppel is erg meegenomen.

Ook heeft de tuner gasresponse als je op E-mode rijdt aangepast. Nu bij opeens volgas rijden, is overgang naar op benzine rijden veel soepeler en pakt ie response meteen.
Voor mij een zeker een aanrader.


08 sep 2021 17:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Chip tuning Porsche Panamera 970 E-Hybrid 421 pk
Ik zie dat VAG-Techniek uit Nuenen dit ook aanbied: https://www.vagtechniek.nl/chiptuning/p ... id++416pk/
Van de personen welke daar zijn geweest hoor ik alleen maar positieve berichten.
_________________________________________
Mvg,

René


09 sep 2021 9:01
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Chip tuning Porsche Panamera 970 E-Hybrid 421 pk
In de Audi scene is VAG Techniek in Nuenen een (zeer positief) begrip.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 sep 2021 10:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Chip tuning Porsche Panamera 970 E-Hybrid 421 pk
Ooit de R32 daarheen gebracht voor een vliegwiel wissel, zeer netjes geholpen, is me nog steeds bijgebleven. Helaas zitten ze te ver weg, maar anders was ik daar gebleven in onderhoud. Aanrader dus wat mij betreft


09 sep 2021 11:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Chip tuning Porsche Panamera 970 E-Hybrid 421 pk
In een ver grijs verleden mijn Golfje TDI ook door VAGtuning onder handen laten nemen. Voor zover mijn kennis reikt werk(t)en daar gasten met verstand en ervaring. Mij werd na aankomst en controle van de auto bijv. geadviseerd om mijn dubbelmassavliegwiel te vervangen door een vaste, om zo na de stage 2 tuning evt problemen aan de koppeling te voorkomen door het verhoogde koppel. Dat voelde in eerste instantie aan koppelverkoop (pun intended), maar na een goede uitleg (over de werking van een vliegwiel en waarom een vaste beter was) en zonder druk om het bij hen te laten doen kreeg ik een nette prijsopgaaf en ze konden het ook direct uitvoeren. Heb toen even wat rondgebeld (mobiel internet was toen nog niet echt in zwang) om zeker te zijn dat ik geen oor aan werd genaaid en kreeg overal bevestiging dat dit inderdaad beter was. Dus meteen laten doen.
De proefrit voelde alsof ik in een totaal andere auto stapte. Dus voor wat het waard is, ik was heel tevreden over die club.

Geen ervaring met Porsches tunen overigens. Bij mijn NA-motor niet zo zinvol.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


09 sep 2021 14:56
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera S Cabrio 2012 Ex-996.2 Carrera 4 Tip Cabriolet (2002)
Sittard
Bericht Re: Chip tuning Porsche Panamera 970 E-Hybrid 421 pk
+1 ook daar geweest voor tuning van een Skoda Yeti(!). Prima geholpen, goede uitleg en advies. Meteen ook de PDK bak anders geprogrammeerd, veel fijner gedrag bij wegrijden, al met al een aanrader.

Groeten, Leo


09 sep 2021 15:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Chip tuning Porsche Panamera 970 E-Hybrid 421 pk
LKPS schreef:
....Skoda Yeti(!).....PDK bak.............


:mrgreen:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


09 sep 2021 16:23
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera S Cabrio 2012 Ex-996.2 Carrera 4 Tip Cabriolet (2002)
Sittard
Bericht Re: Chip tuning Porsche Panamera 970 E-Hybrid 421 pk
Oeps, DSG... Tsja, heb nu een tiptronic, wens is de vader van de gedachte denk ik..


09 sep 2021 22:53
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Chip tuning Porsche Panamera 970 E-Hybrid 421 pk
nepnerd schreef:
Mijn Panamera Hybride heeft stage 1, geen standaard file zoals vele tuners maar custom.
Origineel heeft ie volgens het boekje in sportplus stand 416 pk en 590 Nm, maar op testbank kwam ie uit op 379,2 pk en 600.42 Nm.
Volgens tuner is bij een Porsche pk's op zijn testbank moeilijk meten, maar koppel vaak wel klopt.

Na stage 1 heb ik nu 443.7 pk en 685.02 Nm. Dus toename van 65 pk en 85 Nm.
Aangeraden is om koppel niet boven de 700 Nm uit te laten komen, daarom ook safe laten tunen.

Het is zeker een aanrader.
Mijn Panamera rijdt heel wat vloeiender en extra pk's maar zeker de extra koppel is erg meegenomen.

Ook heeft de tuner gasresponse als je op E-mode rijdt aangepast. Nu bij opeens volgas rijden, is overgang naar op benzine rijden veel soepeler en pakt ie response meteen.
Voor mij een zeker een aanrader.


Het is al een oude post, maar waar ben je destijds geweest?


08 jan 2024 13:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Chip tuning Porsche Panamera 970 E-Hybrid 421 pk
Stuur hem een PB, misschien komt die nog ergens in een actieve mailbox terecht want al een kleine 2 jaar niet meer op het forum geweest - succes!!
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


08 jan 2024 14:10
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blokkie1967


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.