Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 7:06



Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Porsche 924 2.0 1981 loopt nog steeds niet. 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Porsche 924 2.0 1981 loopt nog steeds niet.
Ik moest de motor eruit halen, dus de keuze werd voor mij gemaakt. Daardoor kwam de koppeling in zijn geheel vrij. En anders toch de bak weghalen. Je zult ruimte moeten maken om de tube op te schuiven.


12 apr 2023 22:31
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht Re: Porsche 924 2.0 1981 loopt nog steeds niet.
Je kunt t ook eerst eens gewoon met de hand proberen en als ie loopt ‘m dan op gehoor afstellen. Weet je iig of ie loopt en t is ook niet veel werk.


12 apr 2023 22:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche 924 2.0 1981 loopt nog steeds niet.
Ik heb nieuwe markeringen aangebracht op het vliegwiel, was eigenlijk helemaal niet moeilijk omdat de nokkenas en oliepomp markeringen nog wel gewoon op de goede plek stonden.

https://imgur.com/a/MSi7PrK

Bij die foto's heb ik geen foto van de verdeler, maar die stond ook precies op het streepje gericht. met zuiger 1 op BDP, bougiekabels zitten goed.

Hij doet alleen nog steeds vrij weinig, start gewoon rond.
Aan de benzine heb ik niks meer gedaan sinds ik de druk heb gemeten en de spin heb afgesteld, dat zou dus goed moeten zijn. Bougies zijn trouwens ook nat.
Ontsteking heb ik al meerdere keren compleet doorgemeten met een multimeter, maar alles is binnen de waarden.

Ik snap er eerlijk gezegd niks van.

Vonk is niet blauw, misschien niet sterk genoeg? Ziet er verder gewoon goed uit (denk ik). Zie filmpje in de link.


13 apr 2023 23:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche 924 2.0 1981 loopt nog steeds niet.
Hoi, ben ik weer.

Inmiddels heb ik de compressie gemeten :
cil 1, 10 bar
cil 2, 10,5 bar
cil 3, 11 bar
cil 4, 11 bar
Compressie is dus goed.

Verdeler heb ik vervangen, inclusief kapje en rotor.
Heb er nieuwe bougies in gedaan, dit keer van een ander merk (NGK).
De vonk is nu wel blauw, wat dus een verbetering is, maar de vonk is wel echt heel klein, je kan hem soms bijna niet eens zien.

Als ik hem nu start hoor je hem heel af en toe wat rommelen zeg maar, alleen hij slaat niet echt aan.

Ik denk dat het komt omdat de vonk niet sterk/groot genoeg is.

Bobine heeft met contact aan 6,5 volt ongeveer, wat goed is.
Volgens haynes moet de bobine gemeten tussen aansluiting 15 (+ pool )en massa tijdens het starten 12v hebben, bij mij staat er tijdens het starten maar 7,8v op de bobine. Alleen wat in haynes staat gaat over een vroeger type onsteking, weet niet of ik dat kan vertrouwen. Johan heeft op de 1e pagina gezegd dat hij tijdens het starten ongeveer 6 volt meet over de + pool van bobine. Dus als ik wat in haynes staat volg staat er tijdens het starten niet genoeg volt op bobine, als ik wat Johan zegt volg is het wel goed.

Weerstand van bobine is 2,2 ohm op primaire en 7,8 Kohm op secundaire, als ik Haynes aanhoud is de secundaire goed, de primaire zou dan 0,7 ohm te veel zijn. Is dat reden om een nieuwe bobine te kopen of is dat een verwaarloosbaar verschil?


30 apr 2023 21:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Porsche 924 2.0 1981 loopt nog steeds niet.
Ik zou inderdaad toch een nieuwe bobine proberen. Dat is het enige dat je wat betreft het probleem van het niet starten nog niet vernieuwd hebt. Een bobine is een vreemd onderdeel. Kan zomaar de geest geven en het erop laten lijken dat ie nog goed is. Succes!


