Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 20:36



Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
boxster of cayman 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc coupe 82' chiffon weiss
Haarlem
Bericht boxster of cayman
beste allen,

Ik ben een beetje aan het rondneuzen naar een boxster of een cayman liefst een S. Mijn budget is een beetje rottig. 20 a 22k ongeveer.

cayman gaat dan niet lukken vrees is, of ik moet accepteren dat een 2.7 ook prima is...

Boxster heb ik meer keus, maar dan wordt het 986. Die vind ik aanmerkelijk minder mooi
de 986 heeft mijns inziens een gedateerd interieur en spiegelei koplampen zijn niet mijn smaak.
Uitzondering: eentje met oranje/rood interieur. Lekker fout maar zo gaaf!

Welke ervaringen hebben jullie met deze motoren?
latere 2.7 of de eerste 3.2S blokken?
Is er verschil tussen euro en VS modellen?

Hoe zijn jullie kwijt aan jaarlijks onderhoud?
Ik rij niet veel, zo'n 4000 km per jaar


20 okt 2021 22:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: boxter of cayman
Dat is een prima budget om een hele goede, gereviseerde of keurig onderhouden, 986 S met interessante km-stand te kopen. Een Boxster 987 2.7 moet ook nog wel lukken, maar wordt al lastiger. Houd rekening met 1000-1500 euro onderhoud per jaar, alles is inmiddels 15-20 jaar oud en moet dus een keer vervangen worden. Qua bedrijfszekerheid is de 2.7 in mijn ogen waarschijnlijk de betere, maar die discussie ga ik hier niet opnieuw beginnen. Daarover is heel veel te lezen, als je zoekt op bore-scoring of IMS. Maar laat je niet gek maken: iedereen op dit Forum met een waterkoker heeft uiteindelijk gewoon de auto gekocht die naar zijn/haar zin was en het (overzichtelijke) risico van motorschade geaccepteerd en ingecalculeerd. Veruit de meesten zullen het nooit meemaken. Ik zou altijd voor een Europese auto gaan, met bekende onderhoudshistorie.


21 okt 2021 8:30
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: boxter of cayman
Ik zat met ongeveer dezelfde keuzes: Boxster of Cayman, en S of non-S, maar dan in de 981-generatie.

Ik heb zelf uiteindelijk voor de Cayman gekozen, omdat ik dat gewoon de mooiere auto vind, en omdat deze net wat praktischer is dan de Boxster. Het aantal dagen dat je in Nederland open kunt rijden is enigszins beperkt, en hoewel een volkomen non-argument: mijn vrienden (M) rijden graag mee, en 2 kerels is een cabrio is... Precies.

Dan de motorisering. Ik heb beide gereden, dus de S en non-S. Het verschil in vermogen en rijbeleving was niet te rechtvaardigen door het grote prijsverschil. Bij dezelfde uitrusting, bouwjaar en km-stand was een S zo'n €5-10K duurder. Dus ik hade de keuze tussen een jonge non-S met lage km-stand, of een oudere S met hogere km-stand. Omdat ik ze allebei geweldig vond rijden en de S er niet echt uitsprong voor mij, heb ik dus voor de jonge non-S met lage km-stand gekozen.

En ik heb nog geen dag spijt!

Mijn tip: ga zowel de Boxster als Cayman bekijken, en kijk of je zowel S als non-S kunt proefrijden, en maak dan je keuze.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


21 okt 2021 9:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: boxter of cayman
Mijne komt over twee weken te koop voor 25k, net iets boven je budget zoals ik lees. Voordeel van de mijne is wel dat de motor compleet gereviseerd is (á €12k) waarbij alle kwalen direct zijn verholpen.

Kwalen van deze modellen:
-Bore scoring (kantelende zuigers)
-AOS
-IMS lager

Moet er wel bij vermelden dat mijn Cayman niet meer geheel origineel is, met een vaste achterspoiler en andere voorbumper, maar mocht dat je smaak zijn dan is er geen probleem.

