Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 2:47



Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
boxster of cayman 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: boxter of cayman
Cazzo Super Veloce schreef:
Autoke schreef:
Veel aspecten die optimum bepalen.. Onbeperkt budget: GT4 handbak voor mij dus


Spyder? Best of both worlds :drive:


Soundwise zeker, maar dat gekloot met dat dak lijkt me helemaal niks .... :-)


23 okt 2021 19:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc coupe 82' chiffon weiss
Haarlem
Bericht Re: boxster of cayman
Binko schreef:
Interessante auto, met de late 2.7 met 245 ipv 240 pk, die is bij een tuner die weet wat hij doet tot 270pk te chippen dankzij Variocam Plus. Altijd AKK doen, maar zeker een interessante auto met potentie.


Is dia vario cam plus bij de eerdere modellen niet te tunen dan?


24 okt 2021 0:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: boxster of cayman
Je hebt gelijk: Caymans 2.7 hadden altijd al VC Plus. Boxsters waren de uitzondering.


24 okt 2021 8:19
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc coupe 82' chiffon weiss
Haarlem
Bericht Re: boxster of cayman
Ik ben een beetje op zoek naar welke motoren last hebben van Bore scoring en IMS bearing failure.

Een klein google onderzoekje heeft dit uitgewezen:

https://lnengineering.com/products/wate ... e=list&p=3

HOW COMMON IS BORE SCORING?
Bore scoring is most common in Porsche 911 vehicles, including 996 and 997 models, fitted with the 3.6 and 3.8 engine. The 3.4 engine fitted to Porsche Cayman S and Boxster S vehicles is also susceptible to bore scoring. The 2.5, 2.7, and 3.2 Boxster and Boxster S engines as well as the 2.7 engine fitted to base Boxster engines are not known to suffer from scored cylinder bores.

WHAT PORSCHE MODELS HAVE IMS BEARING PROBLEMS?
Although the early dual row bearing and larger bearing used in 2006 though 2008 model year vehicles have a relatively low failure rate (reported at 1% by the Eisen Class Action Lawsuit), the single row ims bearing used from 2000 through 2005 had a reported failure rate of 8% under warranty. However in the years since the Eisen settlement, failure rates have increased the longer the original bearings have been in service, so anyone with a 1997-2005 Boxster or 911 should have their intermediate shaft bearing replaced as part of preventative maintenance to prevent catastrophic engine failures in their Porsche engines caused by failure of the IMS bearing.


Nu is dit een bedrijf die er geld aan verdient, dus ongetwijfeld moeten we dit met een grote korrel zout nemen....
Maar als ik bovenstaande als een soort selectie criterium aanhoud:
IMS bearing minste risico: alles vanaf 2006
Bore scoring minste risico: 2.5, 2.7 of 3.2S

De minst risicovolle cayman zou dan de 2.7 zijn met 245pk
Bij de boxter heb ik meer keus. De 3.2S uit 2006 is de meest krachtige van het stel met 280pk

Er zijn natuurlijk velen hier die een 3.4 hebben of een porsche van voor 2006, en daar gebeurt waarschijnlijk nooit wat mee...dat wil ik wel even gezegd hebben :lol:


25 okt 2021 11:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: boxster of cayman
Je kunt er uren onderzoek naar doen, maar ik zou simpelweg altijd met een 986 of 987.1 de IMS laten aanpakken als dat nog niet is gedaan, liever dan het risico lopen dat ie kapot gaat.
Als je budget 22k is zou ik er dus een zoeken voor max 21,5k en dan z.s.m. IMS aan laten pakken.


25 okt 2021 16:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: boxster of cayman
Op verreweg de meeste 987.1's kun je de IMS niet aanpakken, dat kan (en moet eigenlijk ook) alleen bij de allereerste serie. Voor 500 euro lukt het helaas niet, ik zou minimaal het drievoudige reserveren. Een zo goed mogelijk gedocumenteerd verleden icm AKK is een betere indicatie voor potentiële problemen later, dan die koude statistieken die nu eenmaal niets over een specifieke auto zeggen. Gewoon de auto uitzoeken die je bevalt, met verleden en AKK. Laat onverlet dat een 987.1 2.7 een geweldige auto is. Dus als de statistieken je dan ook nog geruststellen, zou ik ervoor gaan!


25 okt 2021 16:28
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: boxster of cayman
Oeps had idd rekenfoutje gemaakt, ik bedoelde 20,5k zodat je 1,5k over zou houden :salut:


25 okt 2021 18:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Bericht Re: boxster of cayman
Even los van alle rationele of irrationele statistieken en/of gewoon pech hebben met een tweedehandsje; een cabrio zou ik denk ik wat meer mee cruisen dan mee knallen. Wellicht is een non-S dan eigenlijk wel prima. Als je van plan bent je altijd en overal aan de snelheid te houden, zou ik sowieso meer een tour-auto nemen (en dus wellicht een cabrio en dan is max 200pk ook meer dan voldoende). Alleen als je het niet erg vindt om een auto te rijden die je constant uitdaagt harder te gaan en je er niet zoveel moeite mee hebt daar tot op bepaalde hoogte in mee te gaan, dan is het extra vermogen van een S toch wel lekker hoor. Ik snap wat er gezegd wordt over bruikbaar vermogen in NL, maar in mijn beleving ligt dat nog wel iets verder weg dan de ca 300pk van een S. Tot 350 a 400pk (beetje afhankelijk van gewicht ook), kan je met een handbak in NL prima uit de voeten (met een beetje gezond verstand) zonder meteen elke keer je rijbewijs kwijt te zijn als je de toerenbegrenzer opzoekt. Als je voor jezelf echt goed na gaat wat je er mee wil doen en wat je budget is, kom je er wel uit denk ik. Succes!
_________________________________________
Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER


25 okt 2021 20:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: boxster of cayman
Boxster en Cayman vanaf 2009, model 987.2 hebben geen last meer van de ims problemen, gezien de nieuwe 9A1 motoren dit lager niet meer hebben. Misschien toch de moeite om iéts meer uit te geven bij de aankoop, en geen zorgen of vrees te hebben met eventuele ims problemen.


25 okt 2021 22:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: boxster of cayman
Iets meer? Een 987.2 2.9 zit echt rond 30k. Maar dat ligt niet alleen aan de reputatie van de motor, een 987.2 is namelijk ook gewoon gemiddeld 3-5 jaar jonger en de optionele Tip werd vervangen door PDK. En er zijn er minder. Stuk voor stuk wel sterke argumenten, maar nog altijd een fors verschil in waarde.
Niet op feiten gebaseerd, maar mij viel op in mijn zoektocht naar mijn 987 dat relatief veel 2.9s PDK hebben en (nogmaals: obv subjectieve waarneming), terwijl de koper van een 2.7 relatief minder vaak voor een Tip leek te kiezen.


26 okt 2021 9:39
Profiel Facebook  Twitter 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.