30 apr 2023 21:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche 924 2.0 1981 loopt nog steeds niet.
Het is even geleden maar ik heb een update.
Ik had +- 2 maanden, misschien meer niet aan de motor gewerkt, gewoon verlichting, remmen en onderstel in orde gemaakt.
2 weken geleden weer verder gegaan met de motor.

Bobine vervangen, andere bougies en nieuwe kabels, injectoren laten reinigen en toch nog een vacuumlek gevonden en opgelost.

Nu loopt hij eindelijk, heel blij mee natuurlijk.

Loopt nog niet helemaal lekker, soms op 3 cilinders en schud wat op en neer, maar hij loopt wel.

Gelijk even gekeken of de koude start klep niet lekt, dat is niet zo.

In principe kan er ook niet zo heel veel meer kapot zijn (maar hoeft natuurlijk niet) omdat er al heel veel vervangen is, benzine druk is ook al gemeten, compressie ook.

Ik denk zelf dat het nu verder een kwestie is van de ontsteking afstellen met stroboscooplamp, en natuurlijk de benzine afstellen, hij loopt heel rijk nu volgens mij, komt wat zwarte rook uit de uitlaat.
Iedereen bedankt voor reacties!


16 jul 2023 17:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Porsche 924 2.0 1981 loopt nog steeds niet.
Na de revisie van de motor van mijn 924 ben ik naar een garage gegaan waar nog een monteur werkte die verstand had van deze motoren. Na een half uurtje aan schroefjes draaien, proberen, frutselen, op de co meter kijken en vooral goed luisteren liep de motor als een zonnetje. Misschien dus toch even een beetje hulp van buitenaf zoeken. Succes!


16 jul 2023 18:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche 924 2.0 1981 loopt nog steeds niet.
Ja ben ik ook van plan, dat afstellen kan ik zelf niet/niet goed genoeg, heb er ook geen apparatuur voor.


16 jul 2023 19:06
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht Re: Porsche 924 2.0 1981 loopt nog steeds niet.
OK, goed om te horen dat ' tie nu in ieder geval loopt ! :thumleft:

Laatste loodjes zullen ook vast wel gaan lukken.

Succes en groet,

Dick


17 jul 2023 10:41
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Porsche 924 2.0 1981 loopt nog steeds niet.
Volgens mij heb je gewoon je voorschakelweerstand van de bobine stuk.
Even overbruggen met een draadje en bougies schoonmaken


20 jul 2023 21:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche 924 2.0 1981 loopt nog steeds niet.
Arjan Prins schreef:
Volgens mij heb je gewoon je voorschakelweerstand van de bobine stuk.
Even overbruggen met een draadje en bougies schoonmaken


volgens mij heb ik geen voorschakelweerstand, mijn auto is uit 81 dus dan heb ik elektronische ontsteking


21 jul 2023 11:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche 924 2.0 1981 loopt nog steeds niet.
Nieuw probleem:

Een garage vinden.

Heb al met verschillende garages in de buurt contact gehad, ze zeggen allemaal ongeveer hetzelfde: Wij hebben nog niet eens een stroboscooplamp, laat staan dat we aan je k-jetronic gaan beginnen.
Ik ben zelf nog aan het zoeken, maar stel dat iemand een garage weet die dit zou kunnen in de buurt van Drunen, noord brabant, laat het me weten :)


21 jul 2023 11:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 Turbo
Achterhoek
Bericht Re: Porsche 924 2.0 1981 loopt nog steeds niet.
Ik zou "de Loods" in den Dolder proberen


21 jul 2023 16:16
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Porsche 924 2.0 1981 loopt nog steeds niet.
Je bent welkom bij Garage Biljon. Ik heb een stroboscoop, co2 meter, k-jet druktester, rooktester,..... :salut:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


22 jul 2023 18:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Porsche 924 2.0 1981 loopt nog steeds niet.
Ik zou daar direct heen gaan. Maar dat zal dan vermoedelijk op een karretje zijn, of niet?


22 jul 2023 18:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche 924 2.0 1981 loopt nog steeds niet.
Bedankt voor je aanbod Johan, ik ga binnenkort op vakantie, maar ik laat nog iets weten


25 jul 2023 19:31
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.