Porsche 924 2.0 1981 loopt nog steeds niet.
Geplaatst: 20 feb 2023 21:27
Dit is het vervolg van mijn vorige bericht: viewtopic.php?f=3&t=57050&start=0
daar staat ook de meeste info.
Inmiddels heb ik er weer een nieuwe benzinepomp inzitten, deze werkt goed. Daarna het hele benzinesysteem doorgespoeld met nieuwe benzine. Daarna de injectoren getest, deze zijn ook goed.
Maar ook nu loopt de auto nog niet. Slaat wel aan, maar valt direct uit zodra ik de sleutel loslaat (en de startmotor dus uitgaat). Daarom heb ik het contactslot vervangen, ik was er van overtuigd dat dit het probleem was, maar nee.
Als ik de spanning op de bobine meet vlak na het starten, met het contact nog aan staat er 0 volt op. Is dit normaal, of moet daar spanning op staan, net na het starten?
Als ik de spanning op de bobine meet tijdens het starten is dit maar 3,3 volt.
Ik heb wel een vonk, bougie 1 had ik er uit gehaald om te kijken. Bougies, bougiekabels en verdelerkap zijn nieuw
Onder mijn vorige bericht had johan gereageerd dat het een verstopte wür kan zijn, omdat de bougies nat waren, dit zou zeker kunnen, maar aangezien ik niet weet of de ontsteking wel goed werkt wil ik eerst zeker weten dat de ontsteking 100% goed is.
Ik heb ook geprobeerd te starten met de luchtmeterplaat van de brandstofverdeler een beetje geopend, hierdoor sloeg de motor helemaal niet meer aan.
Als ik tijdens het starten wat gas geef maakt de motor wel toeren (loopt niet helemaal lekker maar toch). Valt wel gewoon weer uit als ik de sleutel loslaat.
Wat kan ik nu het beste doen? Ik heb zelf het gevoel dat het toch met ontsteking/vonk/contactslot te maken heeft omdat de motor meteen uitvalt als ik de sleutel loslaat. Kan ik verder nog iets meteen/onderzoeken wat me daar wat meer info over geeft?
Als ik zeker weet dat de ontsteking goed is ga ik waarschijnlijk een benzinedruk meter kopen.
daar staat ook de meeste info.
Inmiddels heb ik er weer een nieuwe benzinepomp inzitten, deze werkt goed. Daarna het hele benzinesysteem doorgespoeld met nieuwe benzine. Daarna de injectoren getest, deze zijn ook goed.
Maar ook nu loopt de auto nog niet. Slaat wel aan, maar valt direct uit zodra ik de sleutel loslaat (en de startmotor dus uitgaat). Daarom heb ik het contactslot vervangen, ik was er van overtuigd dat dit het probleem was, maar nee.
Als ik de spanning op de bobine meet vlak na het starten, met het contact nog aan staat er 0 volt op. Is dit normaal, of moet daar spanning op staan, net na het starten?
Als ik de spanning op de bobine meet tijdens het starten is dit maar 3,3 volt.
Ik heb wel een vonk, bougie 1 had ik er uit gehaald om te kijken. Bougies, bougiekabels en verdelerkap zijn nieuw
Onder mijn vorige bericht had johan gereageerd dat het een verstopte wür kan zijn, omdat de bougies nat waren, dit zou zeker kunnen, maar aangezien ik niet weet of de ontsteking wel goed werkt wil ik eerst zeker weten dat de ontsteking 100% goed is.
Ik heb ook geprobeerd te starten met de luchtmeterplaat van de brandstofverdeler een beetje geopend, hierdoor sloeg de motor helemaal niet meer aan.
Als ik tijdens het starten wat gas geef maakt de motor wel toeren (loopt niet helemaal lekker maar toch). Valt wel gewoon weer uit als ik de sleutel loslaat.
Wat kan ik nu het beste doen? Ik heb zelf het gevoel dat het toch met ontsteking/vonk/contactslot te maken heeft omdat de motor meteen uitvalt als ik de sleutel loslaat. Kan ik verder nog iets meteen/onderzoeken wat me daar wat meer info over geeft?
Als ik zeker weet dat de ontsteking goed is ga ik waarschijnlijk een benzinedruk meter kopen.