Mocht het wat voor je zijn dan kunnen we even contact hebben.


21 okt 2021 10:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: boxter of cayman
Als je niet het circuit opgaat of veel naar Duitsland denk ik dat je net zo goed een non-S kan kopen, ik heb een S met PDK en ik vind het een geweldige auto, maar als ik 1 minpunt moet noemen is het dat je er in NL eigenlijk geen ruk aan hebt, dotje gas en je rijd al te hard, we hebben hier niet echt leuke bochtige bergwegen zoals bijvoorbeeld in Frankrijk dus tenzij je veel roadtrips/vakanties doet zul je niet veel leuke wegen tegenkomen.
Als je hier op je navigatie instelt om snelwegen te mijden in de hoop wat lol te hebben met je auto kom je 60 rotondes tegen, 80 km wegen waar je 9 van de 10x niet mag inhalen en natuurlijk zit er een rij auto's met een vrachtwagen voorop voor je neus, de leuke smalle weggetjes met een beetje bochten zijn 60km, etc. etc.

Dus ik heb niet echt veel kans om de mijne lekker op zijn staart te trappen, Sport en Sport Plus gebruik ik nooit tenzij ik iemand die de auto nog niet kent meeneem voor een ritje.

Ik heb vroeger een 205 GTi gehad, en omdat die toch een stukje langzamer is dan de Cayman S moest die vaker hoog in de toeren om er wat uit te halen.

Als ik nu moest kiezen tussen een 205 GTi en mijn Cayman zou ik nog steeds de Cayman kiezen, want zoals ik al zei het is wel een geweldige auto, maar als ik nu nog geen Porsche had en budget voor een 986 S met die lelijke lampen (sorry 996/986 liefhebbers) of een 987 non-S dan zou mijn keuze snel zijn gemaakt.


21 okt 2021 11:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: boxter of cayman
Ik denk ook dat dat te maken heeft met de automaat (tip of pdk) eerlijk gezegd. Met de handbak is voor mij bijvoorbeeld iedere gewone rotonde ook werken en leuk, met een automaat is dat gewoon een rotonde. Maar dat kan aan mij liggen natuurlijk:)

Als tip voor de ts, ga rijden met een tip en handbak voor het verschil in rijden


21 okt 2021 11:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: boxter of cayman
Polydeukes schreef:
mijn vrienden (M) rijden graag mee, en 2 kerels is een cabrio is... Precies.



:lol: apart om (mede) daardoor je keuze te laten bepalen.

Ik zou altijd voor een Boxster gaan, want cabrio rijden is gewoon heel leuk, Een Cayman vind ik ook een net-niet-auto. Dan zou ik altijd voor een 911 gaan.
S of non-S; Als je hem straks weer verkoopt levert de S ook weer meer op. dus de meerprijs ben je zeker niet kwijt.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


21 okt 2021 12:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: boxter of cayman
mark996 schreef:
Ik denk ook dat dat te maken heeft met de automaat (tip of pdk) eerlijk gezegd. Met de handbak is voor mij bijvoorbeeld iedere gewone rotonde ook werken en leuk, met een automaat is dat gewoon een rotonde. Maar dat kan aan mij liggen natuurlijk:)

Niet dat rotondes niet leuk kunnen zijn, maar ik ben (tenminste op de wegen waar ik vaak rij) bijna nooit de enige op de weg, dus rotondes pak je met dezelfde snelheid als je voorganger, of de auto daarvoor, of die vrachtwagen waar we allemaal achter zitten, etc. en met mijn geluk is mijn voorganger vaak een 75-plusser die bang is om de rotonde überhaupt op te gaan, laat staan een beetje accelereren met zijn zilveren Opel Agila 1.0 ecoFLEX, dan maakt het dus niet uit of je een S of non-S bij je hebt, en zou ik dus zeker de auto met de lelijke lampen (TS heeft zelf ook aangegeven die lelijk te vinden) laten staan.

Ik wilde zelf toen ik me hier voorstelde ook het maximale uit mijn budget halen dus heel graag een S, dus ik snap de vraag wel, maar mijn mening sinds ik hem heb is: Geweldig maar een non-S zou me ook prima zijn bevallen weet ik nu :)


21 okt 2021 12:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: boxter of cayman
Zelfs met de 107 van de vrouw erger ik me nog mateloos op zulke wegen, dus dat is niet persé toe te schrijven aan een snellere versie :mrgreen: maar elke auto met >100pk is eigenlijk complete nonsense in NL, maar wel leuk op die paar momenten dat je er even de ruimte voor hebt.


21 okt 2021 12:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: boxter of cayman
Cazzo Super Veloce schreef:
:lol: apart om (mede) daardoor je keuze te laten bepalen.

Ik zou altijd voor een Boxster gaan, want cabrio rijden is gewoon heel leuk, Een Cayman vind ik ook een net-niet-auto. Dan zou ik altijd voor een 911 gaan.
S of non-S; Als je hem straks weer verkoopt levert de S ook weer meer op. dus de meerprijs ben je zeker niet kwijt.

Ik zei toch dat het een compleet non-argument is :wink:

Over Boxster vs Cayman, Cayman vs 911 en S vs non-S:
Gelukkig hebben we allemaal verschillende smaken, verschillende behoeftes en verschillende budgetten. Anders zou het nóg saaier zijn op onze wegen.

911 versus Cayman/Boxster was voor mij snel besloten: voor mijn budget kon ik kiezen tussen een 997.1 carrera met tip of een 981 met PDK. De 981 is in veel opzichten een betere auto (betrouwbaardere techniek, moderner interieur, lichter, motor op de juiste plek, betere wegligging, etc.) Ok, hij is misschien niet sneller, maar dat vind ik persoonlijk minder belangrijk. De puristen die zeggen "er is maar 1 P en dat is de 911" hebben nog nooit in een Cayman/Boxster gereden denk ik :ass: :mrgreen:

En je hebt gelijk, cabrio rijden is hartstikke leuk, maar 90% van het jaar rij je met het dak dicht. En ik vind de meeste coupés gewoon veel mooier (en sportiever ogen) dan cabrio's. Bijkomend voordeel is dat de achterbak/hatchback van de Cayman veel bruikbaarder is dan de kofferbak van de Boxster, zeker als je met het dak open wil rijden.

S vs non-S heb ik al uitgelegd. Voor mij is die paar tienden sneller niet zo belangrijk, vooral omdat je het volledige potentieel in Nederland toch niet legaal kunt gebruiken. De non-S is snel zat en klinkt geweldig boven de 4000 toeren. Dat je dat prijsverschil bij verkoop wel terugziet is leuk, maar je moet het eerst wel uitgeven.

Maar goed, laten we ons beperken tot het gevraagde advies, en niet een discussie voeren waar we toch niet uit gaan komen, omdat we andere dingen belangrijk vinden :salut:
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


21 okt 2021 13:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: boxter of cayman
Ik wilde ook niet een discussie voeren, alleen mn mening geven :mrgreen:
Ben het overigens met je eens dat een 911 niet altijd de beste keuze is, ik zou bijv liever een Boxster dan een 911 Cabrio willen. Maar ook liever een 911 Carrera dan een Cayman.
Allemaal een kwestie van smaak.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


21 okt 2021 13:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: boxter of cayman
Ik zit net zoals TS een beetje met hetzelfde, maar dan alleen met de Boxster 986. Een Cayman vind ik wel een gave auto, maar ik zoek een cabrio.
Zelf ga ik ook heen en weer van 2.5 naar een S, of toch een 2.7 als compromis. Met het budget tot 20K moet een goede S ook wel te vinden zijn. Ik ben eigenlijk helemaal geen extreem sportieve rijder, en zal de extra pk's van een S niet nodig hebben. Maar meer vermogen zit natuurlijk nooit in de weg. Over het algemeen heb ik altijd wel, als ik iets kan kopen wat goed is en aan mijn behoefte voldoet, maar er is ook een versie die dat allemaal net wat beter kan, dat ik dan toch vaak de duurdere versie koop (als dat nog binnen budget valt). Eigenlijk onzinnig, maar ik ben dan bang dat het toch gaat knagen als ik goedkopere variant koop.
Wat iemand hiervoor ook al zei, een S vergt natuurlijk een extra investering, maar dat verschil haal je er waarschijnlijk bij verkoop ook wel weer uit. Qua onderhoud denk ik ook niet dat een S veel duurder is dan een 2.5 of 2.7. Maar misschien heb ik dat mis.
Iemand schreef ook dat je in NL maar weinig aan een cabrio hebt. Daar ben ik het niet mee eens. Het hoeft geen 25°C te zijn om de kap open te kunnen hebben. Bij 10°C kan je ook prima met de kap open rijden. Tuurlijk je moet je iets warmer kleden, en stoelverwarming is dan ook heerlijk. Het is niet voor niets dat in Engeland veel cabrios verkocht worden. In de Zuid-Europese landen is het juist zomers vaak veels te warm om open te rijden.


21 okt 2021 15:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: boxter of cayman
Juist als het donker is of fris of (een beetje) regent is cabrio rijden extra leuk :drive:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


21 okt 2021 17:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: boxter of cayman
Grappig hoe iedereen het bekijkt, mijn analyse:

1) Cayman - Boxster : Cayman was mijn keuze (want baby 911), maar wat is zo'n cabrio uiteindelijk leuk om ook ook relax te rijden met aanhang (V), dat racen in NL is na een half jaar er een (beetje) af (zeker met V als bijrijder), zelfs de tunnel cruise de 10 keer is dan klaar (blijft leuk), maar in een cabrio net even leuker. Alle cayman youtube filmpjes zijn vaak met de raampje open. Ik ben er zelf achteraf blij mee met B. De cayman is gaaf, maar qua looks toch geen 911, helaas (mijn beeld een beetje), ook al rijdt hij beter!
2) eerste - tweede - derde auto , ik zou zeggen respectievelijk cayman - beide - boxster..
3) S vs Non S -> Als je een beetje wiltt rijden met schuivend achterkant is non S ruim voldoende om rijbewijs te verliezen in NL, al veel gezegd. Op Duitse snelweg heb je last van turbo motoren, dus als je vaak > 240 kmh moet doen, kies de S, is 200 eigenlijk zat, be happy met non-s, want de bak is korter (zeker bij handbak leuker). In NL dus ok, in Duitsland niet (100 kmh wegen, onbeperkt op Autobahn)
4) Handbak vs PDK. In mijn beleving is mijn Handbak 2.7 net zo sportief als S-PDK , proefrit "wise".. Misschien is mijn auto getuned, pakt goed op onderin (nl ex-porsche auto, kan me de verleiding voorstellen). Zoals gezegd, 60 kmh wegen maakt S niet echt meer zo relevant (zal zeker aan mij liggen, heb dat ook met s-tronics van audi)..
5) Handbak en S combinatie altijd doen, maar niet te krijgen (Handbak al best lastig te krijgen in NL als 2.7)
6) Files of geen files -> met file PDK, zonder is denk ik een handbak leuker (zeker als 3 de auto)
7) Cayman -> wegligging beste van allemaal, maar eigenlijk wil je toch de 911 looks (en dan moet je dat ook weer steeds uitleggen :-))
8) Boxster -> eigenlijk mooiste cabrio, hoge rug 911 vind ik een open beetje lelijk zelfs (sorry), maar zoals gezegd ik zou puur zelf cayman kiezen obv lijnenspel.., rest gezin niet, helaas, of wacht, eigenlijk niet en toch goed gekozen gelukkig....
9) Welk type: 986-987-981-718: het kon uit voor mij -> de 981, dan 987, dan 718 4 cyl, 986 zou ik niet snel kopen .. (maar moet toegeven, 100% mindset - budget vraag - sound)

Conclusie:
Veel aspecten die optimum bepalen.. Onbeperkt budget: GT4 handbak voor mij dus, en kijk nu eens, ik heb een boxster 2.7 :-)


Laatst bijgewerkt door Autoke op 21 okt 2021 19:28, in totaal 2 keer bewerkt.



21 okt 2021 19:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Bericht Re: boxter of cayman
Cazzo Super Veloce schreef:
Ik wilde ook niet een discussie voeren, alleen mn mening geven :mrgreen:
Ben het overigens met je eens dat een 911 niet altijd de beste keuze is, ik zou bijv liever een Boxster dan een 911 Cabrio willen. Maar ook liever een 911 Carrera dan een Cayman.
Allemaal een kwestie van smaak.

Keuzes, keuzes, keuzes, die Qual der Wahl…
Ik heb de oplossing gevonden: Boxster :drive: , Cayman :drive: en 911 :drive:. :mrgreen:
_________________________________________
996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.


21 okt 2021 19:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc coupe 82' chiffon weiss
Haarlem
Bericht Re: boxter of cayman
boxster550spyder schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
Ik wilde ook niet een discussie voeren, alleen mn mening geven :mrgreen:
Ben het overigens met je eens dat een 911 niet altijd de beste keuze is, ik zou bijv liever een Boxster dan een 911 Cabrio willen. Maar ook liever een 911 Carrera dan een Cayman.
Allemaal een kwestie van smaak.

Keuzes, keuzes, keuzes, die Qual der Wahl…
Ik heb de oplossing gevonden: Boxster :drive: , Cayman :drive: en 911 :drive:. :mrgreen:


Ja qual Der wal…..

Thanx voor de informatieve antwoorden.

Begrijp ik nu dat de 2.7 minder “tijdbom” problemen heeft dan de 3.4? Ik heb er wel iets over gelezen, (IMS en Scoring van de wanden). Ik moet zeggen als de 2.7 dat allemaal niet heeft, heb ik die liever. Verder vind ik de cayman een van de mooiste Porsches van afgelopen 25 jaar.

Ik heb ooit een advertentie gezien van een witte in Dubai met rood interieur. Prachtig gewoon. Toevallig staat er een bij groot auto in die kleurstelling, maar die is vreselijk afgeleefd en automaat. Jammer. Eentje met niet standaard uiterlijk vind ik niet mooi.


22 okt 2021 21:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: boxter of cayman
2.7 is minder listig inderdaad voor bore-scoring, maar niet gevrijwaard; de kleinere inhoud maakt hem minder gevoelig voor ovale cilinders. IMS maakt in principe niet uit, maar een latere 987.1 (ongeveer vanaf ‘06), ongeacht inhoud, heeft het grote IMS lager en die is het minst storingsgevoelig. Dus puur theoretisch-statistisch is een late 2.7 het ‘gunstigst’ qua betrouwbaarheid (987.2 buiten beschouwing gelaten).


22 okt 2021 22:26
Profiel Facebook  Twitter 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: boxter of cayman
De Groot?! RUN FORREST RUN

Btw, het is BoxSter. Heb je topictitel en openingspost even aangepast :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


23 okt 2021 6:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: boxter of cayman
Autoke schreef:
Veel aspecten die optimum bepalen.. Onbeperkt budget: GT4 handbak voor mij dus


Spyder? Best of both worlds :drive:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


23 okt 2021 8:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: boxter of cayman
En waarom niet kijken naar een 996? Dan heb je wel een 911 (of mag ik dat zo hier niet zeggen?)


23 okt 2021 9:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc coupe 82' chiffon weiss
Haarlem
Bericht Re: boxter of cayman
mark996 schreef:
En waarom niet kijken naar een 996? Dan heb je wel een 911 (of mag ik dat zo hier niet zeggen?)


Goeie vraag, heb ik inderdaad overwogen. Een goeie vriend van me heeft een 996 en die rijd ik regelmatig. Rijdt heerlijk.

Toch heb ik Twee redenen.

Ik heb al een 911 sc. dat is voor mij de ultieme 911. Elke andere 911 is voor mij een stap terug. Een cayman of Boxter 987 vind ik als concept, middenmoter achterwielaandrijving perfect.

Tweede reden is dat ik een 996 uiterlijk niet mooi vind. Het exterieur kan ik nog mee leven, maar dat Dashboard vind ik niet mooi. Het oogt te veel jaren 90 voor mij. Dan zou ik altijd last hebben dat ik geen 997 kon kopen.


23 okt 2021 10:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Bericht Re: boxter of cayman
Goede uitleg. Daar kan ik inkomen.

Oplossing is m.i. eenvoudig:
- Beslis of je cabrio of coupe wil rijden
- Maak een keuze welke motor je graag wil (persoonlijk zou ik altijd voor een S gaan)
- Zorg dat je voldoende budget hebt om de keuze te realiseren.

Kies de mooiste uitvoering, ik weet hoe het gaat, ja zal altijd met schuine ogen naar de uitvoering kijken die je eigenlijk had willen hebben.
Geef je zelf ook al aan in de vergelijking 996 vs. 997

Succes met de keuze, geniet met volle teugen, wat de keuze ook gaat worden.
_________________________________________
996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.


23 okt 2021 10:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: boxter of cayman
sev schreef:
mark996 schreef:
En waarom niet kijken naar een 996? Dan heb je wel een 911 (of mag ik dat zo hier niet zeggen?)


Goeie vraag, heb ik inderdaad overwogen. Een goeie vriend van me heeft een 996 en die rijd ik regelmatig. Rijdt heerlijk.

Toch heb ik Twee redenen.

Ik heb al een 911 sc. dat is voor mij de ultieme 911. Elke andere 911 is voor mij een stap terug. Een cayman of Boxter 987 vind ik als concept, middenmoter achterwielaandrijving perfect.

Tweede reden is dat ik een 996 uiterlijk niet mooi vind. Het exterieur kan ik nog mee leven, maar dat Dashboard vind ik niet mooi. Het oogt te veel jaren 90 voor mij. Dan zou ik altijd last hebben dat ik geen 997 kon kopen.


Tsja, het interieur van een boxster of cayman is toch hetzelfde (en zelfs nog minder mooi in mijn ogen omdat het geknepen is qua tellers/snelheid aanduiding, leerafwerking etc om het verschil met een 911 te behouden)? Maar zijn jouw centen uiteraard, dus doe vooral waar je je goed bij voelt!


23 okt 2021 10:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: boxster of cayman
Als je een S wilt hebben dan wordt het gezien het budget een 986 en dus een Boxster. Mag het een non-S zijn dan kun je kijken naar een 987 en kun je kiezen tussen een Boxster of Cayman. Het aanbod van de Cayman is wel een stuk minder dus je moet geduld hebben. Voor een Boxster geldt dat je van cabrio rijden moet houden en is de werking en de staat van de kap een extra aandachtspunt. Verder heeft de Cayman wat meer opbergruimte achterin, is wat stijver en zijn er natuurlijk de uiterlijke verschillen.
Door het beperkte aanbod zijn niet altijd de gewenste opties beschikbaar. Daar moet je kijken aan welke opties je veel waarde hecht. Beste is om te bepalen welke kleur je absoluut niet wilt hebben en welke optie(s) je absoluut wel wilt hebben.

Als je een gokje wilt wagen wegens gebrek aan historie dan kun je bijvoorbeeld deze https://classicsfarm.nl/inventory/porsche-cayman-987/ kopen binnen het gestelde budget.


23 okt 2021 15:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: boxster of cayman
Interessante auto, met de late 2.7 met 245 ipv 240 pk, die is bij een tuner die weet wat hij doet tot 270pk te chippen dankzij Variocam Plus. Altijd AKK doen, maar zeker een interessante auto met potentie.


23 okt 2021 15:53
Profiel Facebook  Twitter 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.